De Thaise keuken

05-02-2012 18:53 65 berichten
Na een vegetarische kookcursus in Bangkok leef ik me nu helemaal uit op de Thaise keuken. Zóóó lekker! Ik heb inmiddels geëxperimenteerd met rode currypasta, groene currypasta en Thaise pindasaus en genoten van Pad Thai, Green curry, Panang curry, Masaman curry, Tom Kha soep en Thaise loempia's. I am hooked!

Zijn er mensen die zin hebben om om mee te praten en recepten en tips enzo willen uitwisselen?
Alle reacties Link kopieren
He leuk dit topic weer. Laatst deze Thaise viskoekjes gemaakt uit dat Thaise kookboekje wat ik heb;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
I looooove thai food :D Vorig jaar een maand van kunnen genieten en nu nog steeds heimwee.

Ondertussen hebben we onze eigen manier van Thais koken - gemixt met alle andere Aziatische invloeden. Net waar we zin in hebben

Ik was echt verknocht aan de chicken cashew, het simpelste gerecht ooit, maar oh zo lekker.

Voor degenen die binnenkort nog naar bangkok gaan, de lekkerste Pad Thai die ik heb gegeten was in de foodcourt van het MBK. Daar zou je me zo voor wakker mogen maken!
Mooie foto MV! Waren ze ook zo lekker als ze eruit zien?

Wat is de titel van jouw boekje? Ik heb er ook een (thuis), misschien is dat hetzelfde...

Gratis Thai kookboeken (ook voor op de e-reader):

Thai Street Food: kanjer van een pdf van 156 MB... (want alles is gefotografeerd)

Delicious Thai Cuisine: pdf van 2MB
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 september 2013 @ 13:24:

He leuk dit topic weer. Laatst deze Thaise viskoekjes gemaakt uit dat Thaise kookboekje wat ik heb;

[afbeelding]Ziet er lekker uit!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Lulu62 schreef op 04 september 2013 @ 13:27:

I looooove thai food :D Vorig jaar een maand van kunnen genieten en nu nog steeds heimwee.

Ondertussen hebben we onze eigen manier van Thais koken - gemixt met alle andere Aziatische invloeden. Net waar we zin in hebben

Ik was echt verknocht aan de chicken cashew, het simpelste gerecht ooit, maar oh zo lekker.

Voor degenen die binnenkort nog naar bangkok gaan, de lekkerste Pad Thai die ik heb gegeten was in de foodcourt van het MBK. Daar zou je me zo voor wakker mogen maken!

MBK (Mah Boon Krong), mega groot overdekt winkelcentrum. Ik ben meerdere keren in Thailand geweest en de laatste keer in mijn uppie. 's Avonds vaak naar MBK gegaan en elke keer ergens anders gegeten, foodcourt inderdaad of restaurantje, geweldig! De hemel voor vegetariërs/veganisten.

De eerste keer dat ik in Thailand was met familie was MBK nog veel kleiner en zonder airco. De laatste keer was een beetje een schok, gewoon 3 keer zo groot (ik kon zien waar het nieuwe stuk aangebouwd is door de vloer, herkende het oude gedeelte nog), niet alleen in de breedte maar ook in de hoogte.
UP

Net terug uit Thailand en nu al heimwee naar het eten. Heb mijn Thaise kookboekje van 2 jaar geleden uit de kast gehaald en wil de komende dagen de keuken weer in. Net ontdekt dat er een Thaise winkel is in Amsterdam, snel maar eens opzoeken!
quote:Rasa schreef op 14 januari 2014 @ 22:39:

UP

Net terug uit Thailand en nu al heimwee naar het eten. Heb mijn Thaise kookboekje van 2 jaar geleden uit de kast gehaald en wil de komende dagen de keuken weer in. Net ontdekt dat er een Thaise winkel is in Amsterdam, snel maar eens opzoeken!

Wat leuk. Heb je nog wat kookboekjes uit Thailand kunnen meenemen? Ik zal zondag ook weer het boekje erbij pakken. Misschien staat er nog iets in wat ik met jullie kan delen.

Jij eet ook geen vis?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben wel benieuwd naar je goddelijke pindasaus Rasa, is dat een soort massaman-achtig iets?
Ik heb laatst de gele curry uit de AH ontdekt. Het is van het merk ;....elephant, zoiets. Je hebt er rode curry van en gele.

Je bakt een ui aan en daar gaat de curry door. Even aanfruiten, dan kipblokjes erbij. Weer even bakken. Dan een blik kokosmelk erdoor en aan de kook brengen en er dan stukjes aardappel doorroeren. Dit een kwartiertje laten koken met het deksel op de pan. Zo lekker!

Ik at er boontjes bij, maar roerbak groente kan ook.
quote:Rasa schreef op 14 januari 2014 @ 22:39:Net ontdekt dat er een Thaise winkel is in Amsterdam, snel maar eens opzoeken!Oh, waar dan? Al gevonden Ze hebben 'mijn' currypasta, maar die heeft de chinese winkel om de hoek ook.
Ben zelf ook thais en je hebt gelijk, het eten is heerlijk! Als je nog nieuwe recepten wilt dan heb je hier een loslopend receptenboek voor je thaise kookkunsten :p
let reality be reality
quote:dws schreef op 17 januari 2014 @ 01:41:

Ben zelf ook thais en je hebt gelijk, het eten is heerlijk! Als je nog nieuwe recepten wilt dan heb je hier een loslopend receptenboek voor je thaise kookkunsten :p

He wat leuk zeg. Ben je in Thailand geboren?

Hoop dat je ons met lekkere recepten verrast. Kom maar op .
Wat ik in Thailand heel veel gegeten heb (is wel een desertgerechtje) is mango sticky rice.

Een heerlijk mengseltje van rijst met kokosmelk en stukken hele rijpe mango... Ik at het daar een paar keer per dag was er helemaal verslaafd aan ;)

Ook de fruitshakes zijn goddelijk in Thailand, zo kan ik ze hier niet maken! Zal ook vast wel met de versheid van het fruit te maken hebben.

Maar sowiezo om in Thailand naar een nightmarket te gaan en allerlei hapjes en gerechtjes te proberen vond ik echt een feestje!
Growth is painful, change is painful. But nothing is as painful as staying stuck somewhere you don't belong
Dat is zeker een feestje!

Nog 5 en halve week en ik ben daar weer!

Geen bijzonderheden
Oooh ben Jaloers Yasmijn, ben net een paar dagen geleden teruggekomen!
Growth is painful, change is painful. But nothing is as painful as staying stuck somewhere you don't belong

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven