broodbelegtips voor zwangeren gevraagd

14-12-2009 12:01 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben acht weken zwanger en geheel volgens de voorschriften eet ik geen rauw vlees e.d. meer. Maar ik ben juist zo gek op filet americain, rosbief, taartaar, fricandeau en ossenworst! Dit is ook zo'n beetje het enige wat ik normaal gesproken op brood eet. Avondeten is geen punt, maar qua luch wordt het al heel snel saai.

Tis natuurlijk geen wereldschokkend probleem, maar heeft er iemand nog leuke broodbelegtips die geen rauw vlees bevatten? (en gerookte voorverpakte vis, want dat schijnt ook al niet meer te mogen). Op de brie en gebakken eieren ben ik al zo'n beetje uitgekeken... en ik moet nog een hele tijd....

Andere zwangervriendelijke lunchtips zijn ook van harte welkom.
Wat lust je niet? Want dit zou in principe nog genoeg opties open moeten laten. Eet je in de kantine of neem je zelf mee?
Boterhamworst, kipfilet, rollade, grillworst, gelderse worst etc. Keuze zat hoor!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Fricandeau is toch niet rauw??
En anders lekker lunchsalades als kipsate, eier, kipkerrie.

Kaas (misschien eens bieslook of mosterd proberen), smeerkaas, koude gehaktbal in plakjes, soep met een broodje, zoet beleg.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Laat je bij de volgende keer bloedprikken testen op antistoffen want misschien hoef je je dan niet zo strikt aan de regels te houden. En verder is er toch keus zat in mijn supermarkt. En lekkere salades op brood kan ook nog!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik eet vaak: rookvlees, kipfilet (beide al dan niet met een laagje philadelphia eronder), smeerkaas, gewone kaas, ham, eiersalade.

D'r kan genoeg joh!
-
.
De krabsalade van johma is verrukkelijk op brood!
Probeer gewoon wat verschillende vleeswaren uit het assortiment. Misschien vindt je sommige dingen nu je zwanger bent wel heel lekker, zoals boterhamworst ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Pindakaas, jam, hagelslag kan ook allemaal hoor

Houmous is lekker, roomkaas met kruiden, geitenkaas, gut vanalles eigenlijk.
Hoop dat ik geen fout maak want weet eigenlijk niet wat je wel en niet mag eten als je zwanger bent.

Maar gerookte kipfilet met tomaat en komkommer? Of met roomkaas erbij (ai, mag dat?)

Zelf een ham/asperge salade maken.

Kip/asperge salade maken.

Aardappel salade met ham/ui/augurk/gekookt ei/tomaat/kruiden

Ik heb nog een recept met brie en champignons.Erg lekker.

Tomaat/ei salade. Gekookte eieren, wat sladressing, kruiden, sjalotje evt. en tomaat.

Als je thuis bent is gesmolten kaas en tomaat met kruiden op brood heel lekker.

Uiteraard Pizzaquick met kaas op brood.

10000 verschillende soorten tosti's zijn lekker.

pate met cranberriecompote

Frittata is lekker op brood. Ja daar kan je duizenden variaties op bedenken, kaas, tomaat, champignons, ham, ui, broccoli, prei, paprika en ga zo nog maar een half uur door. Alles waar je van houdt, op jouw lijstje na dan kan je gebruiken.

Ja ontelbare dingen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Boterham met sandwich spread naturel, daarop een plakje kaas en een plakje ham, beetje peper, eet smakelijk.
Je eet altijd alleen maar rauwe vleeswaren als je niet zwanger bent? Lijkt me ook niet echt gezond...je maakt mij niet wijs dat je niets anders lekker vind.
.
Broodje warme geitenkaas met walnoten en honing, mjam.
Stressed is just desserts spelled backwards
La Vache Qui Rit smeerkaas met een plakje kipfilet is ook heerlijk trouwens! Gekookt/gebakken ei erbovenop, mmm!
.
Probeer eens de vegetarische variant van filet americain.
Cum non tum age
Zelf fricandeau of een rollade braden en dan goed gaar. Kan ook met rosbief. Alle niet rauwmelkse kaas en volgens mij valt het wel mee met gerookte zalm. Anders koop je verse bij de visboer die niet vaccuüm verpakt is.
Er is zoveel. Nog niet genoemd: komijne kaas, ham met mosterd, speculaasjes en een persoonlijke favoriet: dopen in de champignonsoep.
Een broodje met geitenkaas, uitgebakken spek, gebakken prei, honing en provencaalse kruiden. mjammie.
Tonijn filet americain is ook erg lekker trouwens...
Hier favoriet tijdens mijn zwangerschap: (broodje) kroket. Niet verstandig om altijd te doen maar zo nu en dan
Hier aan de lunchtafel geld de regel, alles wordt lekkerder met wasabi.

Probeer eens een broodje schouderham met een likje wasabi. Het is meteen niet zo saai meer.

Dit geld ook voor kaas, leverworst, cornedbeef, zalmsalade etc.etc. Alle saaie broodbedekkingen fleuren er van op.

Er is hier zelfs iemand die zijn boterham met pindakaas er mee opleukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven