Daar zit ik dan... met mijn kokosnoot

22-11-2009 20:00 32 berichten
Ze lagen inde supermarkt en ik dacht: kom, laat ik ook eens educatief verantwoord zijn en een koksnoot meenemen. Zien de kinders ook eens wat dat nou is.

Ze vonden em prachtig. Vonden het enig om met een rietje wat sap te drinken. Vonden het geweldig hoe mama het mormel sloopte met een hamer (gewikkeld in een handdoek)

En vonden het vruchtvlees niet te vreten. Ik kon zie niet eens ongelijk geven, zo bijster lekker is het niet.

Ik ben dol op gerechten met kokos, maar meestal gebruik ik santen of kokosmelk. Weten jullie gerechten met stukjes kokos?

(Krijg wel steeds meer respect voor mensen die in Expeditie Robinson op een eiland 6 weken lang kokos eten... brrrr...)

Tips?
Alle reacties Link kopieren
Géén idee, maar geweldige titel!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Eerst moet je er een gat in boren en dan met een rietje het sap eruit drinken Vervolgens kapot hakken en uitkluiven.

Geen idee wat je er van kan maken.
...
Ik koop ook wel eens kokosnoten. Af en toe breek ik er dan een stukje af en eet het gewoon zo op.

Misschien kan je het raspen en er koekjes van maken? Of door het cakebeslag gooien ? Of door het pannenkoekenbeslag, is ook lekker hoor.
Ik zie je zo zitten, naast je net gekochte kokosnoot.
http://www.xs4all.nl/~rjm ... htm?http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/menu/ing0 ... ubmenu.htm

allemaal recepten met kokos.
Gatver, zo'n rijpe kokosnoot is ook gortdroog en geen klap aan. Een jonge kokosnoot, daar is het vruchtvlees nog zacht van. Maar goed, mijn ervaring van een voor mij versgeplukte kokosnoot in Indonesië heb je natuurlijk niets aan.

Om op je vraag terug te komen. Volgens mij is raspen het enige dat je kan doen om het fatsoenlijk te kunnen bewerken in eten. En dan inderdaad door koekjes- of cakebeslag.

Kan je op ah.nl niet bij de recepten iets vinden als je kokos als zoekterm gebruikt?
Leuke titel

Ik moest ook denken aan Expeditie Robinson
Peas on earth!