De lekkerste groene thee?
woensdag 24 april 2013 om 10:18
woensdag 24 april 2013 om 10:24
Ik vind groene thee lekkerder als er iets fris doorheen zit ( citroen, sinaasappel, cranberry en zulks) Ik vind zelf die van Pickwick het lekkerst. Een vriendin van mij is een theemuts ( ) die heeft echt alle soorten thee , in zakje maar ook los en vers. En ik vind losse groene thee toch niet zo lekker.
Groene thee is ook de enige thee die ik lekker vind. Fruitsmaakjes enzo, brrrrr. En als ik dan speculaasthee en cupcakethee hoor,dat lijkt me al helemaal niks!
Sommige kruidenthee gaat ook nog wel.
Groene thee is ook de enige thee die ik lekker vind. Fruitsmaakjes enzo, brrrrr. En als ik dan speculaasthee en cupcakethee hoor,dat lijkt me al helemaal niks!
Sommige kruidenthee gaat ook nog wel.
woensdag 24 april 2013 om 10:24
Van Pickwick met cranberry
Maar van Lipton groene thee met sencha, die is zalig, laat hem lekker lang trekken en hij heeft een vleugje bitterheid, heerlijk. Die met jasmijn is ook erg lekker.
Ik kocht laatst in de toko een glazen pot met groene thee en rozenknopjes, viel een beetje tegen want was erg bitter.
Maar van Lipton groene thee met sencha, die is zalig, laat hem lekker lang trekken en hij heeft een vleugje bitterheid, heerlijk. Die met jasmijn is ook erg lekker.
Ik kocht laatst in de toko een glazen pot met groene thee en rozenknopjes, viel een beetje tegen want was erg bitter.
woensdag 24 april 2013 om 11:06
quote:diaantje1971 schreef op 24 april 2013 @ 09:46:
Alle smaken van Lipton thee, die vind ik zoveel lekkerder dan pickwick.
Heb nu de strawberry cupcake, die is erg lekker, maar ook de witte thee is erg lekker.Ik hou niet zo van dat soort gemaakte smaakjes. Maar Lipton vind ik inderdaad ook lekkere thee.
Alle smaken van Lipton thee, die vind ik zoveel lekkerder dan pickwick.
Heb nu de strawberry cupcake, die is erg lekker, maar ook de witte thee is erg lekker.Ik hou niet zo van dat soort gemaakte smaakjes. Maar Lipton vind ik inderdaad ook lekkere thee.
woensdag 24 april 2013 om 11:07
quote:hamerhaai schreef op 24 april 2013 @ 09:47:
Gewoon losse (biologische) groene thee blaadjes. Thee uit een zakje haalt het gewoon niet bij de losse thee. Japanse of Chinese gun powder groene thee vind ik lekker. Eventueel met wat verse gember er doorheen geraspt en of (verse) munt blaadjes.Waar haal je dat, bij de Toko?
Gewoon losse (biologische) groene thee blaadjes. Thee uit een zakje haalt het gewoon niet bij de losse thee. Japanse of Chinese gun powder groene thee vind ik lekker. Eventueel met wat verse gember er doorheen geraspt en of (verse) munt blaadjes.Waar haal je dat, bij de Toko?
woensdag 24 april 2013 om 11:08
quote:tjuny schreef op 24 april 2013 @ 10:18:
Lipton met mandarijn, jummie
Maar wel altijd het water even laten afkoelen tot een graad of 80 (of een scheutje koud erbij als je haast hebt) en dan pas thee laten trekken. Dan voorkom je dat groene thee wrang wordt en dat is nou juist waarom veel mensen zeggen niet van groene thee te houden.Goeie tip, thanks!
Lipton met mandarijn, jummie
Maar wel altijd het water even laten afkoelen tot een graad of 80 (of een scheutje koud erbij als je haast hebt) en dan pas thee laten trekken. Dan voorkom je dat groene thee wrang wordt en dat is nou juist waarom veel mensen zeggen niet van groene thee te houden.Goeie tip, thanks!
woensdag 24 april 2013 om 11:57
woensdag 24 april 2013 om 11:59
quote:hamerhaai schreef op 24 april 2013 @ 09:47:
Gewoon losse (biologische) groene thee blaadjes. Thee uit een zakje haalt het gewoon niet bij de losse thee. Japanse of Chinese gun powder groene thee vind ik lekker. Eventueel met wat verse gember er doorheen geraspt en of (verse) munt blaadjes.Wauw, dat klinkt als chique thee!
Volgens mij zit hier in de stad een koffiewinkeltje, zouden ze daar ook thee verkopen? Binnenkort maar eens kijken.
Gewoon losse (biologische) groene thee blaadjes. Thee uit een zakje haalt het gewoon niet bij de losse thee. Japanse of Chinese gun powder groene thee vind ik lekker. Eventueel met wat verse gember er doorheen geraspt en of (verse) munt blaadjes.Wauw, dat klinkt als chique thee!
Volgens mij zit hier in de stad een koffiewinkeltje, zouden ze daar ook thee verkopen? Binnenkort maar eens kijken.
woensdag 24 april 2013 om 12:06
Ik ga ook voor losse thee, liefst een Japanse sencha, of iets met jasmijn. 's Middags of 's avonds drink ik vaak een losse groene thee met kersenbloesem of rozenblaadjes.
Als ik voor een zakje moet kiezen, dan die van Lipton op het plaatje van Tristan. Of de Green Tea van Twinings (maar die laatste is vaak net iets boven mijn budget).
Als ik voor een zakje moet kiezen, dan die van Lipton op het plaatje van Tristan. Of de Green Tea van Twinings (maar die laatste is vaak net iets boven mijn budget).
woensdag 24 april 2013 om 13:12
quote:hamerhaai schreef op 24 april 2013 @ 12:04:
Losse groene thee kan je bij een toko kopen, speciaal thee winkel (komen er steeds meer) of via het internet. Sommige gezondheidswinkels kan je ook losse groene thee kopen.+ Lipton en Pickwick.
Wij drinken dagelijks groene thee, witte thee, zwarte thee en/of kamillethee.
Losse groene thee kan je bij een toko kopen, speciaal thee winkel (komen er steeds meer) of via het internet. Sommige gezondheidswinkels kan je ook losse groene thee kopen.+ Lipton en Pickwick.
Wij drinken dagelijks groene thee, witte thee, zwarte thee en/of kamillethee.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
woensdag 24 april 2013 om 14:53
woensdag 24 april 2013 om 15:08
quote:tristan19 schreef op 24 april 2013 @ 11:09:
[img]http://static.webshopapp.com/shops/0051 ... sencha.jpg[/img]
Ik gebruik deze altijd van Lipton om ijsthee te maken, smaakt dan precies naar Arizona!
Maar dat was je vraag niet he? Deze en die van de pickwick groene thee met citroen vind ik het lekkerst
[img]http://static.webshopapp.com/shops/0051 ... sencha.jpg[/img]
Ik gebruik deze altijd van Lipton om ijsthee te maken, smaakt dan precies naar Arizona!
Maar dat was je vraag niet he? Deze en die van de pickwick groene thee met citroen vind ik het lekkerst
woensdag 24 april 2013 om 15:49
quote:wallieh schreef op 24 april 2013 @ 11:57:
Tristan19, volgens mij is dat inderdaad geen antwoord op de vraag, maar het klinkt wel heel erg lekker! Hoe maak je die ijsthee?
- Water koken (ongeveer 1,5L).
- In een karaf/theepot schenken en 3 theezakjes10 min laten trekken. Hoe langer, hoe bitterder.
- Naar smaak een paar lepels suiker erbij, ik neem twee eetlepels.
- Een uurtje buiten de koelkast laten afkoelen, anders wordt de thee troebel.
- Daarna goed koud laten worden in de koelkast.
Tadaaa uw eigen ijsthee
Tristan19, volgens mij is dat inderdaad geen antwoord op de vraag, maar het klinkt wel heel erg lekker! Hoe maak je die ijsthee?
- Water koken (ongeveer 1,5L).
- In een karaf/theepot schenken en 3 theezakjes10 min laten trekken. Hoe langer, hoe bitterder.
- Naar smaak een paar lepels suiker erbij, ik neem twee eetlepels.
- Een uurtje buiten de koelkast laten afkoelen, anders wordt de thee troebel.
- Daarna goed koud laten worden in de koelkast.
Tadaaa uw eigen ijsthee