bruine bonen gestampt

09-10-2013 17:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! In Amerika krijg je bij mexicaanse gerechten altijd een bruine bonen stamp/pasta. (Je kunt het vast ook op andere plekken krijgen maar hier ken ik het van). Super lekker om bv burrito's mee in te smeren. Dit wil ik ook! Is dit een kwestie van gewoon prakken van bruine bonen? Maar dan blijven er van die velletjes in.. Je kunt het ook kant er klaar kopen maar maak het liever zelf:) Heb natuurlijjjjjk al gegoogles maar dan kom ik op allemaal stampotten met aardappels enzo..

Mijn dank ik groot voor alle reacties!
Als ik 'bruine bonen puree' google, krijg ik dit:

Blik bruine bonen laten uitlekken in zeef,

ui snipperen en aanbakken met de knoflook bonen even meewarmen dit geheel in de foodprocessor met 2 eetl. zure room 1 tlp. komijn en zout en peper naar smaak ook korianderblaadjes toevoegen, nog even in de pan opwarmen

Volgens mij komt dit wel overeen met wat je zoekt!
Zo heet het gerecht; frijoles refritos

Ik heb het ook een keer gemaakt. Ziet er niet zo lekker uit maar smaakt zeker lekker bij een burrito.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik neem altijd andere bonen dan bruine bonen(kidneybonen bijvoorbeeld),maak het op zich vrij vaak:

eerst bak ik een aantal spekjes uit(van die spekreepjes bedoel ik) eigenlijk heb je alleen het vet uit de spekjes nodig maar ik laat ze er altijd in zitten,daar een fijn gesnipperd uitje bij en dan de bonen toevoegen(Bij bonen uit blik vang ik het vocht op in een beker) dan bak je de bonen even en dan pureren met een vork. Zijn ze te droog kan je wat vocht uit het blik of een beetje water toevoegen.
Kan je in Nederland ook gewoon in blik krijgen. Volgens mij de laatste keer bij de Xenos. Google anders eens op (re)fried beans.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Refried beans

Sommige Nederlandse supermarkten verkopen dit ook bij de afdeling Mexicaans eten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is inderdaad ook in blik te krijgen maar zelf maken is wel veel lekkerder!
De bruine bonen ipv stampen door een zeef doen? Je kunt daarvoor een passe-vite( ? ) gebruiken.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Dank je wel voor alle tips! Idd refried beans! Yum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven