Duitse-worst kenners in de zaal?

29-06-2010 16:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Onlangs heb ik een topic geopend over een Duits feest dat ik binnenkort ga geven. Dit is ook met eten, alleen zie ik door de worsten het bos niet meer. Je hebt nl. Weisswurst, bratwurst, currywurst, frankfurter, en misschien nog wel (veel) meer? Wie weet de verschillen, wat zijn de lekkerste en hoe serveer je ze?
Ik ben ook een beetje zenuwachtig voor vanmiddag, en dat alleen maar omdat ik een Duits feestje geef...

Feestje is ergens eind deze maand trouwens. Vandaag in DL even naar Trinkgut geweest, leuk leuk, ze hebben er alle drank die we nodig hebben
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:maedl schreef op 01 juli 2010 @ 14:43:

mijn vriend maakt de duitsekartoffelsalade altijd met aardappels (voorgekookt en afgekoeld) mayonaise, augurkjes, spekjes en uitjes. lekker!

hier in AT maken ze het met Kernöl (pompoenpitten olie) spekjes, azijn en uitjes. zonder mayo! ook lekker hoor.

Geraldine! heej! Oostenrijkse specialiteiten genoeg, maar ja, duitsers en oostenrijkers kunnen niet zo met elkaar he, dus da's voor een ander topic , haha!

In Oostelijk Zuid-Duitsland maken ze Kartoffelsalade door de aardappelen te koken in bouillon en er dan uitjes, augurken etc doorheen te doen.

Ook heel Duits: salade van gewone slabladeren, wat wortelreepjes, stukken tomaat en dan een flinke hoeveelheid dressing eroverheen, meestal gebasserd op yoghurt en mayonaise.
Grappig dit

Hier een Duitser in de familie en die zegt: de salamiworstjes en pretzels naar de avond verplaatsen en om 16.00 kaffee en kuchen serveren.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Dana schreef op 30 juni 2010 @ 22:16:

[...]

Ja, Germanwings

Een beetje laat, maar daar ben ik dan!
Maar ik ben (ondanks motto ) niet zo'n worsten kenner....

Maar als tip,geef ik mee, een paar flessen schnaps!
quote:germanwings schreef op 12 juli 2010 @ 18:08:

Maar ik ben (ondanks motto ) niet zo'n worsten kenner....

Maar als tip,geef ik mee, een paar flessen schnaps!Jaaaa, saurer Kirsch, jammie!!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
de tips worden allemaal meegenomen!
Bedankt allemaal, ik ga deze week de boodschappen doen en heb alle tips opgeschreven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven