Buffet/menu voor 10-14 personen...

22-08-2010 15:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag keukenprinsesjes van de eet-pijler,

Ik waag me hier niet zo vaak, maar nu zou ik toch graag eens om jullie advies vragen.

Binnenkort geef ik een 'eetfeestje' waarop ik 10 tot 14 mensen verwacht (en later op de avond nog 4 tot 6). Ik moet overdag werken en heb op de dag zelf dus weinig tijd voor voorbereidingen. Vandaar dat ik een voorlopig menuutje heb samengesteld waarvan ik het meeste de dag/avond van tevoren kan maken.

Buffet:

- Pastasalade tomaat/olijf

- Gehaktballetjes met sausjes

- Spiesjes cherrytomaat/mozzarella/basilicum

- Meloen met parmaham

- Wraps met roomkaas/gerookte zalm/bieslook

- Aardappelsalade met hamreepjes

- Salade sla-gerookte kip-mango-appel

Daarnaast:

- Stokbrood met smeersels/kaasjes/paté (dat laatste zelfgemaakt)

- Kaasstengels

- Olijven

- Droge worst

Na:

- Citroentaart (zelfgemaakt)

- Appel(kruimel?)taart (zelfgemaakt)

Er zijn geen vegetariërs/allergische mensen.

Mijn vragen:

1. Is dit genoeg? Te veel?

2. Vinden jullie dit gevarieerd genoeg?

3. Ik twijfel over de hoeveelheid gehaktballetjes. Advies?

Alvast bedankt!
Geen telefoon meer opnemen .

Gehaktballetjes zien er mooi uit!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou, heb een rollade in huis! Een varkensfiletrollade van een kleine kilo. Volgens de slager moet de kerntemp. rond 65 graden zijn, al lees ik hier en daar anders op internet?

MV, als je er bent, ik ben heel benieuwd naar je "tips" wat kruiden betreft.

En op welke temperatuur moet ik de rollade in de oven laten garen? Vergeten te vragen aan de slager. Ik lees op internet allerlei verschillende dingen, mijn moeder (slagersdochter) dacht 90 graden. Iemand advies?
ohhh jeetje, zie het nu te laat.

Is het goed gekomen? Morgenochtend kan het ook nog hoor, als het niet gelukt is kan je mij altijd mailen op mylenevalerie@hotmail.com.

Ik ben altijd vroeg wakker.

Nou iig anders veel succes en heerlijke maaltijd maar dat gaat sowieso lukken.

Nou ik ben nog wel even wakker dus als je nog vragen hebt, mail me dan vanavond nog even.
Wat een goed idee die rollade. Ik vier volgende week mijn verjaardag en heb allerlei receptjes verzameld, maar zat toch nog met het 'warme' vlees. Ik doe sowieso sate met pindasaus, in hotpot dus kan het dag van tevoren maken en de dag erna opwarmen in de pot.

Ik twijfelde nog over vlees er bij bijv. hamburgers, maar wil de dag zelf niet gaan bakken enzo (40 man)

Rollade mik ik in de oven, ideaal!! En de rest heb ik in de dagen ervoor gemaakt (hoop ik)

Vind het, ondanks dat ik aardig wat keukenervaring heb, toch altijd wat stressig. Ik ga lijstjes maken denk ik, wat ik moet hebben en wanneer ik wat ga klaar maken, anders hobbel ik 20x terug naar supermarkt :-)
Net gevonden:

BRADEN IN DE OVEN.

Wrijf de rollade rondom in met boter of olie.

Leg hem in een braadslede(met de vette kant boven).

Eerst op het vur aanbraden en dan in de oven kan ook.

Schuif de braadslede in een voorverwarmde ovcen van 200 graden en braad de rollade mooi bruin en gaar.

Bedruip de rollade regelmatig met het braadvet.

BRAAD-EN GRILLTIJDEN.

Varkensfiletrollade ... 35 a 45 min. per 500 gram.

Schoudervarkensrollade ... 45 a 60 min. per 500 gram.

Runderlenderollade(rose) ... 35 min. per 500 gram.

Laat een rollade na het braden of grillen altijd vijf minuten rusten voordat je hem aansnijdt.

Houd de rollade warm onder aluminiumfolie of in een uitgeschakelde oven.

30 gr. boter.

1 varkensfiletrollade (ca. 700 gr).

1 dl. rose huiswijn.

5 teentjes knoflook.

5 takjes rozemarijn.

1 avocado.

1/2 courgette.

1/2 potje groene pesto.

1 eetl. frambozenazijn.

zout en peper.

Bereidingswijze:

* Verhit de boter in een braadpan en bak de rollade in ca. 10 min. rondom aan.

* Haal hem uit de pan en blus het vet af met de wijn.

* Pel de knoflook en halveer de teentjes in de lengte.

* Leg de rollade terug in de pan met de knoflook en de rozemarijn en braad hem afgedekt in ca. 1 uur gaar. Keer de rollade regelmatig om.

* Schil de avocado,halveer hem en snijd hetvruchtvlees in kleine blokjes

* Schil de courgette en snijd in kleine blokjes.

* Schep de pesto door de avocado en de courgette.

* Breng op smaak met de frambozenazijn,zout en peper.

* Verwarm deze salsa tot lauwwarm en serveer hem bij de rollade.

12 sjalotjes.

12 teentjes knoflook.

450 gr. groene asperges.

4 eetl. braadboter.

1 varkensrollade (ca. 600 gram).

2 rode paprikas.

400 gr. artisjokharten.(uit blik)

4 takjes tijm.

zout en peper.

200 ml. droge witte wijn.

BEREIDINGSWIJZEN:

*Pel en snipper de sjalotjes en knoflook.

*Verweider van de asperges ca. 2 cm. van de onderkant en halveer ze.

*Verhit de boter in een braadpan en bak de rollade rondom bruin.

*Haal de rolade uit de pan.

*Was de paprika en maak ze schoon,en snij de paprika in stukken.

*Laat de artisjok uitlekken en bak ze samen met de sjalotjes,knoflook,paprika,tijm en zout en peper in het achtergebleven bakvet.

*Voeg de wijn toe langs de rand van de pan en leg de rollade weer terug in de pan met de groenten.

*Laat de rollade half afgedekt in ca. 75 minuten gaar worden en voeg na 45 min. de asperges toe.

*Besprenkel de rollade regelmatig met het eigen braadvocht.

*Serveer de rollade met de groenten op een voorverwarmde schaal
Mylene, het is goedgekomen hoor!

Heb 'm gekruid met peper, zout, een beetje knoflook en rozemarijn. Aangebraden in de pan en op 90 graden in de oven gelaten tot ie 65 graden was, dat heeft ongeveer drie uur geduurd. Hij ziet er in elk geval lekker uit! Enorm benieuwd of ie ook zo goed smaakt...

Vanavond ook (met wat hulp van een vriendinnetje) de taarten, aardappelsalade, pastasalade en wraps gemaakt. Morgen nog de groene salade, spiesjes en meloen. Gaat helemaal lukken! No sweat .
OHHHH DIE ZIET ER GOED UIT!!!!!

Ja komt zeker goed alles. Die rollade ziet er verrukkelijk uit. Het kan niet anders dan dat hij goed is, als ik de kerntemp. aanhield ging het ook niet mis. En die ervoor die runder die wat minder was had ik geen temp.meter.

Leuk hoor die foto's. Ben heel benieuwd maar weet zeker met al die goede voorbereidingen dat het niet kan mislukken.

Mocht ik je niet meer spreken, een heel fijn feest morgen.
MV, bedankt voor je advies en lieve woorden. Ben zelf ook blij met het resultaat (uiterlijk iig), zeker voor een eerste keer! Volgende keer misschien vullen (dan meld ik me wel weer voor tips ).
Kijk je even op het Mod topic Marietje?
Francisca, zie Eten met je verstand! Wist niet zo goed waar ik je kon 'bereiken', maar daar post je regelmatig.

Feestje hier was een succes! De gehaktballen en rollade waren zo goed als op, net als de meloen en de groene salade. Van de spiesjes en de wraps had ik nog wat over en van de aardappel- en pastasalade zelfs de helft. Lekker invriezen dus!

En de rollade was echt superlekker: sappig en kruidig! Had 'm ook keurig steeds bedropen (raar woord) met het braadvocht. Geniale tip, dit ga ik echt vaker doen!
Ohhh wat leuk dat het een succes was, ja kon ook niet anders met zoveel lekkers. Ja rollade maken is makkelijk he!! Lekker varieren met marinades, ik heb het een keer ingesmeerd met mosterd, was ook lekker. Ik dacht wel dat het vlees op zou gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven