Chocoladecake bewaren

22-12-2011 18:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag wil ik bij mijn vriend een chocoladetaart/cake eten. Hij heeft geen oven dus ik zal de taart van te voren bij mij moeten bakken.

Nu ga ik zaterdagavond naar hem toe en overdag moet ik werken. Ik heb nu 2 oplossingen bedacht om m'n cake zo vers mogelijk te houden:

- ik maak vrijdagavond het beslag (bespaart tijd op de drukke zaterdag), zet het in de koelkast, bak de taart na werktijd, stop hem bij mn vriend in de vriezer en laat hem in de loop van de dag ontdooien.

- ik maak vrijdagavond het beslag, bak 's morgens de cake af, leg hem in de vriezer en doe hem bij mijn vriend tot zondagavond in de koelkast.

Optie 2 heeft wel mijn voorkeur omdat het veel stress en tijdnood voorkomt maar ik wil natuurlijk zondag ook niet op een droog stuk cake zitten te kauwen. Voor welke optie zouden jullie gaan? Of hebben jullie nog andere/betere ideeen?
Als je de cake zaterdagochtend bakt en zondagavond opeet hoef je hem echt niet in te vriezen hoor.
cake beslag van te voren maken , ik weet niet of dat kan ...

ik denk zelf van niet.
Ik zou dat beslag niet van te voren maken. Lijkt me dat je dan een hoop "lucht" verliest die er net na het kloppen nog wel in zit.

Kun je het beslag niet maken, de cake bakken, hem laten afkoelen en dan goed inpakken? Als je dat op vrijdag doet dan is hij toch wel een paar dagen houdbaar? Eventueel kun je hem invriezen en dan weer op kamertemperatuur laten ontdooien.

Nooit uitgeprobeerd overigens, mijn kinderen zorgen wel dat de cake op is voor hij droog wordt.
ik zou het beslag ook niet van te voren maken, lijkt me er niet lekkerder op worden.

Gewoon bakken, goed af laten koelen en dan goed inpakken, dan blijft ie prima hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zou helemaal niks in de vriezer stoppen (qua cake), gadverdamme zeg.

Kan je niet tijdelijk je oven naar je vriend verplaatsen?

Hoe kan hij leven zonder oven??!?!?!
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2011 @ 19:24:

Hoe kan hij leven zonder oven??!?!?!

Omdat het een man is?

Cake is, zeggen ze, vaak zelfs lekkerder een dag later. Ik zal er de volgende keer eens 2 bakken en er eentje verstoppen om het uit te testen.
Nou mijn man kan ook niet zonder oven hoor.
haha de oven zit in mijn fornuis dus dat wordt een BEETJE moeilijk! Hoe hij zonder oven kan? Geen idee. Ik mis 'm in ieder geval wel als ik bij hem ben.

Ik ben er nu over uit dat ik het beslag inderdaad niet van te voren ga maken. Het leek me wel een goed idee maar als jullie zeggen dat ik dat beter niet kan doen.. Ik sta zaterdag maar gewoon wat vroeger op en ga dan aan het bakken ;)
quote:SeptemberGirl schreef op 22 december 2011 @ 19:30:

Nou mijn man kan ook niet zonder oven hoor.

Die van mij wel. Maar die wil je ook gewoon niet in de keuken hebben staan. Echt niet.

Ik zou ook niet zonder kunnen. Bak zeker 2 keer per week iets van cake of koekjes en aardappeltjes en kippetjes of zo zijn ook veel lekkerder uit de oven.

Maar ik ga vreselijk off topic. Sorry TO.
Dat zakt in elkaar. Door de zwaartekracht van het beslag verdwijnen de belletjes.
Nooit beslag van tevoren maken. Dat gaat niet goed met cake.

Zaterdagochtend bakken en goed bewaren in een cakedoos en hij blijft prima een paar dagen houdbaar.

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven