Chili / pepersoorten. Waar?

16-04-2010 18:58 7 berichten
Hey culi-cracks, ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar geen soelaas tot nu toe. ik vraag me al een hele tijd af waar ik hier in NL de honderdduizend verschillende soorten chili kan kopen die ze in de Thaise maar met name ook in de Mexicaanse keuken gebruiken.

Kleine bird's eye chili's, gewone Lomboks en madame Jeanets kan ik nog wel vinden maar als het gaat om de grotere "geblakerde/ gerookte" chili's vang ik overal bot. Heeft iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Zelf kweken?
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:musicath schreef op 16 april 2010 @ 19:02:

Zelf kweken?Eh.... 70m2 met zijn 2en, op het noorden, en geen tuin.
Ik dacht: ik denk met je mee... En je hoeft ook niet direct je hele huis vol te zetten

Maar om dan antwoord op je vraag te geven: nee, hier ook alleen de meest gangbare soorten pepers te krijgen.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Heb je al op www.vreeken.nl gekeken? Die hebben 1200 soorten zaden voor groente en fruit.stond in de laatste Delicious een artikel over.
Hoi, nogmaals dank voor de tip maar ik heb écht geen plek en ook de omstandigheden in mijn huis en mijn leven zijn niet zo dat ik zelf wat kan gaan kweken (zelfs niet 1 petieterig plantje) dus ik zoek echt naar een winkel of kraam waar ze ze al gekweekt verkopen

Chinatoooooooooooooooown

(Bijvoorbeeld beverwijk, of Den Haag) En bij toko's hebben ze ook vaak veel kruiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven