couscous met koud water??

25-08-2010 17:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meisjes!

Ik heb een pak couscous gekocht om een lekkere coucous salade te maken. Nu staat er in het recept niet of ik de couscous moet maken met warm of koud water. Er staat alleen water, nu denk ik dus dat het met koud water moet. Of is dit een verkeerde aanname? Het moet volgens het recept 45 minuten in de koelkast.

PS het is dus een couscous salade met dingen erin als munt komkommer en citroen.
Oh lekker, tabouleh! Koud water!
Ik doe de couscous altijd in een schaal met kokend water (dan afdekken en paar minuten laten staan) en voor salade zou ik dat af laten koelen. Maar misschien kan het inderdaad ook wel met koud water, al zou ik dat zelf niet bedacht hebben.
koud water kan ook, ik heb het zo vaak gemaakt tijdens kamperen. Hele dag laten schudden in je rugzak en tada: prima eten.
Ik zou het ook met gekookt water doen en af laten koelen.. Net als pastasalade, dat laat je ok afkoelen (of spoelt af met koud water)
Oh, ik lees je vraag nog eens opnieuw.... je hebt "gewone" couscous gekocht. Ik dacht dat je zo'n doos uit een Franse supermarkt bedoelde voor tabouleh, daar moet koud water door.

Of dat met gewone couscous werkt, weet ik niet, dan zou ik toch gaan voor heet water, laten wellen en dan laten afkoelen. Als je het wat uitspreidt, is het zo koud.
In het recept staat niets over warm of koud water, maar wat staat er op het pak?

Ik volg altijd de aanwijzingen op het pak (bio van de ah) daar staat dat je er kokend water op moet gieten, het koelt vervolgens snel af.
Moet echt met kokend water, anders zwelt het misschien wel op, maar blijft het hard!
Ik heb het nu toch maar met gekookt/heet water gedaan. Daarna goed laten afkoelen. En daarna alles mengen en in de koelkast. Ik heb al even geproefd en het smaakt heerlijk. Dat wordt smullen! Bedankt voor de tips.
Eet smakelijk!
Hoeft ECHT NIET met heet water.

Ik maak regelmatig couscous salade. ( mijn favoriet is met oa kaneel, sinaasappel, munt en pijnboompitjes)

altijd met koud water, en nooit problemen.

Ook verschillende merken gebruikt.

Opzwellen maar hard blijven heb ik echt nog nooit meegemaakt.

hopelijk was het lekker! Ik ga het ook snel weer eens maken... jammie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven