Cadeautje voor de kok

16-04-2021 13:34 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een leuk cadeautje voor iemand die graag kookt? Ik denk aan eetbare producten, zoals een goede olijfolie, of eh...

Het is voor mijn mans verjaardag. Hij is de kok in huis en wil alleen maar dingen om op te eten. Dingen als oventhermometer, keukenweegschaal en design knoflookpers heb ik hem de afgelopen verjaardagen al gegeven. Ideeën welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een blokje himalayazout met een zoutrasp van Rivsalt gekocht, is dat een idee?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Een leuke webinar van bijvoorbeeld Meneer Wateetons
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Cursus kaasmaken, ook heel erg leuk om te doen. Of zo'n setje van Boska, om zelf kaas te maken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-04-2021 13:36
Ik heb pas een blokje himalayazout met een zoutrasp van Rivsalt gekocht, is dat een idee?
Geen idee, is dat lekkerder dan ander zout? Hij wilde geen zoutmolen, had ik al gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-04-2021 13:37
Cursus kaasmaken, ook heel erg leuk om te doen. Of zo'n setje van Boska, om zelf kaas te maken.
O dat zie ik hem wel doen. Ik ga eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Abonnement op een kooktijdschrift, of een bbq-cursus?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
hebben jullie al een sous-vide?
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
16-04-2021 13:38
Geen idee, is dat lekkerder dan ander zout? Hij wilde geen zoutmolen, had ik al gevraagd.
Het is vooral heel fijn van structuur door die rasp. Ik gebruik het niet tijdens het koken, maar juist aan tafel, dan ziet het er wel tof uit, of als je biefstukken net uit de pan komen, of als je boter op een broodje hebt gedaan en dan dat zou eroverheen.

Een inkoopkaart van een horeca-groothandel is ook een leuk cadeau.
Of 2 levende kreeften.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-04-2021 13:37
Een leuke webinar van bijvoorbeeld Meneer Wateetons
Daar was ik nooit opgekomen. Maar er staan leuke cursussen bij!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man kookt ook graag en veel en heeft ontzettend veel gehad aan zo’n kommetje van steen met zo’n stamper erbij om kruiden te verbrijzelen ( :-$ geen idee hoe dat heet).
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-04-2021 13:37
Een leuke webinar van bijvoorbeeld Meneer Wateetons
Jaaa!!!

Op dit moment zijn bepaalde paddenstoelen in het seizoen morieljes. Die moet je wel goed verhitten. Zijn ook gedroogd te krijgen: https://truffelsbestellen.nl/product/morilles-gedroogd/

Mooi recept erbij van internet.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-04-2021 13:49
44.90% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel vaak zo’n pakketje samen bij Oil & vinegar. Hebben lekkere olie om een stokbroodje in te dippen, maar ook van die kruidenmixen die je moet mengen met olie of roomkaas oid en dan kan je dat eten met van die kleine soepstengeltjes. Geen idee hoe die dingen heten :mrgreen:

Dit bijvoorbeeld

https://www.oilvinegar.nl/smoky-bush-mix-65g-55175.html

https://www.oilvinegar.nl/dip-trio-74g-65603.html

En dit soort azijn vind ik heerlijk om brood in te dippen.

https://www.oilvinegar.nl/passievruchta ... 56691.html

Ze hebben ook standaard pakketten, maar ik stel graag zelf samen :)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook heel mooie kookboeken. Bijvoorbeeld de vleesbijbel, en als hij een ofyr pf greenegg heeft, is het bijbehorende kookboek een erg leuk cadeau.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
16-04-2021 13:39
hebben jullie al een sous-vide?
Nee, had er nog nooit van gehoord, maar sowieso geen plek voor nieuwe spullen. Kan je dat lage-temperatuurgaren ook gewoon in de oven doen?
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-04-2021 13:44
Er zijn ook heel mooie kookboeken. Bijvoorbeeld de vleesbijbel, en als hij een ofyr pf greenegg heeft, is het bijbehorende kookboek een erg leuk cadeau.
Ik heb hem al héél veel kookboeken gegeven. Passen niet meer in de kast. :)
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
16-04-2021 13:42
Mijn man kookt ook graag en veel en heeft ontzettend veel gehad aan zo’n kommetje van steen met zo’n stamper erbij om kruiden te verbrijzelen ( :-$ geen idee hoe dat heet).
Vijzel. Heeft hij al.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
16-04-2021 13:42
Mijn man kookt ook graag en veel en heeft ontzettend veel gehad aan zo’n kommetje van steen met zo’n stamper erbij om kruiden te verbrijzelen ( :-$ geen idee hoe dat heet).
Een vijzel. Leuk om te geven in combinatie met een mooie bak met verse kruiden voor in de tuin.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
16-04-2021 13:42
Mijn man kookt ook graag en veel en heeft ontzettend veel gehad aan zo’n kommetje van steen met zo’n stamper erbij om kruiden te verbrijzelen ( :-$ geen idee hoe dat heet).
Vijzel
Alle reacties Link kopieren
Goede rasp (microplane bijv), een kookboek, of even bellen met een goede kookwinkel met webshop (Betsies kookwinkel kwam ik altijd heel graag als ik in de buurt was) en vragen of zij een leuk idee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind hij leuk om te koken? Bij een man denk ik snel aan grote stukken vlees, maar dat is misschien wel een vooroordeel. Ik word zelf heel erg blij van goed weer, leuke gasten, bbq en groot vlees of groot vis. Als ik dan enkel voor het eten hoef te zorgen en een ander ruimt mijn rommel achter mijn kont op en ruimt de tafel af, dan ben ik in mijn element.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wat veel ideeën al! Dank jullie wel!

Ik moet nu weer even een potje werken, lees vanavond verder.

Verder is het misschien van belang te melden dat ik zelf vegetariër ben, dus levende kreeften of overleden lammetjes geef ik liever niet :)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een chefkok thuis uitnodigen en een privécursus geven.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
16-04-2021 13:46
Vijzel. Heeft hij al.
:high5: Heerlijk wel hè?! Een partner die van koken houdt en daarmee ook nog eens heerlijk eten op tafel zet :-9
Alle reacties Link kopieren
Zwarte knoflook. Kun je van alles mee.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven