Eieren en inkt

01-12-2015 17:50 25 berichten
Wij hebben net eieren gekocht en hebben nog anderen staan. Om te voorkomen dat we in de war raken welke eitjes van welke datum waren heb ik net met een soort dunne fineliner een streep op twee nieuwe eieren getekend. Mijn vriend reageerde een beetje onzeker van dat ik dat niet moest doen omdat die inkt in het ei kan trekken en dat dat gevaarlijk is. Weten jullie of dat echt zo is? Want op de stempel zit ook inkt. Mocht dat zo zijn, dan eten we de eitjes zometeen nog op
Het lijkt mij totaal onschuldig.
Alle reacties Link kopieren
Twee dunne lijntjes inkt lijkt me geen probleem? Ja, uiteindelijk is alles gevaarlijk, maar je niet eet niet de hele stift op toch? En kijkt hij ook naar weekwakers in plastic etc? Want zo kan je wel bezig blijven natuurlijk.
Mijn ouders deden dat vroeger altijd met eieren, om te weten welke dag ze uit het hok gehaald waren. Dus volgens mij kan het geen kwaad.
hihi wat zijn weekwakers?
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 17:55:

hihi wat zijn weekwakers?Dat zijn speciale controleurs die ervoor zorgen dat eieren niet week worden. Ze bestaan ook voor andere voedingsmiddelen overigens. Ik vind ze bij sla heel handig.
Met pasen verfen of kleuren met stift hele volkstammen eieren.

Daar wordt men ook niet ziek van.

Kan gewoon hoor. Zeker twee streepjes.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 december 2015 @ 17:58:

[...]

Dat zijn speciale controleurs die ervoor zorgen dat eieren niet week worden. Ze bestaan ook voor andere voedingsmiddelen overigens. Ik vind ze bij sla heel handig.

(TO: https://nl.wikipedia.org/wiki/Weekmaker )
Och, zolang je niet het hele ei met drie dikke lagen Eddingmarker beschildert, lijkt me dat geen kwaad kunnen. Mensen die zelf eitjes van de kip hebben, schrijven op elk ei de datum. En op eitjes uit een doos staat ook de datum gedrukt met inkt.

Dus....
hij zegt dat kalk heel poreus is en dat het daarom kwaad zou kunnen.
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 18:05:

Ik vind dat hij zich erg aanstelt. Dan eet hij ze toch niet.

Neem aan dat hij dan met pasen ook geen gekleurde eieren eet?

Hij eet verder alleen vers en onbespoten uit de moestuin en schrijft nooit iets op zijn hand? (Je huid is tenslotte ook poreus)

Het zijn 2 kleine streepjes. Hij moet zich niet zo aanstellen.

hij zegt dat kalk heel poreus is en dat het daarom kwaad zou kunnen.De kalk is zeker poreus. Maar daar gaat die stift niet doorheen.
Hahah nou dat valt dan wel weer mee, hij eet wel vlees dat langer dan 3 dagen ligt (wel gebakken) en at laatst mascarpone die 6 dagen geopend in de koelkast lag (officieel mag het er maar 3 dagen in) dus ik snap niet zo goed dat hij zich hier opeens druk om maakt. Ik zei het hem net ook al van die verf en toen was het van: "Ja maar van die verf weet je vast wel dat het goed is, je weet nooit wat voor viezigheid er in penneninkt zit."

Dit is de eerste keer in de anderhalf jaar waarin ik hem ken dat hij zich zorgen maakt om voeding! Wel apart en grappig eigenlijk...
quote:hoelahoepla schreef op 01 december 2015 @ 18:08:

[...]

Hij eet verder alleen vers en onbespoten uit de moestuin en schrijft nooit iets op zijn hand? (Je huid is tenslotte ook poreus)

Het zijn 2 kleine streepjes. Hij moet zich niet zo aanstellen.

Dit.

Wat een hysterica
Ik leg de nieuwe eieren altijd rechts in dat bakje in de koelkast. Ik pak eieren dus altijd vanaf links en schuif de rest dan weer door als ik nieuwe haal. Misschien een idee voor de volgende keer?
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 18:12:

Hahah nou dat valt dan wel weer mee, hij eet wel vlees dat langer dan 3 dagen ligt (wel gebakken) en at laatst mascarpone die 6 dagen geopend in de koelkast lag (officieel mag het er maar 3 dagen in) dus ik snap niet zo goed dat hij zich hier opeens druk om maakt. Ik zei het hem net ook al van die verf en toen was het van: "Ja maar van die verf weet je vast wel dat het goed is, je weet nooit wat voor viezigheid er in penneninkt zit."

Dit is de eerste keer in de anderhalf jaar waarin ik hem ken dat hij zich zorgen maakt om voeding! Wel apart en grappig eigenlijk... Laat 'm eens nadenken wat er nog meer in voeding en verpakkingsmateriaal zit, en wat hij wel zonder na te denken dagelijks in zijn giechel stopt. Ik ben echt niet van het biodynamisch, duurzaam en anti e-nummer, maar hij krijgt veel meer vieze stoffen binnen (op dagelijkse basis) dan die 2 kleine streepjes.
En voor de volgende keer: Je kunt t ook met potlood doen, pakt goed op eierschalen. Maar ik vind m ook een hystericus.
Hier zou ik zelfs niet bang voor zijn, en ik ben best hysterisch met eten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Precies, heeft hij een idee wat voor troep hij dagelijks naar binnen werkt?

Maar hee, als hij er problemen mee heeft, dan hoef je daarvan ook weer geen probleem te maken. Plak je voortaan toch een stickertje op het ei. Hij blij en jij ook.
quote:MadameQetesh schreef op 01 december 2015 @ 18:07:

[...]

Ik vind dat hij zich erg aanstelt. Dan eet hij ze toch niet.

Neem aan dat hij dan met pasen ook geen gekleurde eieren eet?

Maar tekenen op eieren doe je met speciale stiften, die niet giftig zijn

Maar zo'n klein streepje lijkt mij ook geen drama hoor, jullie zullen het wel overleven.
quote:paleviolet schreef op 02 december 2015 @ 15:14:

[...]

Maar tekenen op eieren doe je met speciale stiften, die niet giftig zijn

Maar zo'n klein streepje lijkt mij ook geen drama hoor, jullie zullen het wel overleven.

Wij doen het gewoon met viltstiften.

Geen idee of dat andere inkt is dan een fineliner maar toch.
Dat je met zelfgeraapte eieren dit doet, snap ik, maar de datum staat toch gewoon op de doos?
Ik laat ze altijd in de doos. Daar staat een datum op. (daar kan je nog overheen gaan, mits ze gekoeld bewaard zijn).
quote:MadameQetesh schreef op 02 december 2015 @ 15:22:

[...]

Wij doen het gewoon met viltstiften.

Geen idee of dat andere inkt is dan een fineliner maar toch.

Dat mocht ik vroeger nooit hoor, ik moest wachten tot mijn moeder speciale eierviltstiften had gekocht.

Maar dat was achteraf bezien misschien ook wel een beetje overdreven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven