Combinaties bij groene curry

17-10-2012 17:58 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!

Ik ga morgen deze heeeeerlijke groene curry maken http://www.okokorecepten. ... thaise-curry-kip-garnalen

In plaats van kip of garnalen maak ik er een vegetarische versie van door meer groenten toe voegen zoals courgette en mini mais.

Maar nu ben ik op zoek naar gerechten om dit mee te combineren. Ik vind olijven oid leuk om vooraf te serveren, maar wil even checken wat jullie daar van vinden?

En ik zou graag een lekkere salade willen maken om bij te curry te serveren.

Tot slot, a nice dessert....

Wie maakt mijn diner compleet? Thanks!!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
ps, ik zat zelf al te denken om naanbrood erbij te serveren maar wil er nog een frisse noot bij.
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Ik zou voor- en bijgerechten wel in Thaise stijl houden. Dat is naanbrood of olijven dus niet.

Viskoekjes? Loempiaatjes?

Thais eten trouwens niet het soort salade dat wij gewend zijn. Als fris 'iets' voor erbij serveren ze bijvoorbeeld stukken komkommer, rauwe kool, of rauwe sperziebonen.
Ja, lijkt me ook wat raar met naan en olijven

Komkommersalade voor erbij: blokjes komkommer mengen met chilisaus en verse koriander. Eventueel nog wat (gestampte) noten erbovenop.
Uit de serie boontjes: beetgaar gekookte sperzieboontjes of haricots verts. Peultjes of sugar snaps.

Broccoliroosjes of bimi. Bloemkoolroosjes. Bamboescheuten. Citroengras. Champignons. Taugé.

Olijven vooraf vind ik niet echt passen bij dit gerecht.
Oh ja Twinkle, dat kan ook. Ik eet meestal met luie Thais denk ik, dan krijg ik gewoon rauwe bonen.
Oh, en voor in de curry: stukken zoete aardappel erin, erg lekker!
Gestoomde rijst erbij. Naanbrood is typisch Indiaas, en kan m.i. niet bij een Thaise curry.

Loempia's vooraf, simpele komkommersalade erbij.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zelf vind ik 'n curry (groen of rood) het lekkerst met garnalen en stokbrood of frietjes. Rijst is aan mij niet besteed, extra groentes ook niet. Taugé vind ik er echter wel lekker in.
Lekkere frisse salade:

kook 500g boontjes beetgaar

Snij 1 rijpe mango in blokjes

Pureer 1/4 van de mango en sperziebonen met een ui, 2 teentjes knoflook en een rode peper.

Mix de rest van de bonen met de mango, 250 g cherrytomaatjes en een handje pindas. Dan de dressing erover.
Geen courgette erbij
Viskoekjes en loempiaatjes als aperitiefhapje lijken me idd ook heel geschikt. Lekker met Thai sweet chilli saus.
Heb trouwens ook wel 'ns peultjes met taugé in 'n groene garnalen curry gegeten en dat smaakt ook prima. Lekker zacht, niet overheersend.
Je kan een lekker voorafje maken met mango/pompoenmoes. Als je dat van Pompedom teveel werk vindt, want dat klinkt ook heel lekker!

En door de curry een struik koriander natuurlijk!
quote:scheel_schaapje schreef op 17 oktober 2012 @ 18:19:

Geen courgette erbijWaarom niet?
Verse koriander wordt niet door iedereen gewaardeerd. Vind het zelf heel weeig smaken en heb 't in Amerika menig maal van 'n gerecht af gevist tot ik gewoon bij 'n bestelling het verzoek gaf 'whithout cilantro'
Ik zou er rijst of thaise bami bij doen en vooraf een lekkere kippesoep (tom ka gai) of mini loempia's of thaise maiskoekjes en een lekkere salade met mango. Als dessert Lychee ijs met slagroom en verse tropische vruchtjes?
quote:scheel_schaapje schreef op 17 oktober 2012 @ 18:22:

En door de curry een struik koriander natuurlijk!YES! Goeie. Mag absoluut niet ontbreken.
quote:miladila schreef op 17 oktober 2012 @ 18:26:

[...]

Waarom niet?

Is vies

Je kan de koriander ook in een schaaltje ernaast serveren. Kunnen mensen zelf kiezen.
quote:monalisalove schreef op 17 oktober 2012 @ 18:28:

Als dessert Lychee ijs met slagroom en verse tropische vruchtjes?Aziaten staan niet bekend om hun speciale toetjes. Deze doet me eigenlijk wel denken aan zo'n typisch Aziatisch restaurant toetje.

.
Absoluut koriander! Sugarsnaps blijven knapperiger dan peultjes.

Deze salade heb ik wel eens gemaakt, is ook erg lekker. Wel de gehakte pinda's erop, dat maakt het "af".
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik weet niet of er een toko bij je in de buurt zit, dan is Thaise aubergine ook lekker. Van de kleintjes.

http://www.aziatische-ingredienten.nl/thaise-aubergine/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:miladila schreef op 17 oktober 2012 @ 18:08:

Ja, lijkt me ook wat raar met naan en olijven

Komkommersalade voor erbij: blokjes komkommer mengen met chilisaus en verse koriander. Eventueel nog wat (gestampte) noten erbovenop.

Of komkommer met munt, lekker fris.

Als vooraf papadums?
Egg fried rice

Natuuurlijk!
quote:Twinkle1001 schreef op 17 oktober 2012 @ 18:32:

[...]

Aziaten staan niet bekend om hun speciale toetjes. Deze doet me eigenlijk wel denken aan zo'n typisch Aziatisch restaurant toetje.

.

Inderdaad!

Thais eten trouwens wel vaak fruit na het eten hoor. En ze hebben heel veel 'ganom': snacks. Ook in zoete varianten. Vaak van rijst en cocosmelk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven