De ideale voorraadkast

02-10-2012 22:55 28 berichten
Dag allemaal,

korte versie

Wat staat er bij jullie allemaal in de voorraadkast/vriezer zodat je een goede basis hebt om meerdere maaltijden van te maken? En echt even vooruit te kunnen en evt alleen verse dingen hoeft bij te halen?

lange versie

Door het topic 'geldzorgen' ben ik eens gaan nadenken waar er bij ons thuis het meeste geld verdwijnt zonder dat we het merken. Dat zijn dus de boodschappen en benzine. Probleem met de boodschappen is dat ik een lastige eter ben en vaak terugval op dezelfde (niet even gezonde) opties, en we allebei niet zoveel zin hebben om te koken. Daarnaast kijken we van dag tot dag wat we gaan eten en doen dus vaak boodschappen.

Ons plan:

-Het inventariseren wat ik nou eigenlijk WEL lust (en dat is al meer dan ik dacht)

-menu's maken incl ingredienten

-goede basisvoorraad aanleggen en minder vaak boodschappen doen. (elke maand van zijn salaris de kast en de vriezer aanvullen en van mijn inkomen dat elke week binnen komt de verse dingen (brood/melk aanbiedingen van vlees).

nu in de kast

Rijst

pasta

aardappels

vriezergroente

vissticks

blikjes tonijn

pastasaus

bloem

pakjes voor ovenschotels/maaltijden etc

blikjes mais/doperwtjes

soep

afbakstokbrood

Nu ben ik benieuwd wat er in een goede voorraadkast niet mag ontbreken! Wat zijn jullie favorieten/altijd handig etc om mijn lijst aan te vullen?
Sinds een tijdje heb ik trouwens ook een goede plek gevonden voor het oud papier (die we daadwerkelijk gebruiken om oud papier in te doen) en dus heb ik net de nee/nee sticker van de deur gehaald. De aanbiedingen in de gaten houden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 03 oktober 2012 @ 00:55:

Maar dingen als bloem, zelfrijzend bakmeel, etc. heb je toch alleen in voorraad omdat het pak niet leeg ging, de vorige keer dat je het gebruikte? Of koop je dat ook echt van te voren?

Ik zie mijn hondermiljoen aangebroken verpakkingen niet als voorraad eerlijk gezegd, eerder als afgeschreven zooi....

Neehoor, ik bak heel veel dus heb altijd tien kilo bloem, tien kilo volkorenmeel, spelt, gist en nu ook nog roggemeel op voorraad. Als ik bij de molen ben, sla ik flink in, dat is dan mijn voorraadje voor de komende weken.

En voor datzelfde bakken zijn ook altijd noten, gedroogde vruchten, sesamzaadjes, maanzaadjes, chocolade, cacao, dat soort zaken op voorraad.

Natuurlijk staat er suiker, zowel rietsuiker, basterdsuiker als gewone kristalsuiker en honing. Tja, ik kan me voorstellen dat andere mensen het niet op voorraad hebben, maar ik bak zeker elke week brood en iets zoets, dus dat staat hier in de kast in ruime hoeveelheden.
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 03 oktober 2012 @ 15:53:

[...]

Neehoor, ik bak heel veel dus heb altijd tien kilo bloem, tien kilo volkorenmeel, spelt, gist en nu ook nog roggemeel op voorraad. Als ik bij de molen ben, sla ik flink in, dat is dan mijn voorraadje voor de komende weken.

En voor datzelfde bakken zijn ook altijd noten, gedroogde vruchten, sesamzaadjes, maanzaadjes, chocolade, cacao, dat soort zaken op voorraad.

Natuurlijk staat er suiker, zowel rietsuiker, basterdsuiker als gewone kristalsuiker en honing. Tja, ik kan me voorstellen dat andere mensen het niet op voorraad hebben, maar ik bak zeker elke week brood en iets zoets, dus dat staat hier in de kast in ruime hoeveelheden.Komen die dan nooit 'lenen' bij jouw? Dat vind ik namelijk het enige vervelende aan een enorme voorraad, dat je het geheim moet houden. Niet iedereen kent mijn enorme voorraad, maar diegene die het wel weten komen soms wel eens met de vraag: 'Heb je voor mij even .............te leen?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven