bruine bonen gestampt
woensdag 9 oktober 2013 om 17:33
Hallo allemaal! In Amerika krijg je bij mexicaanse gerechten altijd een bruine bonen stamp/pasta. (Je kunt het vast ook op andere plekken krijgen maar hier ken ik het van). Super lekker om bv burrito's mee in te smeren. Dit wil ik ook! Is dit een kwestie van gewoon prakken van bruine bonen? Maar dan blijven er van die velletjes in.. Je kunt het ook kant er klaar kopen maar maak het liever zelf:) Heb natuurlijjjjjk al gegoogles maar dan kom ik op allemaal stampotten met aardappels enzo..
Mijn dank ik groot voor alle reacties!
Mijn dank ik groot voor alle reacties!
woensdag 9 oktober 2013 om 17:38
Als ik 'bruine bonen puree' google, krijg ik dit:
Blik bruine bonen laten uitlekken in zeef,
ui snipperen en aanbakken met de knoflook bonen even meewarmen dit geheel in de foodprocessor met 2 eetl. zure room 1 tlp. komijn en zout en peper naar smaak ook korianderblaadjes toevoegen, nog even in de pan opwarmen
Volgens mij komt dit wel overeen met wat je zoekt!
Blik bruine bonen laten uitlekken in zeef,
ui snipperen en aanbakken met de knoflook bonen even meewarmen dit geheel in de foodprocessor met 2 eetl. zure room 1 tlp. komijn en zout en peper naar smaak ook korianderblaadjes toevoegen, nog even in de pan opwarmen
Volgens mij komt dit wel overeen met wat je zoekt!
woensdag 9 oktober 2013 om 18:25
Ik neem altijd andere bonen dan bruine bonen(kidneybonen bijvoorbeeld),maak het op zich vrij vaak:
eerst bak ik een aantal spekjes uit(van die spekreepjes bedoel ik) eigenlijk heb je alleen het vet uit de spekjes nodig maar ik laat ze er altijd in zitten,daar een fijn gesnipperd uitje bij en dan de bonen toevoegen(Bij bonen uit blik vang ik het vocht op in een beker) dan bak je de bonen even en dan pureren met een vork. Zijn ze te droog kan je wat vocht uit het blik of een beetje water toevoegen.
eerst bak ik een aantal spekjes uit(van die spekreepjes bedoel ik) eigenlijk heb je alleen het vet uit de spekjes nodig maar ik laat ze er altijd in zitten,daar een fijn gesnipperd uitje bij en dan de bonen toevoegen(Bij bonen uit blik vang ik het vocht op in een beker) dan bak je de bonen even en dan pureren met een vork. Zijn ze te droog kan je wat vocht uit het blik of een beetje water toevoegen.
donderdag 10 oktober 2013 om 11:24