chocolade fontijn

24-10-2009 08:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een fontein aangeschaft. Nu lees ik overal andere berichten en vraag om jullie ervaringen.

Heb ik speciale chocolade nodig??

Nog andere tips?
anoniem_83327 wijzigde dit bericht op 24-10-2009 09:11
Reden: dom dom dom
% gewijzigd
Is fontijn iets anders dan fontEIn?
Zat er geen gebruiksaanwijzing bij?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wel een gebruiksaanwijzing over het apparaat niet over de chocolade.
Ik geloof gewone pure chocolade met wat olie zodat het niet klontert?
http://74.125.77.132/sear ... &cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Google is je beste vriend.
Ja, dat vind ik echt.
Je hebt ook van die korrels/pellets van chocola. Misschien ook te koop bij de blokkert of een andere winkel waar ze die fontein verkopen, of zelfs bij de Appie.

En anders even googlen: veel bedrijven waar je het kunt bestellen (of kunt zien wat je moet hebben).
Ik snap het nut niet van zo'n chocofontein.....heel leuk om eens te gebruiken, maar is het niet zo dat ie na een tijdje in een stoffige kast verdwijnt, en dat je het ding nooit meer aanraakt?

En wat kost zo'n fontein nou?
Hij doet het hier prima op pure chocolade met een flinke scheut zonnebloemolie.

Maar de losse pallets die je ervoor kan kopen doen het ook prima. Die bestaan vaak voor een groter gedeelte uit cacaoboter.

Erg goedkope chocolade waar weinig cacaoboter en veel andere troep inzit doet het niet zo goed omdat die niet lekker smelt.

Wel vantevoren smelten en dan pas in de fontein gooien.
Inderdaad. Ik vind het ook een nutteloos ding.

Wat mot je d'r mee.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik heb er ooit een gekregen, nog nooit gebruikt.

Heb ook geen idee wat ik allemaal in die fontein moet dippen...

Suggesties? Verder dan aarbeienen en spekkies kom ik nl niet.
andere stukjes fruit zoals banaan, peer, mandarijntjes.
Je kunt er trouwens ook satesaus in doen. Leuk voor bij de bbq
Mijn broertje heeft ook zo'n ding. Ziet er hartstikke leuke uit hoor, maar je gooit hoop chocola weg! Omdat je het aanmaakt met olie (anders loop ie niet mooi) kan je het niet meer opnieuw gebruiken (lijkt me)

Ze hadden hoop repen chocola ervoor gebuikt (volgens mij stuk of 6/8 repen) Je heb echt veel nodig, omdat anders de fontein niet door blijft stromen.

Volgens mij kan je beter chocolade fondue halen. Heb ze laatst zien staan bij de Action. Paar euro. Niet veel chocola nodig en geen olie.

Maar ja, ziet er natuurlijk niet zo leuk uit..
quote:Starshine schreef op 24 oktober 2009 @ 12:24:

Je kunt er trouwens ook satesaus in doen. Leuk voor bij de bbq

Hahahaha!

Werkt het ook met kaasfondue?
Ik vind het zelf een heel vies idee zo'n fontein. Gesmolten chocola op een temperatuur die bacteriën heerlijk vinden, vol met suiker en vet (lusten bacteriën ook), en dan maar eindeloos recyclen in het apparaat. En iedereen met zijn vingers en afgehapte eten eronder. Blegh.

Ik zou zeker nooit iets onder een chocoladefontein houden op een gelegenheid met meer dan zes mensen. En ik heb geen smetvrees, hoor (als je mijn huis zou zien, zou je weten dat dat waar is), maar het idee van zo'n fontein vind ik te vies.

Maar dat was je vraag niet, geloof ik
slagroomsoesjes erbij zijn ook lekker en lange vingers.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:delphicat schreef op 24 oktober 2009 @ 13:19:

Ik vind het zelf een heel vies idee zo'n fontein. Gesmolten chocola op een temperatuur die bacteriën heerlijk vinden, vol met suiker en vet (lusten bacteriën ook), en dan maar eindeloos recyclen in het apparaat. En iedereen met zijn vingers en afgehapte eten eronder. Blegh.

Ik zou zeker nooit iets onder een chocoladefontein houden op een gelegenheid met meer dan zes mensen. En ik heb geen smetvrees, hoor (als je mijn huis zou zien, zou je weten dat dat waar is), maar het idee van zo'n fontein vind ik te vies.Minder dan 6 mensen hebben geen bacteriën?
quote:himalaya schreef op 24 oktober 2009 @ 13:38:

Minder dan 6 mensen hebben geen bacteriën? Ja, je hebt gelijk. Ik bedoel eigenlijk dat ik alleen een chocoladefontein zou gebruiken samen met mensen met wie ik toch al alle bacteriën en virussen deel
kreeg zo'n ding van mijn moeder met kerst. Ze wist geloof ik niet meer wat ze moest kopen (wil altijd veel pakjes onder boom) en kocht zo'n ding pffff.

Ik wil helemaal niet zo'n ding maaar het kon niet meer geruild worden. Na een jaar in de kast te hebben gestaan is hij "zoekgeraakt" bij de verhuizing. Met andere woorden: heb hem aan een vriendin gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven