Brood invriezen met beleg: wat is lekker?
dinsdag 16 maart 2010 om 21:41
Ik en vriend vriezen altijd een paar broden in als lunchpakketjes. Hij heeft geen kantine en ik niet altijd tijd om erheen te gaan om te luchen. Bovendien is het natuurlijk ook nog eens lekker goedkoop natuurlijk.
Maar ik moet wel zeggen dat het een beetje saai wordt met het huidige beleg, weten jullie nog lekkere combi's op brood die ook goed ingevroren kunnen worden?
Wat we nu doen:
kaas
kipfilet
worst of ham (hij, ik eet zo min mogelijk vlees)
witte pasta met hagelslag ( ja ik hou van zoet)
Nutella
Enne, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou van uitgebreide broodjes, bv geitenkaas met rucola en honing, maar sla kun je niet invriezen.
Wat vinden jullie lekker om mee te nemen in je lunchdoos?
Maar ik moet wel zeggen dat het een beetje saai wordt met het huidige beleg, weten jullie nog lekkere combi's op brood die ook goed ingevroren kunnen worden?
Wat we nu doen:
kaas
kipfilet
worst of ham (hij, ik eet zo min mogelijk vlees)
witte pasta met hagelslag ( ja ik hou van zoet)
Nutella
Enne, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou van uitgebreide broodjes, bv geitenkaas met rucola en honing, maar sla kun je niet invriezen.
Wat vinden jullie lekker om mee te nemen in je lunchdoos?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 16 maart 2010 om 21:44
Zoveel moeite is het toch niet om s'morgens(of desnoods de avond ervoor) een paar boterhammen te smeren ?
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om beleg in te vriezen dus van mij geen tips..
Oh wacht ik herinner me nog een thuiszorg client van mij waar ik altijd eieren voor moest bakken en in de diepvries moest doen dus dat zal dan op brood ook wel kunnen denk ik...
(mij leek het na het ontdooien net een stuk rubber maar goed)
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om beleg in te vriezen dus van mij geen tips..
Oh wacht ik herinner me nog een thuiszorg client van mij waar ik altijd eieren voor moest bakken en in de diepvries moest doen dus dat zal dan op brood ook wel kunnen denk ik...
(mij leek het na het ontdooien net een stuk rubber maar goed)
dinsdag 16 maart 2010 om 21:48
Ik vind het gewoon ontzettend makkelijk om brood uit de vriezer mee te nemen en het is lekker vers ontdooit als je honger krijgt.
'Morgens eet ik cornflakes of brinta ofzo, dus om brood te smeren moet ik dan weer extra brood en beleg uit de kast trekken. Niet erg veel moeite, maar wel als je om 7 uur de deur uit moet.
Kortom: ik vind invriezen van belegde boterhammen echt ontzettend handig! En ga dat zeker niet veranderen.
'Morgens eet ik cornflakes of brinta ofzo, dus om brood te smeren moet ik dan weer extra brood en beleg uit de kast trekken. Niet erg veel moeite, maar wel als je om 7 uur de deur uit moet.
Kortom: ik vind invriezen van belegde boterhammen echt ontzettend handig! En ga dat zeker niet veranderen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

dinsdag 16 maart 2010 om 21:51
Bedoel je nou dat je je brood mét beleg invriest?
Ik smeer altijd 's avonds mijn brood. Ik vries brood en beleg wel in trouwens maar niet gesmeerd en wel zeg maar.
Wat ik op mijn brood doe:
Allerlei soorten beleg (vlees)
Pindakaas
Hageslag
Kaas
Smeerkaas
Allerlei soorten salades: kartoffel, eiersalade, komkommersalade
Ik smeer altijd 's avonds mijn brood. Ik vries brood en beleg wel in trouwens maar niet gesmeerd en wel zeg maar.
Wat ik op mijn brood doe:
Allerlei soorten beleg (vlees)
Pindakaas
Hageslag
Kaas
Smeerkaas
Allerlei soorten salades: kartoffel, eiersalade, komkommersalade
dinsdag 16 maart 2010 om 21:53
Ik vries brood gesmeerd en wel in en het smaakt echt prima hoor.
(Zo raar is dit toch ook weer niet? Ik ken meerdere mensen die dit ook doen, maar daar komen ook geen spectaculaire ideeen qua beleg uit)
(Zo raar is dit toch ook weer niet? Ik ken meerdere mensen die dit ook doen, maar daar komen ook geen spectaculaire ideeen qua beleg uit)
dinsdag 16 maart 2010 om 21:53
Ik haal mijn boterhammen ´s ochtends uit de vriezer, zet ze als een ´huisje´ tegen elkaar, ga douchen en als ik aangekleed ben zijn ze ontdooid en kan ik ze beleggen met alles wat ik lekker vind en ik hoef geen rekening te houden met of het lekker blijft in de vriezer. Het klaarmaken is een paar minuten werk.
Ik neem wat alfalfa, komkommer of een tomaat mee, wat ik er pas op doe als ik mijn broodje ga eten tusen de middag.
Je zou ook een bakje met salade, sandwichspread o.i.d mee kunnen nemen, wat je pas tussen de middag op je brood smeert waardoor het niet sompig wordt.
Ik neem wat alfalfa, komkommer of een tomaat mee, wat ik er pas op doe als ik mijn broodje ga eten tusen de middag.
Je zou ook een bakje met salade, sandwichspread o.i.d mee kunnen nemen, wat je pas tussen de middag op je brood smeert waardoor het niet sompig wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 16 maart 2010 om 21:54
dinsdag 16 maart 2010 om 21:55

dinsdag 16 maart 2010 om 21:58
Prima dat jullie een andere manier hebben, maar ik ga het echt niet anders doen.
Deze ochtendroutine, met compleet ingevroren pakketjes, bevalt me uitstekend. Ik vraag alleen wat nieuw inspiratie voor deze manier.
Deze ochtendroutine, met compleet ingevroren pakketjes, bevalt me uitstekend. Ik vraag alleen wat nieuw inspiratie voor deze manier.

dinsdag 16 maart 2010 om 22:00
Thanx AgentL!
Dat lijken me wel lekker ideeen, ik ga toch maar eens proberen tomaat op brood in te vriezen of anders zongedroogde ofzo
Dat lijken me wel lekker ideeen, ik ga toch maar eens proberen tomaat op brood in te vriezen of anders zongedroogde ofzo
dinsdag 16 maart 2010 om 22:01
quote:singalala schreef op 16 maart 2010 @ 21:58:
Prima dat jullie een andere manier hebben, maar ik ga het echt niet anders doen.
Deze ochtendroutine, met compleet ingevroren pakketjes, bevalt me uitstekend. Ik vraag alleen wat nieuw inspiratie voor deze manier.Hoeft toch ook niet, denk alleen dat je niet aan veel tips komt!
Deze ochtendroutine, met compleet ingevroren pakketjes, bevalt me uitstekend. Ik vraag alleen wat nieuw inspiratie voor deze manier.Hoeft toch ook niet, denk alleen dat je niet aan veel tips komt!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 16 maart 2010 om 22:02
nog nooit gehoord dat iemand zn brood met beleg en al invriest, het lijkt me inderdaad ook dat je nogal weinig keus hebt. 7 uur weg vind ik nou ook weer niet zo vroeg hoor, ben vaak weg vroeger weg.
Maar goed, dat is iets anders, en ik zou er ook niet aan moeten denken sochtends te smeren, maar je zou inderdaad gewoon een slaatje apart mee kunnen nemen.
Maar goed, dat is iets anders, en ik zou er ook niet aan moeten denken sochtends te smeren, maar je zou inderdaad gewoon een slaatje apart mee kunnen nemen.