Dieet.. Wat dan wel eten?

15-02-2012 13:12 51 berichten
---
Alle reacties Link kopieren
geen aanrader inderdaad.. zitten soms echt monsterlijk veel suikers en/of calorieen in!
Bij natuurvoedingswinkels heb je wel mueslirepen waar geen suiker in zit.
Heb je een Iphone? Je kan een app downloaden die de calorieen voor je optelt. (Ik schrok me dood in het begin wat ik allemaal naar binnen duwde )
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
En reken je BMI en je BMR eens uit. Google maar eens.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
de lidl heeft ook muslierepen zonder suiker
ook een tip; zo min mogelijk frisdrank drinken en weinig alcohol. En af en toe kun je best een dagje inlassen dat je een patatje eet of een candybar (is ook goed voor de verbranding).
mueslirepen zijn echt niet lekker, een banaan geeft net zoveel energie
Je kunt ook via de eetmeter.nl elke dag je voedingsmiddelen invoeren, kun je bijhouden hoeveel je eet.. en dan zo gezond mogelijk eten, maar wel met variatie Succes!
Bedankt voor de goede tips!!
@ella123, wat is eigenlijk je BMI?
Appelpartjes met kaneel <3
Misschien ter inspiratie, mijn eetlijstje:

O: magere yoghurt met havermout, zonnebloempitten, en vers fruit erdoor, en 2 glazen water

L: 4 botherhammen, de een met boter/ijsbergsla/komkommer/kipfilet, de ander met philadelphia light/ijsbergsla/komkommer/gerookte zalm, 2 glazen water

D: iets gezonds, met vlees/vis/gevogelte, groente, rijst/gekookte aardappelen, en 2 glazen water

Tussendoor stuk fruit, cup a soup groente. Probeer 1,5-2 liter water per dag te drinken. Ik drink bij elke maaltijd 2 glazen, en dan tussendoor 1 glas. En ik mag van mezelf 1 blokje pure chocola per dag.

Misschien heb je hier iets aan. Ik heb in ieder geval nooit een hongergevoel, en ben nu al in 3 weken tijd 3 kilo kwijt.
quote:mademoisellelexie schreef op 15 februari 2012 @ 13:21:

Precies, volkoren brood met pindakaas of iets anders gezonds. En dan fruit voor tussendoor.En een dun laagje sambal met wat plakken komkommer. Héérlijk!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zeg juist wel bananen. Zitten wel meer calorieën in dat bijv. mandarijnen, maar ze geven ook wel een voller gevoel.

En je kan ze makkelijk en snel opeten, wat me juist handig lijkt op school.

Mueslibollen. Gewoon zo, of met halvarine en kaas.
Volgens mij kan je op de site van het voedingscentrum of op zo'n site waarop je kan testen of je wel voldoende vitamines binnen krijgt gewoon een overzicht krijgen van wat je minimaal moet eten om gezond te blijven.

Als je gewoon alle snacks en energydrinks weg laat dan ben je al een heel eind met mooier worden. Die vullen namelijk alleen maar. Voor de opbouw van een mooie huid, nagels en haren heb je namelijk voldoende voeding nodig. (Ik at onbewust iets te weinig en daar kreeg ik lelijke nagels van.

Vooral veel verschillende soorten brood en beleg gebruiken dan verveelt het ook niet zo snel. En fruit dus voor het lekker zoete smaakje dat je anders gaat missen als je de snacks weg laat.
Ik zweer bij de magere Franse kwark van de Appie. Zit niks in en vult als een idioot.
quote:julius schreef op 15 februari 2012 @ 15:56:

Ik zweer bij de magere Franse kwark van de Appie. Zit niks in en vult als een idioot.

Bwegh, zo'n koude klodder op lege maag, daar kan ik dan weer absoluut niet tegen. Bovendien heeft kwark zo'n bepaald smaakje, moet je ook maar net van houden.

En het is zeker niet calorie-loos!
Je bent 19, je gaat naar school, je hebt trek.

Niet te gek doen met lijnen.

Op jouw leeftijd is dat niet goed.

Niet binnen schooltijd aan de wortels, kokmkommers en te lichte voeding gaan.

Je hebt energie nodig.

Bruine boterhammen met kaas. Een banaan.

Avocado op je brood met Philidephia.

Ga jezelf niet uithongeren. Daar schiet je niets mee op. Heb je een moeder? Kan zijn jou helpen met goede voeding?
quote:julius schreef op 15 februari 2012 @ 15:56:

Ik zweer bij de magere Franse kwark van de Appie. Zit niks in en vult als een idioot.Je hebt er dus ook niets aan, water heeft hetzelfde effect
Cup a Soup wordt bij lijntopics altijd aangeraden.

Het bevat weinig calorieën, maar is wel ongezond.

Veel te veel zout, suiker en andere ellendige toevoegingen.

Neem dit gewoon niet.
Je kunt op brood ook kipfilet nemen met een beetje hummus (pikante versie is lekker). Ander mager beleg, is rookvlees of filet americian al is dat laatste wel flink bewerkt.

Mueslirepen niet doen, daar zit veel suiker in. Verder kun je tussendoor ook rijstwafels nemen met hummus, of een ander smeerseltje.

BTW wat is er trouwens mis met snack a jacks? Dat zijn toch gewoon rijstwafels met een smaakje?
In kwark zitten eiwitten en eiwitten zorgen voor een vol gevoel.

Ga geen vetten mijden wantdie heb je nodig voor een goede verbranding dus wel boter op het brood, pindakaas ed.

Wat heel belangrijk is is ritme en regelmaat en veel variatie in wat je eet.

Wissel af met het aantal kcal en koolhydraten zodat het lichaam getriggert wordt.

Succes.
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik probeer nagenoeg geen suiker te eten. Vooral bij het ontbijt niet, omdat dat juist niet goed schijnt te zijn qua opname enzo. Helaas is dat wel het moment dat ik graag wat zoets neem. De rest van de dag hou ik nogal van hartig.

Daarnaast ben ik allergisch voor veel fruit en rauwe groenten, dus dat helpt ook niet

Wat ik nu doe:

ontbijt:

brinta met beetje steviapoeder/vloeistof of

yoghurt met muesli (cruesli is ook gezoet) of

beschuit met suikervrije jam (zit gewoon veel fruit in) of

cracker met zuivelspread en bieslook

tussendoor:

rijstwafels, fruit

lunch:

volkorenbrood met magere runderrookvlees, kipfilet, slankie, banaan, tomaat oid

diner: vooral veel groenten en eiwitten.

Pasta, rijst etc sowieso volkoren.

Tussendoor drink ik thee en koffie zonder suiker, tomatensap etc.

Vanaf het avondeten neem ik geen koolhydraten meer.

Ik zou het alleen leuk vinden als ik thee zonder suiker ook lekker zou vinden :-S

En om eerlijk te zijn komen die crackers met slankie me ook onderhand mn neus uit, dus ik hoop in dit topic toch een paar lekkere ideetjes op te doen :-)
Sport/beweeg je wel voldoende?
Amygdala, je eet wel veel brood etc, koolhydraten, waarom geen ei als ontbijt..scheelt weer. Met kaas of champignons, of allebei.

Als je 's avonds goed eet heb je daarna helemaal niets meer nodig. Zet lekker een grote pot thee bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven