Eetbare huwelijksbedankjes

14-10-2013 12:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ga trouwen! En ben op zoek naar leuke ideëen voor een eetbaar D.I.Y bedankje.

Ik vind kleine potjes zelfgemaakte jam erg leuk. Wat is een leuke tekst voor op het etiket? In het engels is "Spread the Love" leuk. Maar wat klinkt leuk in het nederlands?

Heeft er iemand leuke ideëen voor andere eetbare bedankjes met bijpassende tekst? Ook tips voor goedkoop etiketten/stickers laten bedrukken zijn welkom.

Alvast bedankt
Draai er niet omheen
Kennissen van mij hadden van die kleine borreltjes (net als Flugel) en dan met foto en de tekst 'drink er nog een op ons'
Smeer de liefde?

Klinkt zo suf... Vind ik.
Roaaarrrrr!
Rupseflups, in het engels bedoel je? Vertaald naar t nederlands klinkt het sowieso niet leuk.
Draai er niet omheen
Bak 2 weken van te voren zelf koekjes (bijvoorbeeld hartjes) , met een tekst stempel zet je voor het bakken jullie namen en trouwdatum in het deeg..

In een trommel of curver bewaardoos (niet luchtdicht) blijven deze koekjes ruim 3 weken vers)

2 dagen voor de bruiloft verpakken in leuke cellofaan zakjes met een kaartje er aan "bedankt voor je komst"
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Vertaald naar het Nederlands vind ik het suf klinken en in het Engels klinkt het leuk.

Vooral dat potje jam erbij, leuk idee.

Bij feestjes vroeger kregen we na afloop altijd 2 of 3 stukjes cake mooi ingepakt. Maar dat moet natuurlijk ook gemaakt worden door iemand die daar zin in heeft :-).
Roaaarrrrr!
En Engelse gezegdes als 'spread the love' moet je nooit vertalen...
quote:Sense-1970 schreef op 14 oktober 2013 @ 12:42:

En Engelse gezegdes als 'spread the love' moet je nooit vertalen...Daarom dus op zoek naar leuke nederlandse gezegdes/uitdrukkingen. Maar er zijn er volgens mij weinig die kort en krachtig zijn. Engels is wat dat betreft toch makkelijker...
Draai er niet omheen
Op pinterest zijn trouwens veel gratis printables templates te vinden.. En die kun je zelf printen op avery label vellen
Potje jam met de tekst: smeer m! (Aangezien ze het toch krijgen bij het weggaan..)

Nee flauw..sorry!
Gewoon in het engels laten geen optie??
Stickers kan je als je een printer hebt zelf ook wel afdrukken lijkt me.
Een negerzoen met daarom een lintje met tekst (bedankt voor het komen, dikke zoen! Oid)

http://www.huwelijk-trouwbedankjes.nl/z ... bedankjes/
Wij hadden kleine zilvergrijze doosjes met onze namen erop en daarin zaten een aantal witte chocoladedragees in hartjesvorm. Iedereen vond ze erg lekker heb ik gehoord.
Wij hebben hier doosjes besteld en daar zaten etiketten/stickers bij met onze namen en de datum er op gedrukt. Wij hebben ze gevuld met bonbons van Leonidas.
quote:pinkpoppy schreef op 14 oktober 2013 @ 12:48:

[...]

Daarom dus op zoek naar leuke nederlandse gezegdes/uitdrukkingen. Maar er zijn er volgens mij weinig die kort en krachtig zijn. Engels is wat dat betreft toch makkelijker...

Waarom moet het perse NL zijn? Ik vind de tekst uit de OP erg leuk.

Ik kan het zelf niet maar als je het zelf kan maken, maak dan zelf een leuke etiket-sticker met de namen en evt. een tekst erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben altijd meer van de engelse spreuken maar in het nederlands:

- Liefde is zoet..

-jam-mer dat het alweer voorbij is?

-liefde gaat door de maag

Succes.
Ik vind je eigen idee tot nu toe eigenlijk t leukst. Qua label/etiket zou je ook een stempel kunnen laten maken, voor t echte DIYgevoel. Bijvoorbeeld bij studiostempel.nl, daar hebben ze ook leuke labels/etiketten.
Oh, studiostempel.com is t trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven