Dinner in the dark

25-10-2011 21:02 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal!

Binnenkort is een goede vriend van mij jarig. Ipv een hebbeding als cadeau wil ik iets leuks gaan doen. Nou heb ik iets gehoord van "Dinner in the dark". Als ik hierop google krijg ik alleen niet echt duidelijk of het nou wel of geen aanrader is. Heeft iemand hier dit al eens gedaan en wat het wat (of juist niet?). Heb ik zitten denken aan iets anders leuks om te doen maar ik kan niet echt iets anders bedenken. Ik ben geloof ik niet zo sterk in cadeaus helaas!
Ik denk dat ik spontaan ziek zou worden, als iemand me zou willen meetronen naar een dinner in the dark. Ik zie toch wel heel erg graag wat ik eet. Dat ik niet kan ruiken heeft daar ongetwijfeld veel mee te maken, maar ook als mijn neus het wel gewoon deed, zou ik het niks vinden denk ik. Je wil toch wel elkaar kunnen zien. Anders ga ik wel op stap met een burqadame.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hmm ja, zo kan je het ook zien. Ik ben er ook nog niet over uit wat ik er van vind. Als ik niet zou kunnen ruiken zou ik het ook echt helemaal niks vinden, brr!
Ik heb het weleens op date gedaan, superleuk. Heerlijk gegeten ook en het is een heel rare ervaring om in het pikkedonker te gaan eten. Maar, ik was met z'n tweetjes, op een romantische date. Ik denk dat het voor een (vrienden)groep niet zo geschikt is.
ik heb het een paar jaar terug gedaan in Amsterdam. Was wel leuk hoor! in het begin wel een beetje eng-ig, omdat je echt helemaal niets ziet. Het eten was heel leuk, omdat ze pas naderhand vertelden wat je gehad had. Je kon wel van te voren aangeven of je bepaalde dingen niet wilde eten. De obers zijn blind en rijden met een karretje waar het eten op staat rond, wat ik ook wel speciaal vond. Na verloop van tijd was ik er wel weer klaar mee, maar dit kwam ook omdat er ergens een grote groep zat die erg veel lawaai hadden. En omdat je ze niet kan zien, vond ik ook dat wel heel erg raar!

Maar met andere woorden, ik vind het wel een aanrader, want het was wel heel apart!
Ik vond het voor een familie etentje juist heel leuk! Je geniet minder van het eten, maar ik vond het een ontzettend leuke ervaring.

Joh, als je het niets vindt, heb je het in ieder geval een keer gedaan!!
Ik heb het in berlijn een keer gedaan en ik vond het echt super super leuk. Gewoon doen zou ik zeggen!
Klinkt leuk, waar kan je dat doen?
quote:Saartje84 schreef op 25 oktober 2011 @ 21:16:

ik heb het een paar jaar terug gedaan in Amsterdam. Was wel leuk hoor! in het begin wel een beetje eng-ig, omdat je echt helemaal niets ziet. Het eten was heel leuk, omdat ze pas naderhand vertelden wat je gehad had. Je kon wel van te voren aangeven of je bepaalde dingen niet wilde eten. De obers zijn blind en rijden met een karretje waar het eten op staat rond, wat ik ook wel speciaal vond. Na verloop van tijd was ik er wel weer klaar mee, maar dit kwam ook omdat er ergens een grote groep zat die erg veel lawaai hadden. En omdat je ze niet kan zien, vond ik ook dat wel heel erg raar!

Maar met andere woorden, ik vind het wel een aanrader, want het was wel heel apart!

Heel vroeger wilde ik het een keer doen met partner maar is er niet van gekomen. Toen was het dacht ik alleen in Utrecht. Maar destijds hadden de obers die wel konden zien nachtkijkers op.

Dus weet niet hoe het nu is maar dan ben je gewaarschuwd als je onder tafel een beetje wil fozen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vond het heel leuk! 2 jaar geleden gegeten bij C-taste in amsterdam met vriend! Je kon echt geen hand voor ogen zien, wat erg grappige situaties opleverde, zoals je bestek of glas kwijt zijn ;). Obers waren allemaal blind, dus je hoefde niet bang te zijn voor nachtkijkers. Je kon een menu kiezen met vis, vlees of vega en verder was het een verrassing. Doordat je niks ziet gaan je andere zintuigen extra waarnemen, zodat je extra veel proeft en doordat het een verrassing is wat je gaat proeven is dat heel spannend! Naderhand mocht je raden wat je had gegeten en werd er verteld of dat klopte of dat je iets heel anders had gegeten. Ik vond het een aanrader!
@ Boarn, Kissa heeft gelijk,het is idd bij C-taste. Is ook in Utrecht maar ik had dan Amsterdam op het oog.

Verschillende meningen dus hier, ik had niet zoveel positieve reacties verwacht. Wat ik op internet las was dat het eten niet zo heel erg lekker was maar dat vonden jullie dus niet. Dat is positief!
Wat een leuk idee. Weet iemand of zoiets ook in de buurt van Rotterdam te vinden is?
..
Nee volgens mij alleen Amsterdam en Utrecht. En NY, Berlijn etc, verder nog nergens voor zover ik weet.
Hoeveel krijg je ervoor om daar te gaan eten?
quote:kissa schreef op 25 oktober 2011 @ 21:27:

Ik vond het heel leuk! 2 jaar geleden gegeten bij C-taste in amsterdam met vriend! Je kon echt geen hand voor ogen zien, wat erg grappige situaties opleverde, zoals je bestek of glas kwijt zijn ;). Obers waren allemaal blind, dus je hoefde niet bang te zijn voor nachtkijkers. Je kon een menu kiezen met vis, vlees of vega en verder was het een verrassing. Doordat je niks ziet gaan je andere zintuigen extra waarnemen, zodat je extra veel proeft en doordat het een verrassing is wat je gaat proeven is dat heel spannend! Naderhand mocht je raden wat je had gegeten en werd er verteld of dat klopte of dat je iets heel anders had gegeten. Ik vond het een aanrader!

Komen ze met een blinde geleidehond de gerechten brengen? Of moeten ze via je schouder naar beneden voelen waar je bord of je glas moet staan?

Op die site destijds in Utrecht stond iig dat ze nachtkijkers ophadden. Amsterdam ken ik niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hoorde juist van iemand dat C-taste niet echt lekker was...
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:Elizaar schreef op 25 oktober 2011 @ 22:24:

Wat ik op internet las was dat het eten niet zo heel erg lekker was maar dat vonden jullie dus niet. Dat is positief!Misschien wordt er voor het eerst eens écht geproeft van wat mensen eten.
quote:Boarn schreef op 25 oktober 2011 @ 21:20:

Klinkt leuk, waar kan je dat doen?Oud London in Zeist. Wordt georganiseerd door Bartimeus.
Hier
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 oktober 2011 @ 00:07:

[...]

Komen ze met een blinde geleidehond de gerechten brengen? Of moeten ze via je schouder naar beneden voelen waar je bord of je glas moet staan?

Op die site destijds in Utrecht stond iig dat ze nachtkijkers ophadden. Amsterdam ken ik niet.Neehoor, zij weten zo goed hoe hun restaurant in elkaar zit dat er geen blindegeleidehond of stok meer nodig is. Ze hoeven ook echt niet aan je te zitten.
quote:Suze02 schreef op 26 oktober 2011 @ 11:12:

[...]

Oud London in Zeist. Wordt georganiseerd door Bartimeus.Klopt, daar ben ik ook eens geweest, met Valentijnsdag om mijn vriend te verrassen. Ik vond het heel spannend en leuk. Hij ook trouwens. Ook was het eten daar goed. Grappig is dat je sommige dingen echt moeilijk kunt thuisbrengen, is het nou wortel of toch iets anders? De obers liepen met nachtkijkers. En je hebt totaal geen idee in wat voor ruimte je je bevindt, wat grappig is als het licht weer aan gaat.
ze weten inderdaad precies hoe het restaurant is ingericht. Op zich zou jij ook zelf met je ogen dicht door je huis moeten kunnen lopen, aangezien jij precies weet waar alles staat. Wel tikten ze vaak even je schouder aan zodat je weet dat ze naast jou staan en niet naast je buren, en dat jij dus terug moet praten, haha. Ze hebben trouwens ook een belletje aan hun kleding zodat je ze hoort aan komen en nieuw drinken ofzo kunt bestellen. ik vond het eten wel lekker, maar niet super ontzettend cullinair ofzo. Maar daar ga je er ook niet voor heen. Het eten was lekker, het idee super!
Ik zou hoe dan ook een foto van het gerecht maken. Nou doe ik dat vaker maar stel ik zou dat doen dan wil ik achteraf wel zien hoe het eruit heeft gezien.
Dat mag niet MV! Dan zou je alle mensen verblinden in het restaurant en een deel van hun fun wegnemen. Je mag dus ook geen mobieltje mee of een horloge gebruiken die licht kan geven.
Ik ben er geweest en vond de ervaring erg leuk, maar de hele setting erg goedkoop en het eten niet lekker. Bestek en glazen voelden goedkoop aan (mes pastte niet bij vork...), maar ook de tafels en stoelen leken zo bij de doorstroom vandaan te komen. Dat je het niet ziet wil niet zeggen dat je het niet kunt voelen en horen...

Al met al zou ik het niet aanraden om er heen te gaan. Ik vind het niet goedkoop, terwijl ons menu magertjes was en de uitvoering eigenlijk gewoon slecht.

Jammer want het idee is érg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven