Eieren en inkt
dinsdag 1 december 2015 om 17:50
Wij hebben net eieren gekocht en hebben nog anderen staan. Om te voorkomen dat we in de war raken welke eitjes van welke datum waren heb ik net met een soort dunne fineliner een streep op twee nieuwe eieren getekend. Mijn vriend reageerde een beetje onzeker van dat ik dat niet moest doen omdat die inkt in het ei kan trekken en dat dat gevaarlijk is. Weten jullie of dat echt zo is? Want op de stempel zit ook inkt. Mocht dat zo zijn, dan eten we de eitjes zometeen nog op
dinsdag 1 december 2015 om 18:01
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 december 2015 @ 17:58:
[...]
Dat zijn speciale controleurs die ervoor zorgen dat eieren niet week worden. Ze bestaan ook voor andere voedingsmiddelen overigens. Ik vind ze bij sla heel handig.
(TO: https://nl.wikipedia.org/wiki/Weekmaker )
[...]
Dat zijn speciale controleurs die ervoor zorgen dat eieren niet week worden. Ze bestaan ook voor andere voedingsmiddelen overigens. Ik vind ze bij sla heel handig.
(TO: https://nl.wikipedia.org/wiki/Weekmaker )
dinsdag 1 december 2015 om 18:07
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 18:05:
hij zegt dat kalk heel poreus is en dat het daarom kwaad zou kunnen.
Ik vind dat hij zich erg aanstelt. Dan eet hij ze toch niet.
Neem aan dat hij dan met pasen ook geen gekleurde eieren eet?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
dinsdag 1 december 2015 om 18:08
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 18:05:
Hij eet verder alleen vers en onbespoten uit de moestuin en schrijft nooit iets op zijn hand? (Je huid is tenslotte ook poreus)
Het zijn 2 kleine streepjes. Hij moet zich niet zo aanstellen.
Hij eet verder alleen vers en onbespoten uit de moestuin en schrijft nooit iets op zijn hand? (Je huid is tenslotte ook poreus)
Het zijn 2 kleine streepjes. Hij moet zich niet zo aanstellen.
dinsdag 1 december 2015 om 18:12
Hahah nou dat valt dan wel weer mee, hij eet wel vlees dat langer dan 3 dagen ligt (wel gebakken) en at laatst mascarpone die 6 dagen geopend in de koelkast lag (officieel mag het er maar 3 dagen in) dus ik snap niet zo goed dat hij zich hier opeens druk om maakt. Ik zei het hem net ook al van die verf en toen was het van: "Ja maar van die verf weet je vast wel dat het goed is, je weet nooit wat voor viezigheid er in penneninkt zit."
Dit is de eerste keer in de anderhalf jaar waarin ik hem ken dat hij zich zorgen maakt om voeding! Wel apart en grappig eigenlijk...
Dit is de eerste keer in de anderhalf jaar waarin ik hem ken dat hij zich zorgen maakt om voeding! Wel apart en grappig eigenlijk...
dinsdag 1 december 2015 om 18:13
dinsdag 1 december 2015 om 18:18
quote:Kerstvrouw schreef op 01 december 2015 @ 18:12:
Hahah nou dat valt dan wel weer mee, hij eet wel vlees dat langer dan 3 dagen ligt (wel gebakken) en at laatst mascarpone die 6 dagen geopend in de koelkast lag (officieel mag het er maar 3 dagen in) dus ik snap niet zo goed dat hij zich hier opeens druk om maakt. Ik zei het hem net ook al van die verf en toen was het van: "Ja maar van die verf weet je vast wel dat het goed is, je weet nooit wat voor viezigheid er in penneninkt zit."
Dit is de eerste keer in de anderhalf jaar waarin ik hem ken dat hij zich zorgen maakt om voeding! Wel apart en grappig eigenlijk... Laat 'm eens nadenken wat er nog meer in voeding en verpakkingsmateriaal zit, en wat hij wel zonder na te denken dagelijks in zijn giechel stopt. Ik ben echt niet van het biodynamisch, duurzaam en anti e-nummer, maar hij krijgt veel meer vieze stoffen binnen (op dagelijkse basis) dan die 2 kleine streepjes.
Dit is de eerste keer in de anderhalf jaar waarin ik hem ken dat hij zich zorgen maakt om voeding! Wel apart en grappig eigenlijk... Laat 'm eens nadenken wat er nog meer in voeding en verpakkingsmateriaal zit, en wat hij wel zonder na te denken dagelijks in zijn giechel stopt. Ik ben echt niet van het biodynamisch, duurzaam en anti e-nummer, maar hij krijgt veel meer vieze stoffen binnen (op dagelijkse basis) dan die 2 kleine streepjes.
woensdag 2 december 2015 om 15:14
quote:MadameQetesh schreef op 01 december 2015 @ 18:07:
[...]
Maar tekenen op eieren doe je met speciale stiften, die niet giftig zijn
Maar zo'n klein streepje lijkt mij ook geen drama hoor, jullie zullen het wel overleven.
[...]
Maar zo'n klein streepje lijkt mij ook geen drama hoor, jullie zullen het wel overleven.
woensdag 2 december 2015 om 15:22
quote:paleviolet schreef op 02 december 2015 @ 15:14:
[...]
Wij doen het gewoon met viltstiften.
Geen idee of dat andere inkt is dan een fineliner maar toch.
[...]
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
woensdag 2 december 2015 om 15:54
quote:MadameQetesh schreef op 02 december 2015 @ 15:22:
[...]
Dat mocht ik vroeger nooit hoor, ik moest wachten tot mijn moeder speciale eierviltstiften had gekocht.
Maar dat was achteraf bezien misschien ook wel een beetje overdreven
[...]
Dat mocht ik vroeger nooit hoor, ik moest wachten tot mijn moeder speciale eierviltstiften had gekocht.
Maar dat was achteraf bezien misschien ook wel een beetje overdreven