couscous met koud water??
woensdag 25 augustus 2010 om 17:35
Lieve meisjes!
Ik heb een pak couscous gekocht om een lekkere coucous salade te maken. Nu staat er in het recept niet of ik de couscous moet maken met warm of koud water. Er staat alleen water, nu denk ik dus dat het met koud water moet. Of is dit een verkeerde aanname? Het moet volgens het recept 45 minuten in de koelkast.
PS het is dus een couscous salade met dingen erin als munt komkommer en citroen.
Ik heb een pak couscous gekocht om een lekkere coucous salade te maken. Nu staat er in het recept niet of ik de couscous moet maken met warm of koud water. Er staat alleen water, nu denk ik dus dat het met koud water moet. Of is dit een verkeerde aanname? Het moet volgens het recept 45 minuten in de koelkast.
PS het is dus een couscous salade met dingen erin als munt komkommer en citroen.

woensdag 25 augustus 2010 om 17:51
Oh, ik lees je vraag nog eens opnieuw.... je hebt "gewone" couscous gekocht. Ik dacht dat je zo'n doos uit een Franse supermarkt bedoelde voor tabouleh, daar moet koud water door.
Of dat met gewone couscous werkt, weet ik niet, dan zou ik toch gaan voor heet water, laten wellen en dan laten afkoelen. Als je het wat uitspreidt, is het zo koud.
Of dat met gewone couscous werkt, weet ik niet, dan zou ik toch gaan voor heet water, laten wellen en dan laten afkoelen. Als je het wat uitspreidt, is het zo koud.

woensdag 25 augustus 2010 om 20:17
Hoeft ECHT NIET met heet water.
Ik maak regelmatig couscous salade. ( mijn favoriet is met oa kaneel, sinaasappel, munt en pijnboompitjes)
altijd met koud water, en nooit problemen.
Ook verschillende merken gebruikt.
Opzwellen maar hard blijven heb ik echt nog nooit meegemaakt.
hopelijk was het lekker! Ik ga het ook snel weer eens maken... jammie..
Ik maak regelmatig couscous salade. ( mijn favoriet is met oa kaneel, sinaasappel, munt en pijnboompitjes)
altijd met koud water, en nooit problemen.
Ook verschillende merken gebruikt.
Opzwellen maar hard blijven heb ik echt nog nooit meegemaakt.
hopelijk was het lekker! Ik ga het ook snel weer eens maken... jammie..