broodbelegtips voor zwangeren gevraagd
maandag 14 december 2009 om 12:01
Ik ben acht weken zwanger en geheel volgens de voorschriften eet ik geen rauw vlees e.d. meer. Maar ik ben juist zo gek op filet americain, rosbief, taartaar, fricandeau en ossenworst! Dit is ook zo'n beetje het enige wat ik normaal gesproken op brood eet. Avondeten is geen punt, maar qua luch wordt het al heel snel saai.
Tis natuurlijk geen wereldschokkend probleem, maar heeft er iemand nog leuke broodbelegtips die geen rauw vlees bevatten? (en gerookte voorverpakte vis, want dat schijnt ook al niet meer te mogen). Op de brie en gebakken eieren ben ik al zo'n beetje uitgekeken... en ik moet nog een hele tijd....
Andere zwangervriendelijke lunchtips zijn ook van harte welkom.
Tis natuurlijk geen wereldschokkend probleem, maar heeft er iemand nog leuke broodbelegtips die geen rauw vlees bevatten? (en gerookte voorverpakte vis, want dat schijnt ook al niet meer te mogen). Op de brie en gebakken eieren ben ik al zo'n beetje uitgekeken... en ik moet nog een hele tijd....
Andere zwangervriendelijke lunchtips zijn ook van harte welkom.
maandag 14 december 2009 om 12:06
En anders lekker lunchsalades als kipsate, eier, kipkerrie.
Kaas (misschien eens bieslook of mosterd proberen), smeerkaas, koude gehaktbal in plakjes, soep met een broodje, zoet beleg.
Kaas (misschien eens bieslook of mosterd proberen), smeerkaas, koude gehaktbal in plakjes, soep met een broodje, zoet beleg.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
maandag 14 december 2009 om 12:06
maandag 14 december 2009 om 12:15
Hoop dat ik geen fout maak want weet eigenlijk niet wat je wel en niet mag eten als je zwanger bent.
Maar gerookte kipfilet met tomaat en komkommer? Of met roomkaas erbij (ai, mag dat?)
Zelf een ham/asperge salade maken.
Kip/asperge salade maken.
Aardappel salade met ham/ui/augurk/gekookt ei/tomaat/kruiden
Ik heb nog een recept met brie en champignons.Erg lekker.
Tomaat/ei salade. Gekookte eieren, wat sladressing, kruiden, sjalotje evt. en tomaat.
Als je thuis bent is gesmolten kaas en tomaat met kruiden op brood heel lekker.
Uiteraard Pizzaquick met kaas op brood.
10000 verschillende soorten tosti's zijn lekker.
pate met cranberriecompote
Frittata is lekker op brood. Ja daar kan je duizenden variaties op bedenken, kaas, tomaat, champignons, ham, ui, broccoli, prei, paprika en ga zo nog maar een half uur door. Alles waar je van houdt, op jouw lijstje na dan kan je gebruiken.
Ja ontelbare dingen.
Maar gerookte kipfilet met tomaat en komkommer? Of met roomkaas erbij (ai, mag dat?)
Zelf een ham/asperge salade maken.
Kip/asperge salade maken.
Aardappel salade met ham/ui/augurk/gekookt ei/tomaat/kruiden
Ik heb nog een recept met brie en champignons.Erg lekker.
Tomaat/ei salade. Gekookte eieren, wat sladressing, kruiden, sjalotje evt. en tomaat.
Als je thuis bent is gesmolten kaas en tomaat met kruiden op brood heel lekker.
Uiteraard Pizzaquick met kaas op brood.
10000 verschillende soorten tosti's zijn lekker.
pate met cranberriecompote
Frittata is lekker op brood. Ja daar kan je duizenden variaties op bedenken, kaas, tomaat, champignons, ham, ui, broccoli, prei, paprika en ga zo nog maar een half uur door. Alles waar je van houdt, op jouw lijstje na dan kan je gebruiken.
Ja ontelbare dingen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

maandag 14 december 2009 om 12:38
Hier aan de lunchtafel geld de regel, alles wordt lekkerder met wasabi.
Probeer eens een broodje schouderham met een likje wasabi. Het is meteen niet zo saai meer.
Dit geld ook voor kaas, leverworst, cornedbeef, zalmsalade etc.etc. Alle saaie broodbedekkingen fleuren er van op.
Er is hier zelfs iemand die zijn boterham met pindakaas er mee opleukt.
Probeer eens een broodje schouderham met een likje wasabi. Het is meteen niet zo saai meer.
Dit geld ook voor kaas, leverworst, cornedbeef, zalmsalade etc.etc. Alle saaie broodbedekkingen fleuren er van op.
Er is hier zelfs iemand die zijn boterham met pindakaas er mee opleukt.