Brood invriezen met beleg: wat is lekker?

16-03-2010 21:41 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en vriend vriezen altijd een paar broden in als lunchpakketjes. Hij heeft geen kantine en ik niet altijd tijd om erheen te gaan om te luchen. Bovendien is het natuurlijk ook nog eens lekker goedkoop natuurlijk.

Maar ik moet wel zeggen dat het een beetje saai wordt met het huidige beleg, weten jullie nog lekkere combi's op brood die ook goed ingevroren kunnen worden?

Wat we nu doen:

kaas

kipfilet

worst of ham (hij, ik eet zo min mogelijk vlees)

witte pasta met hagelslag ( ja ik hou van zoet)

Nutella

Enne, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou van uitgebreide broodjes, bv geitenkaas met rucola en honing, maar sla kun je niet invriezen.

Wat vinden jullie lekker om mee te nemen in je lunchdoos?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
witte bonen in saus lijken mij ook wat lastig
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Waar ik woon is het niet gebruikelijk brood mee te nemen en heb al heel wat colleg's zien kijken naar mijn creaties :-)

Moet wel zeggen dat het ook niet handig is, want je hebt hier gewoon heel ander brood.

Ik neem dus meestal pasta mee, of ga ergens een broodje of soepje eten. (wij krijgen etensbonnen van het werk)
quote:Kate1980 schreef op 16 maart 2010 @ 22:29:Zei iemand hier nou witte bonen in tomatensaus op je brood?

Staat in een boekje .

Nooit uitgeprobeerd..

Boekje heet: Lunches & tussendoortjes voor Kinderen (Anne Wilson)
quote:AgentL schreef op 16 maart 2010 @ 22:20:

[...]

Dan kan ik in het echt alleen maar meevallen Dat dacht ik ook!
Zo, ik duik mijn bed in. succes met invriezen! :-)
ik zeg sta iets eerder op, pak bevroren brood uit de vriezer, beleg het met iets wat je maar wilt. doe het in een zakje/bakje, ga naar je werk en wanneer je trek hebt is het heerlijk vers ontdooit met VERS beleg.

het idee om beleg in te vriezen... nee, dat lijkt mij dus niet vers en ook niet lekker, maar klef en waterig
Vleeswaren kun je prima invriezen, je kunt ook gewoon een pakje ham invriezen, dus op brood smaakt dat ook echt nog prima hoor. En het blijf zo ook een stuk verser dan wanneer het een week in de koelkast verblijft en er bij elk ontbijt en lunch er een half uur uit wordt gehaald.
quote:noa_lynn schreef op 16 maart 2010 @ 22:33:

[...]

Staat in een boekje .

Nooit uitgeprobeerd..

Boekje heet: Lunches & tussendoortjes voor Kinderen (Anne Wilson)

Beans on toast ken ik wel uit Engeland. Erg lekker op zijn tijd. Ook prima als avondmaaltijd. Ga morgen gelijk een voorraadje potjes halen.

Qua lunch is het goed te doen: 's morgens een paar boterhammetjes roosteren, afkoelen en besmeren met boter/margarine en inpakken. Potje witten bonen in tomatensaus mee naar het werk. In de magnetron opwarmen en over de de toast uitstorten. Peper er op en smullen maar!
quote:Petrokia schreef op 17 maart 2010 @ 00:03:

[...]

Beans on toast ken ik wel uit Engeland. Erg lekker op zijn tijd. Ook prima als avondmaaltijd. Ga morgen gelijk een voorraadje potjes halen.

Qua lunch is het goed te doen: 's morgens een paar boterhammetjes roosteren, afkoelen en besmeren met boter/margarine en inpakken. Potje witten bonen in tomatensaus mee naar het werk. In de magnetron opwarmen en over de de toast uitstorten. Peper er op en smullen maar!Ik ken het ook wel vanuit Engeland, maar dat je deze combi in kan vriezen? Dat lijkt me stug?
quote:singalala schreef op 17 maart 2010 @ 00:08:

[...]

Ik ken het ook wel vanuit Engeland, maar dat je deze combi in kan vriezen? Dat lijkt me stug?Nee! Dat lijkt mij geen goed idee. Het is sowieso iets wat je warm moet eten. Volkomen off-topic, mijn post :-)
Ik vond smeerkaas niet zo lekker na het ontdooien. Ik vries ook met regelmaat complete lunchpakketjes in, al is het maar omdat ik als enige hier lunchpakketjes meeneem en zo tenminste lekker vleesbeleg kan kopen en het ook eet voor het bedorven is.

Ik heb meestal lekkere rosbief of fricandeau en gewone jonge kaas op mijn brood. Onder de rosbief wat pesto, of andere kruiden erbij. Een gebakken ei kan ook prima.

Als ik per dag brood smeer, dan kan ik na 2 dagen halve pakjes vlees weggooien. Of ik moet wel heel dik beleggen.

Maar ik houd dan weer niet zo van brood dat aan de lucht is ontdooid, dat gaat meestal te snel, waardoor het ook meteen uitdroogt..
Oeh, dit klinkt als toekomstmuziek voor mij als ontaarde moeder .

Dochter moet straks naar school. Dan bak ik op zondag een brood (lekker educatief samenzijn) vries in en laat haar zelf haar zakje uit de vriezer halen

Ik had er echt nog nooit van gehoord hoor van invriezen van brood zo.

Ik ga eens nadenken over een zinnige bijdrage
herkenbaar! Ik neem ook altijd mijn eigen brood mee. Maar lust echt geen pindakaas op brood dat al een paar uur in mn tas heeft gezeten. Ik bak weleens,of kook, een ei,maar alleen wanneer ik weet dat er geen andere collega's zijn ivm de geur van ei.net als salami dus en nog een zooi beleg. Vind t zelf ook niet prettig om andermans lunch te ruiken! Wat ik erg lekker vind is fruit op brood of tomaat. Ik leg de groente in zijn geheel al in mn lunchbox en doe dat gewoon tussen mn brood wanneer ik ga eten. In mn bureaulade had ik altijd een paar kuipjes boter,pindakaas,jam en hagelslag liggen. Dan nam ik dus alleeo brood mee en deed ik op mn werk het beleg er op. De enige geslaagde variatie op de saaie boterham is naar mijn mening gewoon af te wisselen met broodsoorten. Dan maisbrood, dan pompoen,wit,tijger,zacht bolletje of juist een lekkere bagel..
Poelepoelepoelepoes!
oja en google eens op bento. De japanse manier van lunch. Al een aantal jaren wil ik hier mee beginnen,maar heb t nog maar 2x gedaan. Terwijl het zó lekker is! (en een lust voor t oog)
Poelepoelepoelepoes!
Wat ook erg lekker is:

* Kipfilet bakken met cajunkruiden dat in plakjes op je brood met brie (evt pesto of zongedroogde tomaatjes erop)

* Roomkaas met zalm en dan op het werk nog even rucola erop doen.

* Blikje tonijn nemen en zelf wat mayo uitjes olijfjes toevoegen en dan op je brood.

* Plakjes brie met honing.

Hmm krijg er honger van! ;)
Ik vind het ook maar een ranzig idee om brood mét beleg in te vriezen, sorry. Ik heb de luxe dat mijn vriend elke ochtend mijn broodjes vers smeert

Maar inderdaad: sommige dingen kan je meenemen naar je werk, zoals pindakaas, nutella, honing... of je kan ook eens een pastasalade of een fruitsalade ofzo meenemen. Of koop voor een tientje een tosti ijzer, en zet die op je werk, of een broodrooster. Ook ideaal!
ik haal 's ochtends mijn bevroren brod uit de vriezer, kwak er beleg op en duw de boel in een broodtrommel. Ik bespaar 's ochtends liever tijd op een ander ochtend onderdeel, zoals zorgen dat mijn tas al ingepakt klaar staat, dat ik mijn kleren heb klaargelegd en/of de waterkoker al in de aanslag staat. Zulke dingen.
als je gelijk met je vriend de deur uit moet kun je ook de taken verdelen, de een maakt het ontbijt, de ander de lunch.
vervallen.

Er is al een andere topic over.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 17:31
Reden: vervallen
% gewijzigd
quote:allis schreef op 17 maart 2010 @ 13:09:

als je gelijk met je vriend de deur uit moet kun je ook de taken verdelen, de een maakt het ontbijt, de ander de lunch.

Nee, we gaan niet gelijk de deur uit, hij om half 8 ofzo en hij heeft een ochtendhumeur zo vroeg, dus hij komt meestal net naar beneden als ik de deur uit ga. Is toeval dat het zo uitkomt, maar wel een redding voor onze relatie denk ik zo

Maar nogmaals, zoals ik mijn ochtendroutine geregeld heb, bevalt het me meer dan prima. Boterham uitgebreid smeren op werk kan niet altijd, het liefst heb ik echt hapklare boterhammen en broodjes.

Wie vriest wel eens broodjes in? En hoe gaat dat? Moet ik maar eens gaan doen denk ik.

Ook die tip van stukjes gekruide kip is een goede! Ik bak het vaak en hou wat kip over en vind het doodzonde om weg te gooien... ga het nu dus niet in de saus gooien, maar hou het apart om op brood te doen....
Waarom hamert iedereen zo op TO dat ze maar 's ochtends haar boterhammen moet smeren omdat het maar een kleine moeite is?

Dit is haar manier van doen, ieder heeft zijn eigen routines en dit is de hare. Klaar toch?

Broodjes doen we hier ook gewoon in de vriezer, maar niet belegd.

Het lijkt me wel super makkelijk, brood smeren en dan hoppa, een heel brood belegd in de vriezer.

Kun je 's ochtends net een paar tellen langer liggen, en heb je toch een lekker boterhammetje mee!

En je kunt natuurlijk je boterham extra lekker maken, omdat je op zondag middag bijvoorbeeld meer tijd hebt om je boterhammen wat luxer te beleggen dan op een doordeweekse ochtend om 06:30.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven