Chai thee, waar te koop?
zondag 14 augustus 2011 om 20:08
Hoi allemaal,
weet iemand waar je chai thee kan kopen? Ik koop het nu bij de tuinen maar eerlijk gezegt vind ik het een beetje prijzig (15 zakjes voor 3 euro).
Vorig jaar heb ik het een keer bij de xenos gekocht maar daar heb ik het sindsdien niet meer gezien.
Wie heeft een tip waar ze het verkopen voor minder dan 3 euro voor 15 kopjes.
thanks alvast
groetjes
weet iemand waar je chai thee kan kopen? Ik koop het nu bij de tuinen maar eerlijk gezegt vind ik het een beetje prijzig (15 zakjes voor 3 euro).
Vorig jaar heb ik het een keer bij de xenos gekocht maar daar heb ik het sindsdien niet meer gezien.
Wie heeft een tip waar ze het verkopen voor minder dan 3 euro voor 15 kopjes.
thanks alvast
groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
zondag 14 augustus 2011 om 20:25
quote:schuddebuikje schreef op 14 augustus 2011 @ 20:15:
Heb je een recept Nehal?
Water opwarmen tot het begint te dampen (nog niet koken) een theelepel verse gember erin. Hoe meer je erin doet hoe scherper de smaak, dus afhankelijk van wat je wilt! Bij mij is een eetlepel genoeg, want het slaat aardig op je keel anders. En dan 2 snufjes cardemompoeder erbij.
Dan losse zwarte thee erbij en een beetje roeren.
Daarna de melk erbij. Volle is het lekkerst, met magere of halfvolle met je extra opletten dat het niet te 'melkig' wordt. Ik doe er niet zo veel in, je kunt een beetje aan de kleur zien hoe zacht het wordt.
Daarna 1 snuf kaneel erin (poeder of een stokje laten trekken) en een minuut of 3 door laten koken.
Met een zeefje inschenken, en tadaa!
Heb je een recept Nehal?
Water opwarmen tot het begint te dampen (nog niet koken) een theelepel verse gember erin. Hoe meer je erin doet hoe scherper de smaak, dus afhankelijk van wat je wilt! Bij mij is een eetlepel genoeg, want het slaat aardig op je keel anders. En dan 2 snufjes cardemompoeder erbij.
Dan losse zwarte thee erbij en een beetje roeren.
Daarna de melk erbij. Volle is het lekkerst, met magere of halfvolle met je extra opletten dat het niet te 'melkig' wordt. Ik doe er niet zo veel in, je kunt een beetje aan de kleur zien hoe zacht het wordt.
Daarna 1 snuf kaneel erin (poeder of een stokje laten trekken) en een minuut of 3 door laten koken.
Met een zeefje inschenken, en tadaa!
The greatest adventure in life is to follow your heart.
zondag 14 augustus 2011 om 20:35
zondag 14 augustus 2011 om 20:45
Chai-thee recept
Lekker genieten van een kopje Chai-thee
Zo klein mogelijk maken:
20 gram kaneelpijpjes
15 gram steranijs
7 gram kardemom
10 gram gember
10 gram kruidnagel (kan eventueel heel gelaten worden)
1 gram zwarte peperkorrels
Bij de klein gemaakte ingrediënten voegen:
20 gram zwarte thee (b.v. Darjeeling, Assam)
Het geheel in pan met 5 liter kokend water laten trekken (ongeveer 30 minuten) en voor het serveren de ingrediënten uitzeven.
Melk naar smaak toevoegen.
Zoetstof (b.v. honing) naar smaak toevoegen.
Lekker genieten van een kopje Chai-thee
Zo klein mogelijk maken:
20 gram kaneelpijpjes
15 gram steranijs
7 gram kardemom
10 gram gember
10 gram kruidnagel (kan eventueel heel gelaten worden)
1 gram zwarte peperkorrels
Bij de klein gemaakte ingrediënten voegen:
20 gram zwarte thee (b.v. Darjeeling, Assam)
Het geheel in pan met 5 liter kokend water laten trekken (ongeveer 30 minuten) en voor het serveren de ingrediënten uitzeven.
Melk naar smaak toevoegen.
Zoetstof (b.v. honing) naar smaak toevoegen.
I am surrounded by morons
zondag 14 augustus 2011 om 21:55
Hm ik zal eens kijken bij de hema voor die indian chai. Bij de appie heb ik het dus nog nooit gevonden (verschillende grote filiale geweest).
Die van yogi tea heb ik nu.
Ik drink het altijd zonder melk aangezien ik niet zo goed tegen melkproducten kan maar met een lepeltje suiker is het ook super lekker, zeker als het dadelijk weer wat kouder gaat worden!
dank je wel voor de tips allemaal!
Die van yogi tea heb ik nu.
Ik drink het altijd zonder melk aangezien ik niet zo goed tegen melkproducten kan maar met een lepeltje suiker is het ook super lekker, zeker als het dadelijk weer wat kouder gaat worden!
dank je wel voor de tips allemaal!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
maandag 15 augustus 2011 om 18:48
Had trouwens nog niet eens gedacht aan online thee winkels haha! Stom!
Heb nu even gegoogled en heb de thee winkel TheeMa gevonden. Iemand ervaring???
Het is jammer dat we in mijn kleine stadje niet van die thee winkels en koffie winkels hebben. maarja dan maar online proberen!
Heb nu even gegoogled en heb de thee winkel TheeMa gevonden. Iemand ervaring???
Het is jammer dat we in mijn kleine stadje niet van die thee winkels en koffie winkels hebben. maarja dan maar online proberen!