Elektrische melkschuimer

22-05-2012 19:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffffff, wil ik net een lekkere kop cappuccino maken, begeeft mijn elektrische melkschuimer het. Ik gebruik dat ding fanatiek, dus er moet snel een vervanger komen!

Ik heb er nu twee gehad.

1. de Nespresso Aeroccino: hier was ik echt niet te spreken over. Veel luchtbellen, hard schuim en heel snel ingezakt.

2. de Lattemento: super schuim! Alleen dat ding begeeft het heel snel. Ik heb hem nu al 5x laten repareren, maar ben er (na ook vele reviews op internet waarbij het apparaat net als bij mij heel snel en vaak stuk gaat) wel klaar mee en wil nu eens een echt goede melkschuimer die zowel goede schuim produceert als lang meegaat.

Het maakt me niet uit hoeveel hij kost, de ervaringen vind ik veel belangrijker. Welke hebben jullie en bevalt deze? Of nog tips op de wandelgangen gehoord? Ik kon wel een paar topics vinden hierover, maar die zijn helaas al redelijk gedateerd.
De aldi heeft er 1 in de aanbieding (zie folder).

Weet dat ze bekend staan om hun goede (non food) spullen zoals dit soort spul...

Misschien een idee voor je?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Een garde!
Ik wil schuim zoals ik die vroeger ook zelf maakte toen ik nog als barista in de horeca werkte :) Alleen helaas geen geld om zo'n goed koffieapparaat te kopen, dus moet een elektrische melkschuimer het wonder voor mij verrichten. Met een garde krijg je (ik?) bij lange na die mooie schuim (zoals je die ook in Italie krijgt voorgeschoteld, hmm) niet.
Officieel drink je cappuccino alleen in de ochtend...
SeptemberGirl schreef op 22 mei 2012 @ 20:02:

Haha, i know! Ik doe het echter anders: 's ochtends 2 goede espresso's en ik kan er de hele dag weer tegenaan ;) 's Avonds geniet ik dan van een lekkere cappuccino. Gooi gewoon graag mijn kont tegen de krib haha.
Ik heb er 1 van Tomado, bij de Blokker gekocht. Doet ut prima!
Wij hebben degene die jij niet wilt, die van

Nespresso. Mooi schuim wat niet inzakt :)
X-D

Die van nespresso is goed! MP misschien?
Iets meer handwerk is deze, zelf kloppen door te 'pompen':

http://bloggers.nl/uploads/w/wonen/30201.jpg

Maar hij maakt wel de beste schuim! Dan hop in de vaatwasser (of hop onder de kraan afspoelen).
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik heb zo'n schuimding met een batterij van de Ikea. Was 80 cent ofzo.
Het Viva forum is papaja.
http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/produkt-melkklopper__35472_PE126225_S4.jpg
Beste klopper ooit:

http://www.voordeelmuis.nl/img/gif240/954/954428.gif
De aerocino van nespresso, fantastisch ding. heb hem nu anderhalf jaar maar kan niet meer zonder. Ik drink mijn koffie wel met soyamelk.(Moet je wel van houden). Ook houdbare melk schuimt beter.
Die kleintjes heb ik ook gehad, maar die waren binnen no time stuk. De twee die ik bij Ikea gekocht had hebben het nooit gedaan :-(
Deze http://www.kijkshop.nl/pr ... ss-melkopschuimer-242201/ en deze http://www.kijkshop.nl/pr ... on-melkopschuimer-dcf990/ waren bij ons geen succes. Degene van Gamuza haar post werkt wel goed!
Ik heb al jaren dezelfde van ikea. Je weet zeker dat je er wel een batterij in hebt gestopt achnein? X-D
X-D Jazeker Tonks X-D
Wat hier echt fantastisch werkt is zo'n dingetje:

http://www.douweegbertsenmeer.nl/PublishingImages/product/260x260//2255.jpg

- Koude halfvolle melk tot het streepje erin schenken

- Keertje of 20 fanatiek op en neer (belangrijk: van helemaal beneden tot helemaal boven)

- 40 seconden in magnetron op 900watt

En je hebt dat hele ding vol met schuim (en onderin natuurlijk nog vloeibare melk, maar dat hoort gewoon zo).

Is ook heel stevig schuim, wat je zo op kunt lepelen.
Die van Gamuza! Ideaa, lekker dik schuim. Of minder dik als je dat lekkerder vindt
Ik heb ook het ikea ding en die doet het prrrima!

Ik heb ook een handmatige melkopschuimer van de hema, doet het ook prima maar een electrische geeft wel echt steviger schuim (ik ben waarschijnlijk een luie klopper). Dat kannetje gebruik ik nog steeds om de melk op te warmen (ik heb geen magnetron).
Ik ben al 2 jaar heel blij met mijn aeroccino van nespresso. Heb wel gemerkt dat het ven het merk melk afhangt, en houdbare melk (langlekker) schuimt weer beter. Volle melk schijnt de lekkerste schuim te geven, maar dat hebben we niet in huis.

De lattemento ging ook hier kapot net buiten de garantietermijn. Daarvan was bovendien de teflonlaag al heel snel beschadigd, dus die hoef ik zeker niet weer.

Andere optie is om melk op te warmen (pannetje of magnetron) en daarna in zo'n handmatige klopper of zo'n klein mixertje. Warme melk reageert anders geloof ik.
maryni83 schreef op 22 mei 2012 @ 20:48:

Wat hier echt fantastisch werkt is zo'n dingetje:

[afbeelding]

- Koude halfvolle melk tot het streepje erin schenken

- Keertje of 20 fanatiek op en neer (belangrijk: van helemaal beneden tot helemaal boven)

- 40 seconden in magnetron op 900watt

En je hebt dat hele ding vol met schuim (en onderin natuurlijk nog vloeibare melk, maar dat hoort gewoon zo).

Is ook heel stevig schuim, wat je zo op kunt lepelen.
Ik heb geen magnetron. Kan dit ook zonder de magnetron te gebruiken?
SeptemberGirl schreef op 22 mei 2012 @ 20:02:

daarom gaat je melkschuimer stuk als je hem 's middags gebruikt
Kokmeeuw schreef op 22 mei 2012 @ 22:16:

[...]

Ik heb geen magnetron. Kan dit ook zonder de magnetron te gebruiken?
Volgens mij kan je het ook wel in een pannetje verwarmen, maar dat weet ik niet zeker. Keertje proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven