Cheesecake

05-04-2012 11:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil dit weekend een vanilla strawberry cheesecake maken, alleen is een van de liefhebbers allergisch voor citroen.

Er zit in alle recepten die ik vond iets van citroenschil of rasp, wat kan ik als alternatief gebruiken?
Limoenschil of sinaasappelschil.
Ik zou het niet vervangen, frambozen zijn al iets zurig van zichzelf, dus het lijkt me niet zo'n probleem om de citroen weg te laten. (Ik neem aan dat een andere citrusvrucht ook niet kan?)
Veel mensen die ik ken die allergisch zijn voor fruit, zijn dat niet wanneer het verwerkt is, zoals bijv. in taarten, in jam of in blik.

Weet je zeker dat deze persoon ook allergisch is voor citroenschil die je in een taart stopt? Misschien kun je dat even navragen? (en anders zou ik wel het zekere voor het onzekere nemen)
quote:Bezzzz schreef op 05 april 2012 @ 11:48:

Ik zou het niet vervangen, frambozen zijn al iets zurig van zichzelf, dus het lijkt me niet zo'n probleem om de citroen weg te laten. (Ik neem aan dat een andere citrusvrucht ook niet kan?)Misschien mis ik iets, maar waar haal jij frambozen vandaan?
Ik ben allergisch voor veel fruitsoorten, maar als het verhit is geweest kan ik wel alles eten. De stoffen waar je overgevoelig op reageert worden door verhitting kapot gemaakt namelijk.
Ik weet heel zeker dat als ik maar iets van citroen gebruik dat ze het niet eet, het is m'n moeder namelijk

Ik zat zelf al te denken aan limoen, maar misschien is grapefruit rasp ook helemaal zo gek nog niet. Of zeg ik nou iets heel raars? Sinaasappel wil ik uit niet, vind ik geen goede combi met de aardbeien/vanille

En idd geen frambozen, maar aardbeien
quote:Missprincesa schreef op 05 april 2012 @ 11:51:

[...]

Misschien mis ik iets, maar waar haal jij frambozen vandaan?Hahaha, ik maak het zelf altijd met frambozen, lees nou dat TO aarbeien gaat gebruiken. Lezen is ook een vak,....
Hoi,

Dit is een recept wat ik altijd maak. Zit geen citroen in maar zure room.

Ingrediënten

• 15 Digestive koekjes (verkruimeld)

• 2 eetlepels gesmolten roomboter

• 800 gram Roomkaas (verkrijgbaar bij o.a. de kaasboer)

• half kopje witte suiker

• 3/4 kopje melk

• 4 eieren

• 1 kopje zure room

• 1 eetlepel vanille extract

• 1/4 kopje bloem

Bereiding

Verwarm de oven voor op 175 graden en vet een bakblik in van ongeveer 20/22 cm. Doe de kruimels en de boter in een kom en meng het goed door elkaar. Druk het mengsel dan in het bakblik.

Meng de roomkaas samen met de suiker tot een glad mengsel. Voeg de melk en de eieren beetje bij beetje toe (dit moet op gevoel, niet teveel tegelijk). Voeg daarna de zure room, de bloem en het vanille extract toe. Voeg het mengsel toe aan het bakblik (bovenop het kruimelmengsel)

Bak de cheesecake in 1 uur in de de voorverwarmde oven. Zodra de Cheesecake klaar is moet je hem 5 á 6 uur af laten koelen in de gesloten oven. Anders komen er scheurtjes in de taart.

Tip ! : Aarbeien saus en verse aardbeien er bovenop en je hebt een heerlijke Strawberry Cheesecake!
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik maak het met kwark ipv zure room, en met gesmolten witte chocolade erdoor. Citroen(schil) heb ik er nog nooit voor gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven