Dunne wraps; waar te koop?

07-01-2012 15:30 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het buitenland heb ik eens wraps gegeten gemaakt van hele dunne wraps. Zo dun als papier en ze gebruikten ook meerdere vellen omdat ze dun zijn. Ik heb al eens gekeken bij een Turkse winkel en toko maar daar kon ik ze niet vinden (ik weet ook niet hoe ze heten). Wie weet of ik die uberhaupt in NL kan krijgen en zo ja, waar? Misschien bij een bepaalde supermarkt?

Alvast bedankt!
echte ronde wraps?

Je omschrijving doet me het meest denken aan filodeeg, maar dat bedoel je niet toch?
bedoel je niet rijstvellen?

zijn het echt wraps of gewoon de vellen die je bij de toko koopt om loempia's mee te maken ? Die zijn ook heel dun,kijk je zo doorheen, maar of ze lekker zijn om wraps mee te maken betwijfel ik dus ik weet niet of je dat bedoeld
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
ja die vellen bedoel ik ook lorrel, maar die frituur je toch nog?
nee hoor, deze kun je vullen en en dan heb je zeg maar een on gefrituurde loempia of een Aziatische wrap
In welk land was dat, TO?
okee wist niet dat je die rauw kon eten, ga het eens proberen!
ze worden gedroogd verkocht dus je moet ze eerst een beetje vochtig maken. dan worden ze flexibel en kan je ze vullen als een wrap
Yufka, in iedere Turkse winkel of anders filodeeg.
verba volant, scripta manent.
yufka of rijstvellen is wel een verschil!

Dus TO, wat en waar heb je gegeten?
Het is allemaal niet wat ik bedoel. Het was sowieso geen filodeeg, dat weet ik heel zeker. Loempiavellen waren het ook niet, die ik heb gehad waren iets dikker. Ze waren ook niet allemaal gelijk van vorm. Het was trouwens in Turkije.
Oh in turkije dan weet ik welke je bedoeld denk ik , nee ik zou niet weten waar die hier te koop zijn, die zijn idd anders dan loempia vellen, misschien eens bij een turks restaurant vragen?
Wat zat er in voor vulling? Zeker dat het geen yufka was?
Dürüm? Dat zijn een soort wraps.

Klik
Hier wordt yufka gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=8kF1w3dOTio
maar durum zijn veel dikker dan to zegt.
Ik denk dat je Lavash/Lavosh bedoelt. Dat is echt papierdun, en idd meerdere vellen.

Als je in A'dam woont kan je 'de Volkskruidentuin' in de Kinkerstraat proberen.
Je bedoelt inderdaad Lavas denk ik. Dat is brood wat meestal wordt zelfgemaakt in Turkije, het is heel dun en vrij droog brood. Je kunt het vaak wel in een turkse winkel vinden, het ligt dan gewoon bij de broodafdeling, dus niet bij de normale voorverpakte wraps/durum.
Haha, ik denk dat het inderdaad Yufka was (ik dacht eerst van niet omdat ik op google een plaatje kreeg van een brood).

Durum is het zeker niet (te dik) en lavash is ook te dik in vergelijking met wat ik bedoel.

Yufka zal het dan wel zijn, nu ik een naam heb is het in ieder geval makkelijker zoeken! Misschien ook te koop in een Jumbo?

Bedankt voor alle tips!
De plaatjes die ik krijg met Lavas(h) zijn ook veel dikker dan hoe ik ze koop (in de UK). Ik heb ze toen ik met de kerst in NL was ook ergens gezien (tracing my steps denk ik dus in de genoemde winkel).

Hoop dat je vindt wat je zoekt en dat het je smaakt!
Die yufka kan je halen bij de Turkse winkel
Ziet er voor mij uit als wonton vellen... maar misschien is dat hetzelfde als yufka? Ik zou de toko eens proberen.

Ik haal ze weleens om rolletjes of loempia's van te maken.En als je ze frituurt worden ze knapperig, maar als je ze stoomt dan weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven