couscous salade
donderdag 12 april 2012 om 13:06
Hallo,
Voor een feestje wil ik een lekkere couscous salade maken.
Heeft iemand voor mij 't super recept. Ik weet vooral niet wat voor dressing erdoor moet.
De salade moet wel geschikt zijn voor een vegetariër.
Zou 't ook lekker zijn om er feta doorheen te doen?
Ik wil graag een beetje gevulde salade maken.
Wie o wie heeft een lekker recept.
Voor een feestje wil ik een lekkere couscous salade maken.
Heeft iemand voor mij 't super recept. Ik weet vooral niet wat voor dressing erdoor moet.
De salade moet wel geschikt zijn voor een vegetariër.
Zou 't ook lekker zijn om er feta doorheen te doen?
Ik wil graag een beetje gevulde salade maken.
Wie o wie heeft een lekker recept.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
donderdag 12 april 2012 om 13:15
Deze heb ik laatst gemaakt: http://allrecipes.nl/rece ... te-bonen-en-couscous.aspx en was zeker voor herhaling vatbaar!!!
donderdag 12 april 2012 om 13:35
quote:Ka32 schreef op 12 april 2012 @ 13:34:
Die van Emmm maak ik ook vaak (vooral in de zomer), maar dan met vega-gehakt. En dan voor de smeuigheid wat tomatenketchup erbij. Was een recept van de albert heijn.
Lekker hoor!Oja, AH, daar kwam 'ie vandaan. Ik heb 'm ook vaak gemaakt met vegetarisch gehakt. En wel eens met falafel. Dat was ook lekker, maar toen was het niet echt meer een salade.
Die van Emmm maak ik ook vaak (vooral in de zomer), maar dan met vega-gehakt. En dan voor de smeuigheid wat tomatenketchup erbij. Was een recept van de albert heijn.
Lekker hoor!Oja, AH, daar kwam 'ie vandaan. Ik heb 'm ook vaak gemaakt met vegetarisch gehakt. En wel eens met falafel. Dat was ook lekker, maar toen was het niet echt meer een salade.
donderdag 12 april 2012 om 13:50
Courgette in plakjes grillen en laten afkoelen
Pijnboompitten roosteren
Tomaat en paprika ontzaden en in blokjes
Gedroogde abrikoos in reepjes
Lente uitjes in ringetjes
Munt/koriander/peterselie fijnhakken
Alles mixen met couscous en blokjes feta(naturel!)
Aanmaken met peper,zout, olijfolie en cintroensap (eventueel rasp)
Een uurtje in de koeling om de smaken te laten trekken....
Heerlijk!
Voor iets pittigere versie een rood pepertje erdoorheen.
Je kan er apart lamsworstjes oid bij serveren voor de niet vegetariers.
Pijnboompitten roosteren
Heerlijk!
Je kan er apart lamsworstjes oid bij serveren voor de niet vegetariers.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
zaterdag 14 april 2012 om 17:25
zaterdag 14 april 2012 om 21:32
Dressing is niet zo geschikt voor couscous salade, wordt snel plakkerig. En zonder wordt het ook al snel lekker!
Wat goed smaak aan de salade geeft, couscous aanmaken met bouillion en wat gemalen komijn door de couscous roeren. Ik maak het bijvoorbeeld met lenteui, rode ui, gerookte kip, dun gesneden bleekselderij en tomaten. Citroensapje erdoor een flinke scheut olijfolie, peper... ach alles kan eigenlijk
Wat goed smaak aan de salade geeft, couscous aanmaken met bouillion en wat gemalen komijn door de couscous roeren. Ik maak het bijvoorbeeld met lenteui, rode ui, gerookte kip, dun gesneden bleekselderij en tomaten. Citroensapje erdoor een flinke scheut olijfolie, peper... ach alles kan eigenlijk
zaterdag 14 april 2012 om 21:54
Heel lekker als bijgerecht bij bijv. bbq-en maar wel koud:
Couscous (afgekoeld)
Tomaten
Komkommer
Verse Munt
Verse koriander
Wel de pitten verwijderen uit komkommer en tomaat anders wordt het te waterig an in hele kleine stukjes snijden zodat je bij elke lepel vol alle ingredienten in 1 hap naar binnen krijgt. Veel munt en koriander, fijn gesneden. Scheutje olijf olie, beetje rode wijn azijn en citroensap, zout als je wilt, peper.
Couscous (afgekoeld)
Tomaten
Komkommer
Verse Munt
Verse koriander
Wel de pitten verwijderen uit komkommer en tomaat anders wordt het te waterig an in hele kleine stukjes snijden zodat je bij elke lepel vol alle ingredienten in 1 hap naar binnen krijgt. Veel munt en koriander, fijn gesneden. Scheutje olijf olie, beetje rode wijn azijn en citroensap, zout als je wilt, peper.
zondag 15 april 2012 om 12:19
quote:-Bladora- schreef op 12 april 2012 @ 13:50:
Pijnboompitten roosteren
Heerlijk!
Je kan er apart lamsworstjes oid bij serveren voor de niet vegetariers.Deze klinkt lekker! Dank, ga ik een keertje maken!
Pijnboompitten roosteren
Heerlijk!
Je kan er apart lamsworstjes oid bij serveren voor de niet vegetariers.Deze klinkt lekker! Dank, ga ik een keertje maken!
zondag 15 april 2012 om 14:18
Couscous is mijn favoriete eten (helaas niet van mijn man ). Warm maak ik het met merquez worstjes, rucola, pistachenootjes, verse peterselie en munt, dadels en feta. Daar serveer ik dan tzatziki, gegrilde groenten (courgette, paprika en lente-ui) en pide bij.
Als salade maak ik t vaak met paprika, tomaat, lente-ui, komkommer, peterselie, munt, feta, rozijnen, pistachenootjes en een dressing van honing, citroensap, olijfolie peper en zout.
Als salade maak ik t vaak met paprika, tomaat, lente-ui, komkommer, peterselie, munt, feta, rozijnen, pistachenootjes en een dressing van honing, citroensap, olijfolie peper en zout.