Death by chocolate hoe??

09-12-2010 23:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik houd heel erg van lekkere cakes/brownies of taarten bakken, nu lukt het me niet om een lekkere Death by chocolate te maken.

Heb verschillende recepten geprobeerd, echter het lukt me niet om hem nog zo zacht van binnen te krijgen. Zie plaatje:

Wie oh wie kan mij DE tip geven??

in het kersttopic 2010 staat er volgens mij een...
Oh haha, er loopt een voorstukje van CSI (RTL4) en dat gaat over Death by Chocolat, maar ik denk niet dat dat is wat je bedoelt?

Als wel: een reuze 'gevulde' reep maken en er iemand instoppen die je goed kunt missen...heel goor voorstukje kan ik je vertellen.
Heb je een oventhermometer? Ik kwam er achter dat de temperatuur veel hoger was dan dat ie aangaf en daardoor waren alle taarten veel gaarder dan ik dacht. Ziet er trouwens gevaarlijk lekker uit!
quote:Zima schreef op 09 december 2010 @ 23:25:

Heb je een oventhermometer? Ik kwam er achter dat de temperatuur veel hoger was dan dat ie aangaf en daardoor waren alle taarten veel gaarder dan ik dacht. Ziet er trouwens gevaarlijk lekker uit!

Yep, gechecked, temperatuur is zoals die moet zijn.

Ik heb hem al hoger en lager gezet (kortere en langere baktijd ook), ik heb al verschillende taarten gebakken. Niet weggegooid natuurlijk :-) het is gewoon niet zoals het moet zijn.

@schuddebuikje dat is toch een gewone chocoladetaart? Die mag toch wat gaarder zijn?

@tetterdetet, nou denk dat ik dat niet wil zien al heb ik trouwens wel al cakejes gemaakt met repen bounty,mars etc.

Erg lekker :-)
Vreemd, gaat bij mij altijd goed. Het enige wat ik kan bedenken maar zelf nooit heb gedaan is de taart in een bak water zetten. Zoals je bij creme brulee zou doen. Wat voor bakvorm gebruik je? Ik gebruik voor deze taarten alleen aardewerk en geen sillicoon.
Zal je morgen wel een goddelijk recept voor brownies sturen. Nu geen zin meer om in kookschriften te bladeren
In 'The Great British Book Of Baking' staat t recept voor een taart met de titel Death by Chocolate. Er gaat een halve kilo pure chocola in!! Ik heb m een keer gemaakt en hij is superlekker! Bijzonder is dat er helemaal geen meel aan te pas komt!

Dat kookboek is sowieso een aanrader, staan nog veel meer lekkere recepten met geweldige namen in!
quote:Zima schreef op 09 december 2010 @ 23:39:

Vreemd, gaat bij mij altijd goed. Het enige wat ik kan bedenken maar zelf nooit heb gedaan is de taart in een bak water zetten. Zoals je bij creme brulee zou doen. Wat voor bakvorm gebruik je? Ik gebruik voor deze taarten alleen aardewerk en geen sillicoon.

Ik gebruik ook aardewerk, heb alleen voor sommige cakejes siliconenvorm, vind het niet zo fijn. Dus oude stijl voor mij.

Brownierecept zou ik heel graag willen, anderen ook wel hier!

Ik heb verschillende brownierecepten waar ik zelf nog wel het e.e.a. aan toevoeg.

Alvast bedankt!!
quote:koekkie schreef op 09 december 2010 @ 23:48:

In 'The Great British Book Of Baking' staat t recept voor een taart met de titel Death by Chocolate. Er gaat een halve kilo pure chocola in!! Ik heb m een keer gemaakt en hij is superlekker! Bijzonder is dat er helemaal geen meel aan te pas komt!

Dat kookboek is sowieso een aanrader, staan nog veel meer lekkere recepten met geweldige namen in!

Ah, ik zoek morgen eens op internet naar dat boek en zal hem bestellen. Kan nooit teveel hebben :-)

Halve kilo chocolade? Van mij mag er ook wel een kilo in, death is dood en niet schijndood :-)

bedankt voor de tip!
Grmbll, dat ziet er zeker lekker uit. Ik ben verslaafd aan chocolade. Ik zou zo een moord doen voor dat lekkers!

Hoort deze taart wel zacht van binnen te zijn? Volgens mij, en als ik het plaatje beoordeel, hoort deze taart een beetje hard en klef te zijn.

Heb je trouwens de chocoladecake (Devil's food cake) van Betty Crocker al eens gemaakt?

Dat is de lekkerste chocoladetaart die ik ooit heb geproefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven