Chutney

03-12-2011 16:50 7 berichten
In de biologische winkel lachten me een potje peren walnoten chutney en een potje appelchutney toe. Ze staan nu op mijn aanrecht te stralen, terwijl ik me suf pieker: welk gerecht/curry past hier bij.

De kookboeken liggen al in de aanslag, maar hoop dat jullie me kunnen helpen met spannende combi's.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ergens op een lunchkaart gezien: luxe (hard) broodje met brie, sla en mango chutney. Misschien ook lekker met die van jou?
-Warm pistoletje met kaas en daar wat chutney op.

-bij je kaasplankje

-bij wat gebraden/gebakken kip

-bij indiase curry's met rijst, gewoon er wat naast scheppen

Lekker!
Ik ben inderdaad aan broodjes, tosti en franse kaas aan het denken. Of naambrood bij een goede curry, maar omdat het zulke expliciete smaken zijn vind ik het nog best lastig.
Kipfilé-tje opensnijden, insmeren met de (beide) chutney's, oprollen prikkertje erdoor en zachtjes rondom bakken.

Als je het b.v bij een warme maaltijd wil eten dan per persoon een filé-tje, als je ze op een broodje wil doen even in de koelkast (word de vulling stevig) in redelijk dunne plakjes snijden blaadje sla op een broodje plakje kip met chutney er op en desgewenst een sausje schijfje komkommer/tomaat er bij serveren.

Eet smakelijk
Klinkt super!
Idd bij kaas lekker. Bij stokbroodjes of naanbrood. Bij kip. Bij rollade. Bij schnitsel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven