Dieet.. Wat dan wel eten?
woensdag 15 februari 2012 om 13:23
Qua drinken, dat is makkelijk: Water of thee. Thee kan je meenemen in een thermosfles evt. naar waar je dan ook heen gaat.
Qua eten, het enige waar je praktisch onbeperkt van kan eten zonder aan te komen zijn groenten. Sla, wortels, komkommer, (cherry) tomaat(jes), aubergine, courgette, broccoli, bloemkool etc.
Verder is wit vlees (bv. kip) mager, als je het natuurlijk ook mager klaarmaakt (bv. grillen of stomen), niet met veel boter of olie.
Als je iets anders wilt eten, probeer er dan zoveel mogelijk groenten in/bij te doen. Bv. beleg je boterham met een hardgekookt eitje, komkommer, tomaat.
Qua eten, het enige waar je praktisch onbeperkt van kan eten zonder aan te komen zijn groenten. Sla, wortels, komkommer, (cherry) tomaat(jes), aubergine, courgette, broccoli, bloemkool etc.
Verder is wit vlees (bv. kip) mager, als je het natuurlijk ook mager klaarmaakt (bv. grillen of stomen), niet met veel boter of olie.
Als je iets anders wilt eten, probeer er dan zoveel mogelijk groenten in/bij te doen. Bv. beleg je boterham met een hardgekookt eitje, komkommer, tomaat.
woensdag 15 februari 2012 om 13:25
Als je er extra op wilt letten moet je sowieso de energydrank laten staan! evenals de frisdrank.. drink veel water en thee! of koffie, zonder suiker uiteraard.. neem voor tussendoor alle soorten fruit mee, of yoghurt, ontbijtkoek(geen kruidkoek), worteltjes,tomaatjes,evergreens.rijstwafels,volkoren crackers..etc en denk aan naast 3 hoofdmaaltijden per dag waarin je gewoon goed moet eten, dus paar boterhammen met mager beleg(filet american,rosbief,30+kaas) of kom yoghurt met muesli en je avondeten.. ook aan 3 tussendoortjes met iets van het bovenstaande, blijven eten houd je spijsvertering op peil.. op bijna alle verpakkingen tegenwoordig staan de calorieen wel en kun je goed bepalen wat je wel en niet nog kan eten ..normaal gezien moet je gemiddeld minimaal 500 kcal lager dan je gemiddelde energiebehoefte gaan zitten als je wilt afvallen, voor een vrouw is dat dus max. 1500 kcal per dag als je wat kwijt wilt... en natuurlijk meer bewegen/sporten! zo raak je gezond toch een paar overtollige kilo's kwijt:)
woensdag 15 februari 2012 om 13:28
quote:hvm schreef op 15 februari 2012 @ 13:23:
Ja, fruit zou ik zeggen. Maar dan geen bananen. Wel mandarijnen, kiwi's, aardbeien, appel, lychees. En water of thee zonder suiker drinken.
Bananen bevatten inderdaad meer calorieën dan veel ander fruit. Maar er zitten wel ook veel gezonde voedingsstoffen in! En je hebt ook gewoon calorieën nodig.
Als je nu best ongezond leeft (geregeld patat, koekjes en chips et cetera) dan kun je rustig daarmee iets minderen en dan hoef je niet zo heel streng te zijn. Bananen kun je dan rustig eten, net als brood of pasta (volkoren is wel echt veel voedzamer dan de witte variant). Als je plotsklaps heel drastische veranderingen wilt maken, dan hou je het waarschijnlijk niet langer dan een paar weken vol. Als je dat al haalt. En daar heb je uiteindelijk niks aan.
Ja, fruit zou ik zeggen. Maar dan geen bananen. Wel mandarijnen, kiwi's, aardbeien, appel, lychees. En water of thee zonder suiker drinken.
Bananen bevatten inderdaad meer calorieën dan veel ander fruit. Maar er zitten wel ook veel gezonde voedingsstoffen in! En je hebt ook gewoon calorieën nodig.
Als je nu best ongezond leeft (geregeld patat, koekjes en chips et cetera) dan kun je rustig daarmee iets minderen en dan hoef je niet zo heel streng te zijn. Bananen kun je dan rustig eten, net als brood of pasta (volkoren is wel echt veel voedzamer dan de witte variant). Als je plotsklaps heel drastische veranderingen wilt maken, dan hou je het waarschijnlijk niet langer dan een paar weken vol. Als je dat al haalt. En daar heb je uiteindelijk niks aan.
woensdag 15 februari 2012 om 13:29
Volgens mij helpt het al als je een tijdje bijhoudt wat je eet. Ik eet mijn maaltijden onbeperkt en niet mager, maar hou wel in de gaten dat ik tussendoor niet te veel snack of snoep. En als je je gewone maaltijden genoeg eet, heb je minder zin in tussendoortjes.
Dus: Geen frisdranken met suiker, geen snack-a-jacks, geen 'liga-continue'. Op elk pakje staat tegenwoordig hoeveel calorieën er in zitten. Een vrouw heeft gemiddeld 2000 kcal per dag nodig. Als je weet dat er in 100 gram chips 500 kcal zitten (pakweg), dan kan je dus uitrekenen dat je met 400 gram chips al aan je dagelijkse behoefte zit. Reken dat eens uit met alle tussendoortjes die je wil eten.
Je hoeft niet een streng dieet te volgen om een beetje verstandiger met eten om te gaan. Succes en doe het rustig aan
Dus: Geen frisdranken met suiker, geen snack-a-jacks, geen 'liga-continue'. Op elk pakje staat tegenwoordig hoeveel calorieën er in zitten. Een vrouw heeft gemiddeld 2000 kcal per dag nodig. Als je weet dat er in 100 gram chips 500 kcal zitten (pakweg), dan kan je dus uitrekenen dat je met 400 gram chips al aan je dagelijkse behoefte zit. Reken dat eens uit met alle tussendoortjes die je wil eten.
Je hoeft niet een streng dieet te volgen om een beetje verstandiger met eten om te gaan. Succes en doe het rustig aan
woensdag 15 februari 2012 om 13:31
woensdag 15 februari 2012 om 13:34
quote:ella123 schreef op 15 februari 2012 @ 13:12:
Aangezien ik nog wel naar school ga, zit ik met een probleem.
Wat is daarvan het probleem. Heb je toch afleiding, ik neem aan dat je in het lokaal niet mag eten.
Boterhammen mee naar school ipv. snacks uit de kantine.
In de pauze niet gaan zitten (doe je de hele dag al) maar een blokje gaan lopen in de buiten lucht. Neem de trap ipv. de lift.
Op de fiets naar school ipv. met de scooter/bus/tram.
Google eens op calorieën, daar ben ik een heel stuk wijzer van geworden.
Aangezien ik nog wel naar school ga, zit ik met een probleem.
Wat is daarvan het probleem. Heb je toch afleiding, ik neem aan dat je in het lokaal niet mag eten.
Boterhammen mee naar school ipv. snacks uit de kantine.
In de pauze niet gaan zitten (doe je de hele dag al) maar een blokje gaan lopen in de buiten lucht. Neem de trap ipv. de lift.
Op de fiets naar school ipv. met de scooter/bus/tram.
Google eens op calorieën, daar ben ik een heel stuk wijzer van geworden.
woensdag 15 februari 2012 om 13:37
wat hierboven al is aangegeven zoals op de etiketten lezen wat er in zit. Ook is het belangrijk om meerdere kleine porties verdeeld over de dag te eten (luister naar je lichaam). Ik doe niet aan dieeten, maar wel aan gezond en gevarieerd eten en eet op een dag 5 tot 6 kleine porties. Voor tussen de middag kun je lekkere sandwiches maken (uiteraard met volkorenbrood) met kipfilet, avocado of runderrookvlees of ham. Of een broodje gezond maken met kaas/ham en komkommer, tomaat en eitje. Voor de afwisseling kun je ook een salade maken (maar is mssn onhandig als je je lunch niet gekoeld kan bewaren). En natuurlijk fruit meenemen of een bekertje kwark.
woensdag 15 februari 2012 om 13:37
Is het niet een idee zelf eens verpakkingen te gaan lezen? Je hebt duidelijk nog niet zo veel kennis over wat voor voeding wel en wat voor voeding niet verstandig is.
Ook handig is site van voedingscentrum
www.voedingscentrum.nl
Hierop kun je ook makkelijk verschillende soorten eten bekijken
Ook handig is site van voedingscentrum
www.voedingscentrum.nl
Hierop kun je ook makkelijk verschillende soorten eten bekijken
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.