Daar zit ik dan... met mijn kokosnoot

22-11-2009 20:00 32 berichten
Ze lagen inde supermarkt en ik dacht: kom, laat ik ook eens educatief verantwoord zijn en een koksnoot meenemen. Zien de kinders ook eens wat dat nou is.

Ze vonden em prachtig. Vonden het enig om met een rietje wat sap te drinken. Vonden het geweldig hoe mama het mormel sloopte met een hamer (gewikkeld in een handdoek)

En vonden het vruchtvlees niet te vreten. Ik kon zie niet eens ongelijk geven, zo bijster lekker is het niet.

Ik ben dol op gerechten met kokos, maar meestal gebruik ik santen of kokosmelk. Weten jullie gerechten met stukjes kokos?

(Krijg wel steeds meer respect voor mensen die in Expeditie Robinson op een eiland 6 weken lang kokos eten... brrrr...)

Tips?
quote:lindy schreef op 22 november 2009 @ 23:06:

Ook als-ie klotst heb je soms een bedorven exemplaar. Steek je verwachtingsvol een rietje erin en dan gadver.

ieuw ieuw!

Deze was niet bedorven, gelukkig. Dan was het kroost helemaal boos geweest.

(Mama? Je had gezegd dat het lèkker was!)
Alle reacties Link kopieren
Laat je nog even zien hoe het kerststalletje geworden is?
Sorry, de schillen waren al weg. Was ook niet gelukt, ik was erg enthousiast met mijn hamer
Alle reacties Link kopieren
wat een leuke titel.... Snap geen moer van koken kan je niet helpen... maar leuke titel
Volgens mij maken ze kokosmelk door water bij het geraspte kokos te doen en dat dan uit te wringen. Dus misschien is dat een optie, je eigen kokosmelk maken en daar dan een lekkere curry van maken ofzo?
MK moest van school opgehaald worden, want oorpijn. Eenmaal thuis leek dat al een stuk over (of ze is bikkel, want huisrts constateerde wel degellijk een kwakkelig oor)dus wij aan de rasp. En na een beetje rasp, aan de keukenmachine. Hadden de grootste lol, smeerden kokosvet op onze lippen, en lieten het gruis onderlopen met water. Wat zou dat een lekkere saus worden op de met kokos gemarineerde sateetjes!

Het was wat dun. En toen MK weer voor de tv zat, heb ik het maar even geproefd. Een deel ervan weggegooid, net als het gruis. Eer haf blok santen in de saus gekieperd en MK laten proeven.

"Nog lekkerder dan altijd, mama Goed he, dat wij dat geraspt hebben! "

Zelfs smaak is slechts perceptie
En wat we eten?

Kip, gemarineerd in sinaasappelsap, kokos, sambal, gember en ketjap. kokos-satesaus met veel santen , spruitjes met gember en appel en basmatirijst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven