Daar zit ik dan... met mijn kokosnoot

zondag 22 november 2009 om 20:00
Ze lagen inde supermarkt en ik dacht: kom, laat ik ook eens educatief verantwoord zijn en een koksnoot meenemen. Zien de kinders ook eens wat dat nou is.
Ze vonden em prachtig. Vonden het enig om met een rietje wat sap te drinken. Vonden het geweldig hoe mama het mormel sloopte met een hamer (gewikkeld in een handdoek)
En vonden het vruchtvlees niet te vreten. Ik kon zie niet eens ongelijk geven, zo bijster lekker is het niet.
Ik ben dol op gerechten met kokos, maar meestal gebruik ik santen of kokosmelk. Weten jullie gerechten met stukjes kokos?
(Krijg wel steeds meer respect voor mensen die in Expeditie Robinson op een eiland 6 weken lang kokos eten... brrrr...)
Tips?
Ze vonden em prachtig. Vonden het enig om met een rietje wat sap te drinken. Vonden het geweldig hoe mama het mormel sloopte met een hamer (gewikkeld in een handdoek)
En vonden het vruchtvlees niet te vreten. Ik kon zie niet eens ongelijk geven, zo bijster lekker is het niet.
Ik ben dol op gerechten met kokos, maar meestal gebruik ik santen of kokosmelk. Weten jullie gerechten met stukjes kokos?
(Krijg wel steeds meer respect voor mensen die in Expeditie Robinson op een eiland 6 weken lang kokos eten... brrrr...)
Tips?

zondag 22 november 2009 om 23:07

maandag 23 november 2009 om 17:13
MK moest van school opgehaald worden, want oorpijn. Eenmaal thuis leek dat al een stuk over (of ze is bikkel, want huisrts constateerde wel degellijk een kwakkelig oor)dus wij aan de rasp. En na een beetje rasp, aan de keukenmachine. Hadden de grootste lol, smeerden kokosvet op onze lippen, en lieten het gruis onderlopen met water. Wat zou dat een lekkere saus worden op de met kokos gemarineerde sateetjes!
Het was wat dun. En toen MK weer voor de tv zat, heb ik het maar even geproefd. Een deel ervan weggegooid, net als het gruis. Eer haf blok santen in de saus gekieperd en MK laten proeven.
"Nog lekkerder dan altijd, mama Goed he, dat wij dat geraspt hebben! "
Zelfs smaak is slechts perceptie
Het was wat dun. En toen MK weer voor de tv zat, heb ik het maar even geproefd. Een deel ervan weggegooid, net als het gruis. Eer haf blok santen in de saus gekieperd en MK laten proeven.
"Nog lekkerder dan altijd, mama Goed he, dat wij dat geraspt hebben! "
Zelfs smaak is slechts perceptie