Croque monsieur

17-01-2014 19:22 42 berichten
Een paar weken geleden heeft mijn vriend voor het eerst een croque monsieur gegeten. Hij vond het heerlijk en wil het vanavond zelf maken.

Maar hij (en ik ook) zien door de bomen het bos niet meer. Wat is nou een goed (origineel) recept zodat hij het zelf kan maken?
gatver, klonten in de roux
Ik hoop dat het smaakt
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 januari 2014 @ 20:10:

gatver, klonten in de roux

Ach, ik hoef het niet op te eten gelukkig.

Hij vond het wel lekker. Hij weet nu hoe het de volgende keer anders moet.
Alle reacties Link kopieren
Bechamel kan nóg sneller: kieper alle ingrediënten tegelijk in een pan, zet het vuur hoog en ga als een gek roeren met een garde. Tot het saus is en dan nog even.

(Echt, probeer het voordat je zegt dat dit niet kan.)

Met zo'n garde kom je lekker in de randjes van je pan:

En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Haha Ratteke, is hij in een wilde bui?

Ik heb in Frankrijk ooit zo'n croque gegeten. Gatver, ik ging na een paar happen zowat over mijn nek van al die weeïge kledderige zooi bovenop. Als ik er aan denk krijg ik weer de kriebels. Misschien was het niet zo'n goeie.

Volgens mij kun je ze ook bij de Hema kopen, die hebben in de vitrine met en zonder bechamelsaus liggen.
Ik denk dat jou man het bij de Hema heeft gegeten, die zijn errug lekker! Het brood is biologisch met pitten (wit) ik vermoed dat het hem daar in zit en natuurlijk de bechamelsaus!
ECHT HEMA! Niet zelf moeilijk doen. Ik zag pas ook kant klare bij de makro geloof ik, maar geen idee hoe die smaken.
Je kan mij echt van alles wijsmaken hoor, maar als ik in Frankrijk een croque monsieur bestel, krijg ik daar GEEN saus overheen. Dat dat er vaak overheen gaat bij sommigen maakt niet dat het zo hoort.
Het was inderdaad bij de Hema! Hij vond het verrukkelijk. Maar die was idd heel anders dan wat Rudolph op tv maakt.

Hmmm, dan morgen maar naar de Hema voor een lekkere cappuccino en een croque monsieur. Is een stuk makkelijker in ieder geval
quote:oogappeltje schreef op 17 januari 2014 @ 21:50:

Je kan mij echt van alles wijsmaken hoor, maar als ik in Frankrijk een croque monsieur bestel, krijg ik daar GEEN saus overheen. Dat dat er vaak overheen gaat bij sommigen maakt niet dat het zo hoort.

Ik heb wel gegoogled maar elk recept is weer anders. Daarom hier maar eens vragen hoe het zou moeten en wat dan een échte cm is.

Helaas weet ik het nog steeds niet. Ik ga iig niet meer in de keuken staan om zo'n ding te maken. Hema zit hier om de hoek
Deze schijnt hetzelfde te zijn als die van de Hema.

De truuk is volgens mij geen bechamelsaus er bovenop (gatver) maar geraspte kaas met een beetje room (en dat dan de oven in om te gratineren).

http://www.girlscene.nl/p/5870/kookse_croque_monsieur

Ziet er inderdaad hetzelfde uit als die van de Hema;

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dit lijkt er meer op VC. Dank je wel. Dit ziet er ook iets makkelijker uit om te maken.
Wat een rare croque monseur, die bij mijn hema is vierkant, en heeft wel bechamelsaus.. En pitjes in het brood.
gatver
De truc is om geraspte kaas (gruyère of gewone goudse) door je bechamelsaus te gooien. Croque monsieur maken met boterham, ham, kaas, laagje kaasbechamel, 2e boterham erop en daar bovenop nog een laag kaasbechamel. Dit laten gratineren in de oven. Als je kaas door je bechamelsaus roert wordt het dikker en is je croque niet zo zompig.

Maargoed, ik vind eigenlijk gewone tosti's zonder bechamel lekkerder ;)
quote:sabbaticalmeds schreef op zondag 19 januari 2014 21:36 gatverSmaken verschillen! Ik vind ze heerlijk..
Oh, zoals Very Cherry zegt dus ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven