Brood invriezen met beleg: wat is lekker?

16-03-2010 21:41 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en vriend vriezen altijd een paar broden in als lunchpakketjes. Hij heeft geen kantine en ik niet altijd tijd om erheen te gaan om te luchen. Bovendien is het natuurlijk ook nog eens lekker goedkoop natuurlijk.

Maar ik moet wel zeggen dat het een beetje saai wordt met het huidige beleg, weten jullie nog lekkere combi's op brood die ook goed ingevroren kunnen worden?

Wat we nu doen:

kaas

kipfilet

worst of ham (hij, ik eet zo min mogelijk vlees)

witte pasta met hagelslag ( ja ik hou van zoet)

Nutella

Enne, dat is het wel zo'n beetje. Ik hou van uitgebreide broodjes, bv geitenkaas met rucola en honing, maar sla kun je niet invriezen.

Wat vinden jullie lekker om mee te nemen in je lunchdoos?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Zoveel moeite is het toch niet om s'morgens(of desnoods de avond ervoor) een paar boterhammen te smeren ?

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om beleg in te vriezen dus van mij geen tips..

Oh wacht ik herinner me nog een thuiszorg client van mij waar ik altijd eieren voor moest bakken en in de diepvries moest doen dus dat zal dan op brood ook wel kunnen denk ik...

(mij leek het na het ontdooien net een stuk rubber maar goed)
Ik vind het gewoon ontzettend makkelijk om brood uit de vriezer mee te nemen en het is lekker vers ontdooit als je honger krijgt.

'Morgens eet ik cornflakes of brinta ofzo, dus om brood te smeren moet ik dan weer extra brood en beleg uit de kast trekken. Niet erg veel moeite, maar wel als je om 7 uur de deur uit moet.

Kortom: ik vind invriezen van belegde boterhammen echt ontzettend handig! En ga dat zeker niet veranderen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb ook geen tips.

Het lijkt mij er niet smakelijker op worden, als het beleg bevroren is geweest.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Bedoel je nou dat je je brood mét beleg invriest?

Ik smeer altijd 's avonds mijn brood. Ik vries brood en beleg wel in trouwens maar niet gesmeerd en wel zeg maar.

Wat ik op mijn brood doe:

Allerlei soorten beleg (vlees)

Pindakaas

Hageslag

Kaas

Smeerkaas

Allerlei soorten salades: kartoffel, eiersalade, komkommersalade
Maar je kunt de sla dan toch wel apart meenemen en pas op je brood doen als je gaat eten?

Paté met augurk?

Omelet (ei met melk loskloppen, kruiden toevoegen en bakken) met mayonaise?

Ossenworst met rode ui?

Kaas met pesto?
Je kan ook een stukje komkommer of tomaat meenemen en dat in stukjes snijden en extra op je brood doen, Ik deed dat 's ochtends altijd op bevroren brood. Tussen de middag was dat nog erg lekker.
Ik vries brood gesmeerd en wel in en het smaakt echt prima hoor.

(Zo raar is dit toch ook weer niet? Ik ken meerdere mensen die dit ook doen, maar daar komen ook geen spectaculaire ideeen qua beleg uit)
Ik haal mijn boterhammen ´s ochtends uit de vriezer, zet ze als een ´huisje´ tegen elkaar, ga douchen en als ik aangekleed ben zijn ze ontdooid en kan ik ze beleggen met alles wat ik lekker vind en ik hoef geen rekening te houden met of het lekker blijft in de vriezer. Het klaarmaken is een paar minuten werk.

Ik neem wat alfalfa, komkommer of een tomaat mee, wat ik er pas op doe als ik mijn broodje ga eten tusen de middag.

Je zou ook een bakje met salade, sandwichspread o.i.d mee kunnen nemen, wat je pas tussen de middag op je brood smeert waardoor het niet sompig wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat los meenemen van sla of tomaatje is wel een idee waar ik nooit aan dacht.
En ik werk ook op plekken waar ze geen kantine hebben, maar er is wel altijd een (kleine) koelkast.

We leggen allemaal ¤ 2,- in per dag en 1 v/d stagiaires haalt lunch (vinden ze leuk, even naar buiten ). Dan lunchen we samen en hebben we verse boterhammen.
Raar, wat is raar?!

Ik ken alleen niemand die het zo doet.

Ik neem bevroren brood mee naar mijn werk en beleg het daar met kaas, appelstroop of filet american.
Sandwichspread is ook lekker idd.

En wat mensen hier al zeggen: sla en komkommer en dan van die smaakverfijner erop, is lekker!
Als je dan invriest met geitenkaas en honing gooi je er 's morgens toch een handje rucola op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Pindakaas met speculaas of dunne plakjes ontbijtkoek?

Appelstroop met kaas?

Mozzarella met pesto en tomaat?
Prima dat jullie een andere manier hebben, maar ik ga het echt niet anders doen.

Deze ochtendroutine, met compleet ingevroren pakketjes, bevalt me uitstekend. Ik vraag alleen wat nieuw inspiratie voor deze manier.
quote:nouschi schreef op 16 maart 2010 @ 21:57:

Als je dan invriest met geitenkaas en honing gooi je er 's morgens toch een handje rucola op.En wat mosterd erbij?
Of beter , neem een bakje rucola mee en als het ontdooid is ertussen doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Er is toch niemand die zegt dat je iets anders moet doen?

Persoonlijk had ik er nog nooit van gehoord om het gesmeerd en wel in te vriezen dus vandaar het vraagteken.
Thanx AgentL!

Dat lijken me wel lekker ideeen, ik ga toch maar eens proberen tomaat op brood in te vriezen of anders zongedroogde ofzo
Nou neem die hele pot mosterd maar mee
quote:singalala schreef op 16 maart 2010 @ 21:58:

Prima dat jullie een andere manier hebben, maar ik ga het echt niet anders doen.

Deze ochtendroutine, met compleet ingevroren pakketjes, bevalt me uitstekend. Ik vraag alleen wat nieuw inspiratie voor deze manier.Hoeft toch ook niet, denk alleen dat je niet aan veel tips komt!
quote:AgentL schreef op 16 maart 2010 @ 21:57:

Pindakaas met speculaas of dunne plakjes ontbijtkoek?

Appelstroop met kaas?

Mozzarella met pesto en tomaat?Jij mag mijn broodtrommeltje wel smeren iedere dag, vond je vorige combi's ook al zo lekker klinken :-)
quote:singalala schreef op 16 maart 2010 @ 22:00:

Thanx AgentL!

Dat lijken me wel lekker ideeen, ik ga toch maar eens proberen tomaat op brood in te vriezen of anders zongedroogde ofzoIeuw, lijkt me heel snotterig worden, ontdooide tomaat.
nog nooit gehoord dat iemand zn brood met beleg en al invriest, het lijkt me inderdaad ook dat je nogal weinig keus hebt. 7 uur weg vind ik nou ook weer niet zo vroeg hoor, ben vaak weg vroeger weg.

Maar goed, dat is iets anders, en ik zou er ook niet aan moeten denken sochtends te smeren, maar je zou inderdaad gewoon een slaatje apart mee kunnen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven