Bossche bol in Den Bosch

09-05-2010 18:58 51 berichten
Wie is bekend in Den Bosch en weet een leuk cafe oid waar je lekkere Bossche Bollen kunt eten? Ik heb een uitje in Den Bosch georganiseerd voor vriendinnen en wil graag starten met koffie en een Bossche Bol in een leuk cafe. Daarna maken we een rondvaart welke vertrekt op de kruising Oude Dieze/Zuidwal, dus als het daar in de buurt ligt, of op de weg van het station naar daar, is dat niet erg .

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hier! !

Veel plezier!
Jep, dat zijn de enige echte beroemde Bossche Bollen!
En het ligt erg gunstig tov station en rondvaart. Mij is trouwens de vorige keer verteld dat een bosschenaar sjekladebol (chocoladebol) zegt.
Niet teveel eten vooraf, want het zijn energie-bollen.
idd, als je de echte wil, dan is dat HET adres.
Oh zijn er ook nepperts op de markt? Met nepchocola enzo?
We praten hier over DE bosche bol mazou
Er zijn ook veel cafés die de bossche bollen van Jan de Groot verkopen (de meeste cafés aan de Markt wel denk ik).

Naar mijn ervaring zit je daar veel fijner, en mooier. Bij Jan de Groot is het ALTIJD druk (maakt niet uit al is het kwart voor 8 's ochtends door de weeks). Mensen staan letterlijk tot aan de straat in de rij.

Dus mijn tip: zoek een fijn café uit aan de Markt waar ze DE echte bossche bollen van Jan de Groot verkopen (sorry ik weet even geen namen van cafés) Het zijn er in ieder geval veel die ze hebben
quote:borderwalk schreef op 09 mei 2010 @ 19:13:

En het ligt erg gunstig tov station en rondvaart. Mij is trouwens de vorige keer verteld dat een bosschenaar sjekladebol (chocoladebol) zegt.

Hmm, ben een Bosschenaar ( ook al woon ik er niet meer ) maar heb dat nooit zo gezegd.

Krijg honger trouwens, jullie ook?
Ah, 't is duidelijk welke we moeten hebben. Een unaniem antwoord, altijd fijn. Bedankt!
Lunchroom den Otter in de visstraat .

lunchroom Lombardje in achter 't wilde varken.

Die verkopen ze ook.
en anders bel je van te voren om te reserveren met de bestelling dat je BB wilt. Gebeurt vaker.
For sale: Guitar. No strings attached.
quote:borderwalk schreef op 09 mei 2010 @ 19:13:

Wat ze in Den Bosch zeggen, weet ik niet, maar in Tilburg zeggen ze chocoladebol. Overigens heeft Dickens en Jones ook bollen van de Groot (wie niet in DB?).

Volgens mij is ook verschil tussen Bossche Bol en chocoladebol dat de laatste met melkchocolade wordt gemaakt de eerste met pure chocolade. Maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Op omroep Brabant heb ik een keer gezien dat DE Bossche Bol ook diverse 1e prijzen heeft gehad. Hij heeft wel een eigen recept.
Op wikipedia staat deze

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bossche_bol
Krijg bijna zin om met de trein van de week even op en neer te reizen voor Bossche Bollen
quote:eefje677 schreef op 09 mei 2010 @ 18:58:

Wie is bekend in Den Bosch en weet een leuk cafe oid waar je lekkere Bossche Bollen kunt eten? Ik heb een uitje in Den Bosch georganiseerd voor vriendinnen en wil graag starten met koffie en een Bossche Bol in een leuk cafe. Daarna maken we een rondvaart welke vertrekt op de kruising Oude Dieze/Zuidwal, dus als het daar in de buurt ligt, of op de weg van het station naar daar, is dat niet erg .

Bedankt!

Vanaf jullie opstappunt voor de rondvaart is het ongeveer 2 minuten lopen naar de Parade (kijk naar de St. Jan en loop in die richting...kan je niet missen). Op de Parade liggen stuk of 10 café's die ongeveer allemaal de echte Bossche bol verkopen.

Maar waarschijnlijk ben je daar al lang gekomen als je met de trein komt.

Mijn tip: ga ergens in de Uilenburg die Bol eten. Vanaf station naar de stad lopen, ná de ABN bank direct rechtsaf en dan ben je in de Uilenburg (óók een opstappunt voor rondvaarten trouwens). Daar zitten erg veel café's en restaurantjes waar je koffie met bol kan eten.

Op de Markt zijn meer dan genoeg mogelijkheden (zou ik kiezen voor Jeronimus of Hotel Central (mits plekje bij het raam, kijk je uit over de Markt).

Mijn favoriet is "de Meierijse Kar". Dit is een klein Brabants cafe waar je kan lunchen, hebben de echte bollen en de bediening is supervriendelijk. Zijstraat van de Markt (als je met je gezicht naar de C&A staat ga je rechtsaf de winkelstraat in, het is dan het eerste cafe aan de rechterkant, naast de Cinderella.

Zou niet bij de Groot zelf gaan zitten, altijd stervensdruk (staat óp maandagochtend altijd een rij tot ver buiten --> ze bezorgen maandag geen bollen namelijk.. dus veel bedrijven halen dan "even" zelf...) en ik vind het niet echt gezellig. Je zit echt tussen alleen maar toeristen.

Maar maak je niet druk: ongeveer ieder goed cafe verkoopt de echte bollen en maken dit ook goed duidelijk met allerlei borden etc. Meestal staan de gebaksdozen van de Groot ook in de gebaksvitrine te pronken.

Oja, nog een lunchtip: recht tegenover de ingang van de St. Jan zitten twee leuke tentjes. SamSam is erg gezellig, lekkere broodjes/lunchgerechten (je kan er ook dineren), vlot en ongedwongen. Daarnaast zit Pilkintons. Engels lunchen/high tea. Heerlijke broodjes/lunchgerechten maar publiek is vrij stijfjes. Beide zaken hebben een binnentuin om met mooi weer te zitten (die van Pilkintons is echt heel mooi).
In Pilkintons heb ik volgens mij wel eens heel lekker geluncht.

Als ik het me goed herinner kon je daar ook broodjes e.d. kopen om mee te nemen.

Wat Bossche bollen betreft, als liefhebber van slagroom sla ik een moorkop ook niet af...
Inderdaad: niet naar Jan de Groot zelf gaan, veel te druk en bovendien vind ik het er erg ongezellig. Vrijwel elke tent in Den Bosch verkoopt de echte bollen van Jan de Groot.
.
O, mosterd voor bij mijn Bossche Bol graag.
.
quote:Marahbloem schreef op 09 mei 2010 @ 20:28:

[...]

Wat ze in Den Bosch zeggen, weet ik niet, maar in Tilburg zeggen ze chocoladebol. Overigens heeft Dickens en Jones ook bollen van de Groot (wie niet in DB?).

Volgens mij is ook verschil tussen Bossche Bol en chocoladebol dat de laatste met melkchocolade wordt gemaakt de eerste met pure chocolade. Maar helemaal zeker weet ik dat niet.Nee hoor, een echte Bossche Bol is gemaakt van melkchocolade.
.
Neee, Bossche bollen zijn niet gemaakt met melkchocolade. Zeker niet! Dat merk je wel als je een nepperd eet met melkchocolade, daar is echt niets aan.

Die mooie donkerbruine kleur is niet van melkchoco maar van pure chocolade.

*zit hier met verschrikt hart achter de laptop.... *
Kan iemand uit Den Bosch mij vertellen of op een echte Bossche Bol de chocoladelaag hard of zacht moet zijn ?

Laatst at ik in Breda een Bossche Bol met een harde chocoladelaag. Die was lang niet zo lekker als de zachte glazuurachtige chocoladelaag op een randstedelijke moorkop.
De Bossche Bollen van Jan de Groot worden vrijwel in elke horecazaak verkocht. Die zijn ook het lekkerst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven