Chai thee, waar te koop?

14-08-2011 20:08 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

weet iemand waar je chai thee kan kopen? Ik koop het nu bij de tuinen maar eerlijk gezegt vind ik het een beetje prijzig (15 zakjes voor 3 euro).

Vorig jaar heb ik het een keer bij de xenos gekocht maar daar heb ik het sindsdien niet meer gezien.

Wie heeft een tip waar ze het verkopen voor minder dan 3 euro voor 15 kopjes.

thanks alvast

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ik drink nu indian chai van lipton, best lekker, die piramide zakjes. Ik heb ook een soort kruidenmix om er 'chai' van te maken. Officieel drink je het geloof ik met melk?
Bij de albert heijn, prijs weet ik zo niet. Pakje ziet er wat roze uit.
Zelf maken! Echt het allerlekkerst.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Chai betekent toch gewoon thee?
Heb je een recept Nehal?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chai
Bij de hema verkopen ze indian chai, 10 piramidezakjes voor 1 euro. Weet niet of het is wat je bedoeld, maar het proberen waard lijkt me.
quote:schuddebuikje schreef op 14 augustus 2011 @ 20:15:

Heb je een recept Nehal?

Water opwarmen tot het begint te dampen (nog niet koken) een theelepel verse gember erin. Hoe meer je erin doet hoe scherper de smaak, dus afhankelijk van wat je wilt! Bij mij is een eetlepel genoeg, want het slaat aardig op je keel anders. En dan 2 snufjes cardemompoeder erbij.

Dan losse zwarte thee erbij en een beetje roeren.

Daarna de melk erbij. Volle is het lekkerst, met magere of halfvolle met je extra opletten dat het niet te 'melkig' wordt. Ik doe er niet zo veel in, je kunt een beetje aan de kleur zien hoe zacht het wordt.

Daarna 1 snuf kaneel erin (poeder of een stokje laten trekken) en een minuut of 3 door laten koken.

Met een zeefje inschenken, en tadaa!
Bij tig online theewinkels.
Mezelf quoten is ook nergens voor nodig...
En bij biowinkels hebben ze van het merk Yogi Tea verschillende varianten. Zakjes, maar ook het echte spul, een melange van allerhande grof gehakte specerijen, die je een tijdje kookt, zeeft en dan met warme melk en honing opdient. Variant 'classic' is de oorspronkelijke chai smaak.
Chai-thee recept

Lekker genieten van een kopje Chai-thee

Zo klein mogelijk maken:

20 gram kaneelpijpjes

15 gram steranijs

7 gram kardemom

10 gram gember

10 gram kruidnagel (kan eventueel heel gelaten worden)

1 gram zwarte peperkorrels

Bij de klein gemaakte ingrediënten voegen:

20 gram zwarte thee (b.v. Darjeeling, Assam)

Het geheel in pan met 5 liter kokend water laten trekken (ongeveer 30 minuten) en voor het serveren de ingrediënten uitzeven.

Melk naar smaak toevoegen.

Zoetstof (b.v. honing) naar smaak toevoegen.
I am surrounded by morons
Bij Bagels & Beans heb je pakken kant en klare chai thee. In een pannetje met melk opwarmen, mmmmmmmm.
Hm ik zal eens kijken bij de hema voor die indian chai. Bij de appie heb ik het dus nog nooit gevonden (verschillende grote filiale geweest).

Die van yogi tea heb ik nu.

Ik drink het altijd zonder melk aangezien ik niet zo goed tegen melkproducten kan maar met een lepeltje suiker is het ook super lekker, zeker als het dadelijk weer wat kouder gaat worden!

dank je wel voor de tips allemaal!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ja, precies, echte thee voor wat guurder weer, zoals afgelopen weken dus

Ik zal hem eens zelf gaan maken
Had trouwens nog niet eens gedacht aan online thee winkels haha! Stom!

Heb nu even gegoogled en heb de thee winkel TheeMa gevonden. Iemand ervaring???

Het is jammer dat we in mijn kleine stadje niet van die thee winkels en koffie winkels hebben. maarja dan maar online proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven