cranberry vruchtenwijn

27-12-2013 10:09 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fles cranberry vruchtenwijn van vlieland.

Ik zou die graag vanavond aanbieden aan gasten.

Moet ik die koud serveren of op kamertemperatuur?

Ik weet dat rode wijn op kamertemperatuur gedronken wordt, maar zou het niet lekkerder zijn als hij koel is?

Ik zou de fles al kunnen openen en een testglaasje in de koelkast zetten, maar ik open de fles liever niet op voorhand, want als er dan vanavond niemand cranberry wijn wilt, zit ik met die geopende fles. Zelf drink ik zo goed als geen alcohol en weggieten vind ik zo zonde.
Ik zou 'm koel serveren, niet koelkastkoud, maar zo rond 12 à 15 graden.
Your luck's about to change, cher.
Ik zou hem buiten zetten. Niet koelkast koud wel fris.
Been there, done that, got the T-shirt.
Oké, bedankt voor de tips !

Heel goed idee om hem buiten te zetten.

Hij staat nu buiten af te koelen.

Ik zal hem, afhankelijk van de temperatuur buiten vanavond, een half uurtje op voorhand naar binnen halen.

Als ik het niet vergeet, post ik hier nog hoe de wijn gesmaakt heeft.
Ik ben benieuwd hoe die smaakt. Lang geleden heb ik die fles wel eens bij een reformzaak gezien, niet gekocht alleen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De gasten waren tevreden met de wijn. Oké, het is geen kwaliteitswijn, maar best wel prima.

Hij smaakte eigenlijk gewoon zoals je zou verwachten van cranberrywijn. Fruitig en zoet. Als je graag (zoete) wijn drinkt en je vindt cranberrysap lekker, zal je deze wijn ook wel graag drinken.

We hebben hem uiteindelijk wel net iets te koud gedronken. Vriendlief had de wijn, nadat ik het terug binnen gehaald had, toch maar in de koelkast gezet 'zodat hij niet zou opwarmen'.

Ik kon hem niet duidelijk maken dat de wijn net iets te koud was geworden buiten.

Een paar gasten vonden dat de smaak van de wijn beter was bij het tweede glas (als de fles dus al een tijdje op tafel stond).

De tip van LadyDarbanville en Apatura, drinken rond 12-15 graden en niet koelkastkoud, is dus het onthouden waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven