Curry van maandag, nog goed?

28-01-2010 12:23 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandag heb ik curry gegeten met rijst. Nu is er nog genoeg van de saus over om op te eten, heb het maandag laten afkoelen in de pan en daarna in de koelkast gezet.

Ik heb het gemaakt met kip en groente (die dag gekocht, goed doorgebakken de kip) en een pot van patak.

Kan ik deze saus vandaag nog eten?? gewoonlijk hou ik de regel van 2 dagen aan (weet niet waarom), maar het ruikt nog zo lekker...
Ik zou het zelf niet doen maar ik ben wel erg extreem misschien met restjes. Een restje bewaar ik hooguit 1 dag.

Als ik weet dat ik de volgende dag het niet ga opeten stop ik het gewoon in de vriezer.

Dus hoe lekker ook, ik zou het niet doen.
~dacht even dat dit weer een Eddum en Mikkie-topic was~
Wat wilde ik nou toch typen?
Ja hoor. Ik vind een curry juist altijd iets lekkerder na een paar dagen! Als het goed ruikt en er nog goed uitziet is het ok. Ik heb afgelopen zondag nog een curry met kip gegeten die ik de dinsdag ervoor gemaakt had. Mmmmm lekker!
Ik zou het ook gewoon nog eten, als het er goed uitziet Maar ik ben niet zo moeilijk met houdbaarheiddata etc.
Gewoon even ruiken en proeven. Lijkt me geen enkel probleem. Het is inderdaad meestal nog veel lekkerder na een paar dagen. Zijn alle smaken lekker ingetrokken! Mjam!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik ben maandagavond enorm ziek geworden na het eten van de curry. Ik zou het dus niet doen.
Bedenk dat bacteriën zich snel gaan ontwikkelen boven de 4 graden grens. Meestal is je koelkast tussen de 4 en 7 graden...dus ik zou het niet doen. Waarom heb je het afgelopen maandag niet ingevroren? Dan had je het nu met zekerheid kunnen eten
Drijven er schimmels in? Zo nee, dan zou ik het gewoon doen. Als het niet lekker meer is kan je het altijd nog weggooien.
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb zelf jarenlang in een slagerij gewerkt....

Gewoon eten
zelf kan je het, denk ik, nog wel eten. ik zou het bijv. niet meer aan kinderen geven.
quote:mamalelie schreef op 28 januari 2010 @ 13:02:

Ik heb zelf jarenlang in een slagerij gewerkt....

Gewoon eten Ja, maar jij bent natuurlijk immuun geworden van, naar ik schat, een gore slagerij....TO niet!
quote:absoluteEinstein schreef op 28 januari 2010 @ 12:42:

Ik ben maandagavond enorm ziek geworden na het eten van de curry. Ik zou het dus niet doen.

Hopelijk ben jij niet een van de mensen die maandag bij mij heeft gegeten dan :-)

quote:Xander68 schreef op 28 januari 2010 @ 12:47:

Bedenk dat bacteriën zich snel gaan ontwikkelen boven de 4 graden grens. Meestal is je koelkast tussen de 4 en 7 graden...dus ik zou het niet doen. Waarom heb je het afgelopen maandag niet ingevroren? Dan had je het nu met zekerheid kunnen eten

Onze koelkast staat wel altijd heel koud (drinken bevriest soms bijna), plan was om het gister op te eten, maar kwam er niet van ....

Ga het gewoon proberen, mochten jullie me nooit meer op het forum terugzien.tsja..
quote:Xander68 schreef op 28 januari 2010 @ 13:26:

[...]

Ja, maar jij bent natuurlijk immuun geworden van, naar ik schat, een gore slagerij....TO niet! Nou, het was één van de eersten met HACCP regels. Dus goor viel wel mee. Maar we maakten veel zelf, en 120 kilo kipsalade ging heus niet in 1 dag op. Vaak werd op woensdag de kipfilet gekruid, op donderdag gebraden, en op vrijdag de salade gemaakt. Voldoende voor een hele week, en dan moesten mensen het thuis ook nog een paar dagen kunnen bewaren.
Ik heb gisteren nog curry gegeten die ik de vrijdag ervoor gemaakt had! Al die tijd in de koelkast bewaard, prima hoor. Was ook met kipfilet. Smaakte zoals het bedoeld was en ik heb nergens last van gehad. Ofwel: niet zo moeilijk doen, je gezonder verstand gebruiken en dan komt t wel goed.
En, heb je de curry opgegeten of weggegooid?
ik kwam ook even kijken, was benieuwd of je het hebt opgegeten en zo ja; hoe is t met je??
Ik zou het rustig gegeten hebben. Wel uiteraard de koelkast op de koudste stand en de curry bewaren in goed afgedekte bakjes/een bakje die in de koelkast zowat tegen de koudste achterkant aan staat.

Wel ook goed door en door laten verhitten.

En dan zou het toch wel no moeten kunnen.
Sorry zie nu pas dat er nog was gereageerd

Opgegeten en binnen gehouden :-)

Smaakte prima. Wel weer beetje op smaak gebracht met zout en peper, was een beetje flauw..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven