domme vraag 250g zachte boter?

14-03-2010 12:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil (voor het eerst...) koekjes bakken, nu staat er in het recept 250g zachte boter. Bedoelen ze daarmee die harde bakboter op kamertemperatuur zodatie zacht wordt of gewone boter (of is er nog een andere boter???)
je kunt boter op kamertemperatuur laten komen, of je kunt vloeibare boter nemen.
Klopt, gewoon roomboter oid, die je wat zacht hebt laten worden zodat je het kunt verwerken!
In elk geval ROOMBOTER gebruiken als je iets gaat bakken. En als je slim bent, neem dan de botergoud grasboter van Campina, die is al smeerzacht van zichzelf.
Het lekkerste is natuurlijk roomboter
quote:misschicken schreef op 14 maart 2010 @ 12:21:

je kunt boter op kamertemperatuur laten komen, of je kunt vloeibare boter nemen.Weet je dat laatste zeker? Want in koekjes moet boter toch ook weer uitharden?
Juistem... pakje boter even in de kamer leggen (niet op de verwarming, dat geeft zo'n troep )
quote:Vinyl schreef op 14 maart 2010 @ 12:22:

[...]

Weet je dat laatste zeker? Want in koekjes moet boter toch ook weer uitharden?ja hoor, gaat prima.
Vooral geen margarine of andere neptroep nemen, wat EN al zegt: echte (room)boter gebruiken.
nu dacht ik net dat we een "domme vragen in de keuken" topic hadden
wat een snelle reacties allemaal...dankjewel.

Ik heb inderdaad roomboter, maar toen begon ik te twijfelen over dat zachte en dacht ik dat ze misschien boterham-boter bedoelden. Haha, waar je al over kunt gaan twijfelen als je absoluut geen verstand hebt van bakken...
quote:nazife schreef op 14 maart 2010 @ 12:25:

nu dacht ik net dat we een "domme vragen in de keuken" topic hadden Ik zag het topic net nadat ik deze had geplaatst. Had er inderdaad mooi tussen gepast
Wat veel mensen op hun boterham smeren heeft werkelijk niets met zuivel, boter of koeien te maken. Kun je geen koekjes mee bakken (en beter ook niet op je brood smeren )
zo verklaarde mijn man mij voor gek toen ik met roomboter kruidenboter wilde maken, hij dacht dat het met boterhamboter moest.. Het leek mij nogal smerig.
quote:misschicken schreef op 14 maart 2010 @ 12:23:

[...]

ja hoor, gaat prima.Weer wat geleerd, thanks!!
quote:Missprincesa schreef op 14 maart 2010 @ 12:26:

Ik heb inderdaad roomboter, maar toen begon ik te twijfelen over dat zachte en dacht ik dat ze misschien boterham-boter bedoelden. Haha, waar je al over kunt gaan twijfelen als je absoluut geen verstand hebt van bakken...Dat is geen boter, dat is margarine. Pas als het van koeiensap is gemaakt, mag het boter heten...

En idd, roomboter gebruiken voor bakken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Boter zacht laten worden,door 30 seconden in magnetron te doen..werkt perfect én snel...
quote:Missprincesa schreef op 14 maart 2010 @ 12:26:

Ik heb inderdaad roomboter, maar toen begon ik te twijfelen over dat zachte en dacht ik dat ze misschien boterham-boter bedoelden. Boterhamboter hoort net zo goed roomboter te zijn. Halvarine heeft niets, maar dan ook helemaal niets met boter te maken.
Ik doe in grote stukken gesneden boter altijd even heel kort in de magnetron, zo'n 10 sec is al genoeg.
niet te lang in de magnetron want het gaat al vrij snel spetteren..
Ik doe ook een stuk roomboter altijd gewoon een paar seconden in de magnetron
Peas on earth!
halvarine en margarine hebben niets met boter te maken zeggen jullie? wat is dat dan?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Bakfilm koekjes

Ze gebruikt 250 225 g boter.
quote:Spijker schreef op 14 maart 2010 @ 14:37:

halvarine en margarine hebben niets met boter te maken zeggen jullie? wat is dat dan?Heel veel water plus plantaardige vetten, met nog een hoop emulgatoren om de vetten en het water niet te laten schiften.
En die plantaardige vetten zijn over het algemeen palmolie, en voor die palmolie worden de oerwouden van Indonesië gekapt, waardoor de orang oetan op uitsterven staat (en uiteindelijk de mens, omdat wij die wouden ook nodig hebben). Kun je veel beter echte boter eten. Is lekkerder en beter voor de wereld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven