Cakejes/cupcakes

29-09-2010 20:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op een bekende site staan heerlijke cupcakes voor Halloween.

Ik kan/mag natuurlijk geen reclame maken, maar heeft iemand enig idee hoe ik zo'n "toef" a la softijs erop krijg en waar dat van is gemaakt? En of dat veel werk is?

Ik bak wel, maar alleen standaard dingen en geen kunstzinnige taarten. Moet ik me toch eens in verdiepen.
De icing bedoel je. Kun je ook in tubes kopen als je het makkelijk wilt doen.
Met zo'n zak lijkt mij. Hoe heet dat nou ook alweer?

Spuitzak ofzo.
Hier zijn al 2984379187 topics over. In een topic van ongeveer 1 of 2 weken oud heb ik het uitgelegd.

Je kunt op 2 manieren een toef maken. Met Icing en met botercreme. Icing is niet echt geschikt voor zwangeren, ouderen, kinderen etc. ivm rauw eiwit, maar je kunt ook gepasteuriseerd eiwit gebruiken. Je kunt dat zelf maken of kant en klaar kopen en kleuren in de kleur die je wilt hebben met kleurstof.

Je kunt ook botercreme gebruiken, maar dat is behoorlijk vet. Daarvoor gebruik je gelijke delen roomboter en poedersuiker en dat klop je in ongeveer 10 minuten tot een romige massa. Kleuren met kleurstof en op smaak brengen met bijv. vanilleextract.

Toef op je cc spuiten, afmaken met bloemen, parels, suikerfiguren etc.
Als je Icing zelf wilt maken gebruik je eiwit(poeder) en poedersuiker. Recepten zijn genoeg te googlen.
Sorry...even zoeken en inderdaad....ik ga daar verder kijken.
Ik heb het topic voor je ge-upt.
Overigens zijn er redelijk wat andere toppings die je ook kan gebruiken hoor.

voorbeelden zijn roomkaas met poedersuiker, slagroom en klopfix,

slagroom met klopfix en saroma,

de topping die hoort bij velvet cupcakes

etc.

Googelen op toppings voor cupcakes
Er zijn supermarkten die kant en klare icing verkopen, staat bij de exotische (amerikaanse) produkten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven