Daar zit ik dan... met mijn kokosnoot

22-11-2009 20:00 32 berichten
Ze lagen inde supermarkt en ik dacht: kom, laat ik ook eens educatief verantwoord zijn en een koksnoot meenemen. Zien de kinders ook eens wat dat nou is.

Ze vonden em prachtig. Vonden het enig om met een rietje wat sap te drinken. Vonden het geweldig hoe mama het mormel sloopte met een hamer (gewikkeld in een handdoek)

En vonden het vruchtvlees niet te vreten. Ik kon zie niet eens ongelijk geven, zo bijster lekker is het niet.

Ik ben dol op gerechten met kokos, maar meestal gebruik ik santen of kokosmelk. Weten jullie gerechten met stukjes kokos?

(Krijg wel steeds meer respect voor mensen die in Expeditie Robinson op een eiland 6 weken lang kokos eten... brrrr...)

Tips?
Alle reacties Link kopieren
Géén idee, maar geweldige titel!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Eerst moet je er een gat in boren en dan met een rietje het sap eruit drinken Vervolgens kapot hakken en uitkluiven.

Geen idee wat je er van kan maken.
...
Ik koop ook wel eens kokosnoten. Af en toe breek ik er dan een stukje af en eet het gewoon zo op.

Misschien kan je het raspen en er koekjes van maken? Of door het cakebeslag gooien ? Of door het pannenkoekenbeslag, is ook lekker hoor.
Ik zie je zo zitten, naast je net gekochte kokosnoot.
http://www.xs4all.nl/~rjm ... htm?http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/menu/ing0 ... ubmenu.htm

allemaal recepten met kokos.
Gatver, zo'n rijpe kokosnoot is ook gortdroog en geen klap aan. Een jonge kokosnoot, daar is het vruchtvlees nog zacht van. Maar goed, mijn ervaring van een voor mij versgeplukte kokosnoot in Indonesië heb je natuurlijk niets aan.

Om op je vraag terug te komen. Volgens mij is raspen het enige dat je kan doen om het fatsoenlijk te kunnen bewerken in eten. En dan inderdaad door koekjes- of cakebeslag.

Kan je op ah.nl niet bij de recepten iets vinden als je kokos als zoekterm gebruikt?
Leuke titel

Ik moest ook denken aan Expeditie Robinson
Peas on earth!
http://www.smulweb.nl/zoe ... noot&type-recepten=recept
Peas on earth!
Kokosnootcake

Ingrediënten voor 4 personen

60 g meel, 15 g ma?smeel, 4 eieren

125 g poedersuiker, 40 g cacaopoeder

100 g boter, 1 kokosnoot

Bereidingswijze

Scheid de eieren en verwarm ze "au bain marie" terwijl u er de suiker doorroert. Neem het mengsel van het vuur. Ga door met mengen totdat u een dikke room heeft. Voeg er het gezeefde meel, het ma?smeel en het cacaopoeder bij, daarna de gesmolten boter. Sla de kokosnoot stuk. Haal er het kokosvlees uit en snij het in reepjes. Voeg de reepjes bij de romige massa en giet alles in een vorm. Laat de cake 35 minuten bakken in een op 190C verwarmde oven.

Serveertips

Bij de koffie, als speciaal dessert en gewoon...voor een plakje lekkers tussendoor
Peas on earth!
Erg leuk geschreven
Je hebt zeker niet toevallig een krokodil in de koelkast?

Anders was dit een receptje

Krokodil met basilicum&kokosnoot room.

Ingrediënten voor 4 personen

500 g krokodillen vlees,gesneden in reepjes 40ml olie 100 g ui ,fijn gesneden 150 ml kokosnoot room,10 g bruine suiker 5 g koriander wortel ,gesneden 40 ml vissaus 30 g basilicumblad,gesneden 3 rode pepers,heel fijn gesneden.

Hulpmiddelen

(braadpan,)stoofpot,mes,snijplank,maatcan.

Bereidingswijze

Verhit de olie in een stoofpot ,voeg de ui en de pepers toe .rustig bakken tot ze zacht zijn en voeg hieraan het krokodillen vlees en bak het voor ongeveer 5 min.voeg hieraan de vissaus,de koriander wortel,de suiker en de bacilicum en kook dit geheel voor ongeveer 1 min.meng de kokosnoot room, erdoor en breng dit aan de kook.als het kookt haal je de stoofpot van het vuur.

Serveertips

Jacob,s creek rood,rijst
Peas on earth!
En wat je ook kunt doen natuurlijk:

Everytime you make a typo, the errorists win.
Nouja, ik denk dat als je 6 weken niets anders krijgt, je uiteindelijk vanzelf kokos gaat eten... honger en rauwe bonen enzo....
Interessant, wat is korianderWORTEL ?
.
Kerststalletje van maken voor de naderende donkere dagen?

quote:Elynn schreef op 22 november 2009 @ 20:25:

Kerststalletje van maken voor de naderende donkere dagen?

[afbeelding]

Das pas educatief verantwoord!
Ik kreeg vroeger vaak een kokosnoot van Sinterklaas: echt uit t verre tropische Spanje! En onder de indruk dat ik daarvan was!
quote:Spijker schreef op 22 november 2009 @ 21:50:

Ik kreeg vroeger vaak een kokosnoot van Sinterklaas: echt uit t verre tropische Spanje! En onder de indruk dat ik daarvan was! Serieus?
Peas on earth!

Heb je geen hamsters??

Ik vind cocos heeeerlijk. Je moet wel de klotsende nemen, niet de uitgedroogde.

Cocos koekjes, mjam!

Succes!!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 22 november 2009 @ 21:53:

[...]

Serieus? Serieus (wat moeten mn ouders een lol gehad hebben)
Ik ga morgen meteen een krokodil scoren bij de plaatselijke dierenwinkel tuin

Hij klotste, dat was het leuke. Gaatje in een oogje ramen en een ritje erdoor was ook dolle pret. Maar de rest

Jom zag de helft van de kokosnoot aan voor spuugbakje en wist niet hpoe snel hij het kkospulp daaroin moest uitspugen.

Beide kinders keken me ook heel vuil aan: wat ik presenteerde als "Lekker!' wat dus gewoon - zeker voor kinderen - tja, hope zal ik het zeggen... buitengewoon goor.
.
Ik ga even door jullie receptjes ploegen Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven