Cake invriezen?

19-06-2012 16:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik 37 weken zwanger van ons 2e kind.

Nu wil ik onze zoon op de creche laten tracteren zodra hij grote broer is geworden.

Nu zat ik te denken aan kleine cake-jes met muisjes erop.

Nu vroeg ik mij af of ik deze al van te voren kan maken en dan invriezen.

Gewoon cake kan natuurlijk, maar nu vroeg ik mij af of dit ook kan met cakejes waar een papiertje onder zit.

Kan ik ook al de muisjes erop doen of is dat last minute werk?
Hoe oud is je zoon? Misschien vind hij het leuk om samen met de kindjes uit zijn groep zelf de muisjes op het cakeje te strooien?
Even nieuwsgierig hoor maar waarom niet gewoon beschuit met muisjes?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zoon is 2,5 jaar.

Weet niet of de leidsters daar erg op zitten te wachten.
Cake met papiertjes kun je volgens mij prima invriezen. Maar ben bang dat die muisjes gaan smelten wanneer de cakejes ontdooien.

Als je iets ontdooit wordt het toch vaak wat vochtig en muisjes hebben een suikerlaagje wat wel smelt of uitloopt wanneer het vochtig is.

Je zou het eventueel uit kunnen proberen door nu muisjes in te vriezen en over een paar dagen er uit te halen, kijken hoe de muisjes zijn wanneer ontdooit.
Omdat ik dat niet leuk vind
Je kunt ook een ander iets doen? Geen gedoe met cakejes invriezen... maar bijv doosjes rozijntjes leuk verpakken?
Cake wordt snotterig als je het invriest, het is niet geschikt om in te vriezen.
Kan juist prima. In een afgesloten taartdoos. Dat dan weer wel.

Ontdooien door +/- 12 uur van tevoren in de koelkast te zetten.

Zo voorkom je gedruip en gesmelt van eventuele versieringen. Zo werkt het ook met fondant en marsepein.
cupcakes kun je goed invriezen. zou alleen op het laatst pas de muisjes erop doen,
Gatver, volgens mij is dat echt niet lekker. Cakejes heb je zo gebakken, is nog geen kwartiertje werk dus ik zou ze gewoon lekker bakken op de avond voordat er getrakteerd moet worden.
Am Yisrael Chai!
quote:lelytjevandalen schreef op 19 juni 2012 @ 16:15:

Omdat ik dat niet leuk vind Ok. Kun je niet langs de winkel voordat je naar de crèche gaat? Cakejes kopen, muisjes en idd daar er op strooien.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fashionvictim: ik denk dat ik dan aan het bevallen ben
quote:lelytjevandalen schreef op 19 juni 2012 @ 16:15:

Zoon is 2,5 jaar.

Weet niet of de leidsters daar erg op zitten te wachten.Ik werk zelf op een kdv, en ik zou het prima vinden. Wij zijn meestal al diep onder de indruk dat ouders aan een traktatie denken. Wat trouwens ook altijd goed in de smaak valt (sorry, daar vroeg je niet om) zijn lange vingers die voor de helft ingesmeerd zijn met boter en in de muisjes gedoopt zijn.
Hier staat dezelfde discussie. Succes!
Als je dan aan het bevallen bent, laat je hem een dag later trakteren. Of een paar dagen later. Of je laat je man die cakejes in de oven zetten.

Hoezo weet je nu al dat je 's avonds gaat bevallen, dan?
Am Yisrael Chai!
quote:Caro_22 schreef op 19 juni 2012 @ 16:21:

[...]

Ik werk zelf op een kdv, en ik zou het prima vinden. Wij zijn meestal al diep onder de indruk dat ouders aan een traktatie denken. Wat trouwens ook altijd goed in de smaak valt (sorry, daar vroeg je niet om) zijn lange vingers die voor de helft ingesmeerd zijn met boter en in de muisjes gedoopt zijn.Is wel meer werk dan even cakejes bakken, maar wel een erg leuk idee voor creche kindjes.
Am Yisrael Chai!
quote:redband schreef op 19 juni 2012 @ 16:17:

Cake wordt snotterig als je het invriest, het is niet geschikt om in te vriezen.

Oma bakt cake en doet hem dat in alufolie in de vriezer. Ze noemt het wel 'noodcake', omdat vers toch lekkerder is. Maar cake van oma (zelfs als ie uit de vriezer komt), is goddelijk!

De muisjes gaan de vriezer alleen niet overleven ben ik bang..
Er staat een smiley achter, tuurlijk weet ik niet wanneer ik precies ga bevallen, maar heb het vermoeden dat ik daarna niet met een tractatie bezig ben voor zoon. Vandaar dat ik "iets" zoek om van te voren voor te bereiden.

Bedankt voor de link trouwens, maar forum mobiel en krijg link niet open
quote:_origami_ schreef op 19 juni 2012 @ 16:24:

[...]

Oma bakt cake en doet hem dat in alufolie in de vriezer. Ze noemt het wel 'noodcake', omdat vers toch lekkerder is. Maar cake van oma (zelfs als ie uit de vriezer komt), is goddelijk!

De muisjes gaan de vriezer alleen niet overleven ben ik bang..Maar oma doet altijd alles beter
quote:redband schreef op 19 juni 2012 @ 16:26:

[...]

Maar oma doet altijd alles beter Nou.. daar kunnen we ook nog wel een goede discussie over voeren, maar das voor een ander topic. In dit cakegeval heb je gelijk
De oma van mijn zoon kan geen cake bakken trouwens! Anders was dat ook nog een optie geweest
Maar misschien heeft ze wel verstand van muisjes!

Zit heel hard voor je te googlen, maar beetje vaag allemaal. De een heeft goede ervaringen met muisjes invriezen, de ander juist helemaal niet.

Nu een handje muisjes in de vriezer gooien en ze morgen ontdooien?
quote:lelytjevandalen schreef op 19 juni 2012 @ 16:26:

Er staat een smiley achter, tuurlijk weet ik niet wanneer ik precies ga bevallen, maar heb het vermoeden dat ik daarna niet met een tractatie bezig ben voor zoon. Vandaar dat ik "iets" zoek om van te voren voor te bereiden.

Bedankt voor de link trouwens, maar forum mobiel en krijg link niet open

Dat snap ik wel, maar cakejes bakken is zo'n simpel en snel werkje dat ik denk dat je je druk maakt om niks. Even een beslag in elkaar mixen, cakejes in de oven zetten en vervolgens gaan borstvoeden/verschonen/baby in bad doen/ whatever, cakejes eruit en vervolgens je man aan het werk zetten om die muisjes erop te knallen. Of je geeft de muisjes mee zodat de kindjes zelf kunnen versieren.

Ik heb heel vaak zelfs 's ochtends voor ik naar mijn werk ging nog even snel een cake gebakken, dus in principe zou je ze nog de ochtend van het trakteren zelf kunnen bakken en zo uit de oven mee geven.
Am Yisrael Chai!
Ja ik denk dat ik vanavobd eem test cakejes project ga bakken.

Eentje zonder muisjes en eentje met.

En een cakeje in een zakje en 1 in alufolie.

En dan morgen testen.

Ik zal het laten weten.

Ben nu wel benieuwd wat wel of niet lukt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven