Dieet.. Wat dan wel eten?
woensdag 15 februari 2012 om 14:21
Misschien ter inspiratie, mijn eetlijstje:
O: magere yoghurt met havermout, zonnebloempitten, en vers fruit erdoor, en 2 glazen water
L: 4 botherhammen, de een met boter/ijsbergsla/komkommer/kipfilet, de ander met philadelphia light/ijsbergsla/komkommer/gerookte zalm, 2 glazen water
D: iets gezonds, met vlees/vis/gevogelte, groente, rijst/gekookte aardappelen, en 2 glazen water
Tussendoor stuk fruit, cup a soup groente. Probeer 1,5-2 liter water per dag te drinken. Ik drink bij elke maaltijd 2 glazen, en dan tussendoor 1 glas. En ik mag van mezelf 1 blokje pure chocola per dag.
Misschien heb je hier iets aan. Ik heb in ieder geval nooit een hongergevoel, en ben nu al in 3 weken tijd 3 kilo kwijt.
O: magere yoghurt met havermout, zonnebloempitten, en vers fruit erdoor, en 2 glazen water
L: 4 botherhammen, de een met boter/ijsbergsla/komkommer/kipfilet, de ander met philadelphia light/ijsbergsla/komkommer/gerookte zalm, 2 glazen water
D: iets gezonds, met vlees/vis/gevogelte, groente, rijst/gekookte aardappelen, en 2 glazen water
Tussendoor stuk fruit, cup a soup groente. Probeer 1,5-2 liter water per dag te drinken. Ik drink bij elke maaltijd 2 glazen, en dan tussendoor 1 glas. En ik mag van mezelf 1 blokje pure chocola per dag.
Misschien heb je hier iets aan. Ik heb in ieder geval nooit een hongergevoel, en ben nu al in 3 weken tijd 3 kilo kwijt.
woensdag 15 februari 2012 om 14:35
woensdag 15 februari 2012 om 14:45
woensdag 15 februari 2012 om 14:50
Volgens mij kan je op de site van het voedingscentrum of op zo'n site waarop je kan testen of je wel voldoende vitamines binnen krijgt gewoon een overzicht krijgen van wat je minimaal moet eten om gezond te blijven.
Als je gewoon alle snacks en energydrinks weg laat dan ben je al een heel eind met mooier worden. Die vullen namelijk alleen maar. Voor de opbouw van een mooie huid, nagels en haren heb je namelijk voldoende voeding nodig. (Ik at onbewust iets te weinig en daar kreeg ik lelijke nagels van.
Vooral veel verschillende soorten brood en beleg gebruiken dan verveelt het ook niet zo snel. En fruit dus voor het lekker zoete smaakje dat je anders gaat missen als je de snacks weg laat.
Als je gewoon alle snacks en energydrinks weg laat dan ben je al een heel eind met mooier worden. Die vullen namelijk alleen maar. Voor de opbouw van een mooie huid, nagels en haren heb je namelijk voldoende voeding nodig. (Ik at onbewust iets te weinig en daar kreeg ik lelijke nagels van.
Vooral veel verschillende soorten brood en beleg gebruiken dan verveelt het ook niet zo snel. En fruit dus voor het lekker zoete smaakje dat je anders gaat missen als je de snacks weg laat.
woensdag 15 februari 2012 om 16:02
quote:julius schreef op 15 februari 2012 @ 15:56:
Ik zweer bij de magere Franse kwark van de Appie. Zit niks in en vult als een idioot.
Bwegh, zo'n koude klodder op lege maag, daar kan ik dan weer absoluut niet tegen. Bovendien heeft kwark zo'n bepaald smaakje, moet je ook maar net van houden.
En het is zeker niet calorie-loos!
Ik zweer bij de magere Franse kwark van de Appie. Zit niks in en vult als een idioot.
Bwegh, zo'n koude klodder op lege maag, daar kan ik dan weer absoluut niet tegen. Bovendien heeft kwark zo'n bepaald smaakje, moet je ook maar net van houden.
En het is zeker niet calorie-loos!
woensdag 15 februari 2012 om 16:21
Je bent 19, je gaat naar school, je hebt trek.
Niet te gek doen met lijnen.
Op jouw leeftijd is dat niet goed.
Niet binnen schooltijd aan de wortels, kokmkommers en te lichte voeding gaan.
Je hebt energie nodig.
Bruine boterhammen met kaas. Een banaan.
Avocado op je brood met Philidephia.
Ga jezelf niet uithongeren. Daar schiet je niets mee op. Heb je een moeder? Kan zijn jou helpen met goede voeding?
Niet te gek doen met lijnen.
Op jouw leeftijd is dat niet goed.
Niet binnen schooltijd aan de wortels, kokmkommers en te lichte voeding gaan.
Je hebt energie nodig.
Bruine boterhammen met kaas. Een banaan.
Avocado op je brood met Philidephia.
Ga jezelf niet uithongeren. Daar schiet je niets mee op. Heb je een moeder? Kan zijn jou helpen met goede voeding?
woensdag 15 februari 2012 om 16:29
Je kunt op brood ook kipfilet nemen met een beetje hummus (pikante versie is lekker). Ander mager beleg, is rookvlees of filet americian al is dat laatste wel flink bewerkt.
Mueslirepen niet doen, daar zit veel suiker in. Verder kun je tussendoor ook rijstwafels nemen met hummus, of een ander smeerseltje.
BTW wat is er trouwens mis met snack a jacks? Dat zijn toch gewoon rijstwafels met een smaakje?
Mueslirepen niet doen, daar zit veel suiker in. Verder kun je tussendoor ook rijstwafels nemen met hummus, of een ander smeerseltje.
BTW wat is er trouwens mis met snack a jacks? Dat zijn toch gewoon rijstwafels met een smaakje?
woensdag 15 februari 2012 om 16:30
In kwark zitten eiwitten en eiwitten zorgen voor een vol gevoel.
Ga geen vetten mijden wantdie heb je nodig voor een goede verbranding dus wel boter op het brood, pindakaas ed.
Wat heel belangrijk is is ritme en regelmaat en veel variatie in wat je eet.
Wissel af met het aantal kcal en koolhydraten zodat het lichaam getriggert wordt.
Succes.
Ga geen vetten mijden wantdie heb je nodig voor een goede verbranding dus wel boter op het brood, pindakaas ed.
Wat heel belangrijk is is ritme en regelmaat en veel variatie in wat je eet.
Wissel af met het aantal kcal en koolhydraten zodat het lichaam getriggert wordt.
Succes.
woensdag 15 februari 2012 om 16:57
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik probeer nagenoeg geen suiker te eten. Vooral bij het ontbijt niet, omdat dat juist niet goed schijnt te zijn qua opname enzo. Helaas is dat wel het moment dat ik graag wat zoets neem. De rest van de dag hou ik nogal van hartig.
Daarnaast ben ik allergisch voor veel fruit en rauwe groenten, dus dat helpt ook niet
Wat ik nu doe:
ontbijt:
brinta met beetje steviapoeder/vloeistof of
yoghurt met muesli (cruesli is ook gezoet) of
beschuit met suikervrije jam (zit gewoon veel fruit in) of
cracker met zuivelspread en bieslook
tussendoor:
rijstwafels, fruit
lunch:
volkorenbrood met magere runderrookvlees, kipfilet, slankie, banaan, tomaat oid
diner: vooral veel groenten en eiwitten.
Pasta, rijst etc sowieso volkoren.
Tussendoor drink ik thee en koffie zonder suiker, tomatensap etc.
Vanaf het avondeten neem ik geen koolhydraten meer.
Ik zou het alleen leuk vinden als ik thee zonder suiker ook lekker zou vinden :-S
En om eerlijk te zijn komen die crackers met slankie me ook onderhand mn neus uit, dus ik hoop in dit topic toch een paar lekkere ideetjes op te doen
Daarnaast ben ik allergisch voor veel fruit en rauwe groenten, dus dat helpt ook niet
Wat ik nu doe:
ontbijt:
brinta met beetje steviapoeder/vloeistof of
yoghurt met muesli (cruesli is ook gezoet) of
beschuit met suikervrije jam (zit gewoon veel fruit in) of
cracker met zuivelspread en bieslook
tussendoor:
rijstwafels, fruit
lunch:
volkorenbrood met magere runderrookvlees, kipfilet, slankie, banaan, tomaat oid
diner: vooral veel groenten en eiwitten.
Pasta, rijst etc sowieso volkoren.
Tussendoor drink ik thee en koffie zonder suiker, tomatensap etc.
Vanaf het avondeten neem ik geen koolhydraten meer.
Ik zou het alleen leuk vinden als ik thee zonder suiker ook lekker zou vinden :-S
En om eerlijk te zijn komen die crackers met slankie me ook onderhand mn neus uit, dus ik hoop in dit topic toch een paar lekkere ideetjes op te doen