En, wat eten we vandaag?

05-10-2011 08:29 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel tig alweer, van het topic dat Heus Wel hoofdzakelijk over eten gaat. Lekker eten, dan vooral. Alleen dwalen we nog weleens een heel klein beetje af...

Dat dit topic maar weer net zoveel inspiratie moge opleveren als het vorige!
Joehoe, Win, gefeliciteerd!!! Een echt winnie-plaatje voor jou:

@Moosey: dat is zeker goede service van de Runnersworld, heel netjes. En goede nieuwe OP, met gezellig plaatje ook.

@mali: die bacalhau klinkt erg lekker. Waar koop je stokvis, want dat is nou echt iets wat ik wel ken als ik eens Surinaams eten afhaal, maar nog nooit zelf heb gekocht en klaargemaakt.

Ik ben vandaag weer gewoon aan t werk gegaan, voelde me een stuk beter dan gisteren. Werken ging ook prima, al heb ik een rauwe en pijnlijke keel dus hoesten en soms ook praten zijn pijnlijk. Maar verder ben ik weer normaal hoor . Vanavond een nieuw recept uit het mooie Delicious-kookboek, namelijk een "homemade pie" met rundergehakt, champignons (eigen inbreng hierbij zijn prei en doperwtjes) en dan afgedekt door hartige taart-deeg.

@Maris en Dolfje: voor jullie beiden komt de vakantie al snel dichterbij, wat heerlijk!

@GB: aan de appeltaart? Krijg je bezoek ofzo (je hield toch niet zo van taarten en zoet)? Maar lekker! Ik ga vanavond weer even wat peren scoren uit de tuin van m'n ouders, dit weekend ook maar eens taart mee bakken en weer wat jam van maken.
Appeltaart lust ik wel. Maar MrBrown is er dol op, en die is hier. Die zag die appels en was niet meer te houden, vandaar...

Oh ja, die stokvis 'kroketje's'. Klinkt lekker. Ga 't opslaan. Lijkt me leuk om een x te proberen.
Ik heb overigens even in het moderator-topic van Eten gevraagd of het oude topic gesloten mag worden.

@GB: ok, ik snap het... een beetje voor jou en heel veel voor MrBrown .
MrBrown eet rustig als ontbijt en lunch appeltaart en werkt die taart in een dag of 2/3 weg.
quote:winniethepooh schreef op 05 oktober 2011 @ 18:10:

Hahaha weet niet of het komt dat ik nu 30 geworden ben, maar vanochtend had ik het gevoel alsof er een vrachtwagen met aanhanger over me heen gereden was.

.

Hahaha ik denk zomaar dat dat er niks mee te maken had anders zou het er somber uitzien

Fijne verjaardag nog!
Oh teig, die pie staat bij mij ook op de wat-wil-ik-nog-maken lijst! Laat je weten hoe hij was?
@teigera, bij de toko heb je voorgeweekte. Bij de kaapverdiaanse winkel of portugese winkel heb je gedroogde.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dankjewel mali, dan ga ik bij de toko kijken want een Portugese of Kaapverdiaanse winkel heb ik hier in de buurt niet. Het lijkt mij lekker, die balletjes van jou!

@Jynta: de pie is goehoed!! Check FB voor een foto ervan . Niet zo mooi als op t plaatje uiteraard, maar t lijkt toch aardig. Ik hou altijd erg van pie omdat je er allerlei groenterestjes in kunt mikken en zo heel goedkoop, gezond en gevarieerd kunt eten.
gefeliciteerd Winnie!!!! ik had een drukke dag,lange dag gewerkt.vanmiddag als lunch rucolasalade met walnoot en tomaat gegeten.vanavond ff vlug 2 krackers en nu net een loempia (lidl) uit de hete luchtoven.had geen tijd,moest ff klussen,had nu een handige hulp beschikbaar.
in prov ZLD wordt stokvis wel eens bij de C1000 verkocht! en natuurlijk ook bij de viswinkels.

erg duur is ut wel.
Heb vandaag taco's met compensatie sla gegeten
Goeiemorgen!

Netjes van de Runner's World om je zo tegemoet te komen, Moos.

Wat een fijn vooruitzicht, drie weken Thailand, Maris!

Zo te lezen, heb je een leuke verjaardag gehad, Winnie.

Oh lekker, appeltaart, GB! Lekker gegeten gisteravond?

Die pie klinkt erg goed, Teig!

Moet nog even kijken wat we eten vanavond.
Goedemorgen maar niet heus het is herfst bah! Het regent en waait en ik zou me het liefst nog een paar uur onder mijn dekbed verstoppen maar helaas....

Vanavond pasta(van die semi verse van de ah met spekjes en een of ander kant en klaar sausje).
Nog gefeliciteerd Winnie!
Goedemorgen, ik heb net een paar uur van mijn leven verdaan met een bezoekje aan de arbo arts. Wat een hork en wat een ontzettend niets toevoegd bezoek. Nou ja, het zal er wel bij horen.

Daarna zijn we naar de thuiszorg winkel geweest want ik wil graag weer kunnen koken (en eigenlijk moet ik ook weer kunnen strijken, maar dat probeer ik nog te negeren), maar ze hebben daar niets in de categorie kappersstoel, dus heb ik een trippelstoel meegenomen, maar dat ding blijkt alleen maar in de weg te staan, dus maar weer terug brengen.

Vanavond eten we weer uit de diepvries, want die moet echt binnenkort leeg.
Goedemorgen (nog nèt). Eten gisteren was wel ok. Het is een restaurantje waar ik wel vaker heb gegeten. Was nu alleen al een tijdje geleden. Je kunt alleen kiezen uit vlees of vis. Je krijgt dan 3 gangen. Vooraf een plateau met verschillende kleine hapjes. Voor ons hadden ze 1 dingetje vervangen, omdat dat met vlees was. er was een soort gezouten ricotta met gepofte knoflook, een bitterballetje gevuld met aardappel & dragon, een mini pie met paddestoelen en truffel, een filodeegflapje met feta, munt en pepertjes en gemarineerde ansjovis met peterselie. Lekker. Hoofdgerecht was een stukje heekfilet met zwarte risotto, coquille en een pecorino citroensausje. De smaakcombinaties van het hoofdgerecht waren lekker, en de risotto en de coquille goed. Alleen de vis vond ik nogal droog. Zonde. Het toetje was een witte chocolademoes (op basis van mascrapone) met gedroogde pruimen geweld in rum. MrBrown heeft mijn toetje ook opgegeten. Ik ben al niet zo van de toetjes en witte chocola vind ik echt niet lekker. Iets wat alleen maar zoet en vettig is, zonder iets van zuur of bitter (zonder 'edge') is echt niet aan mij besteed.

De appeltaart was trouwens goed gelukt. Jynta, de appels waren super voor appeltaart. Het zijn wel een soort goudreinetten. Vanochtend een stukje geproefd (ik klein, mrBrown GROOT), de rest heeft hij nu meegenomen. Hij heeft wel beloofd om ook een stukje naar mijn ouders te brengen.

Zag je pie voorbijkomen, Teig. Ziet er goed uit.

Ik heb nog geen idee wat ik vandaag ga koken. Ik heb niets meer in huis.
Te lang met mijn post bezig geweest. Edit: goedemiddag.
nu een bamisoepje met garnalen gegeten,vanavond late dienst bordje inde plinggg,kweetniemeerwateropzit. ik ben doodmoe,moet nog heel veel doen,maar doe ut lekker niet.tistijd voor een dutje !
Oke, de pie ga ik ook binnenkort maken dan Teig!

George, fijn dat de appels goed waren voor de appeltaart! Ik heb er nog steeds 3 liggen waar ik over twijfel wat ik ermee ga doen; jam maken of appeltaart.

Vanavond eet ik op werk en ik heb geen idee wat er op het menu staat.
Wordt wel een kleine taart dan, Jynta. Ik heb er 5 gebruikt voor de taart. Ik heb er nog 2 over. Ik heb een heel kleine springvorm, dus ik kan later nog een appeltaartje maken. Of appelmoes.
Klinkt goeoed, die appeltaart. Je etentje klinkt ook erg lekker, GB, vooral de hapjesafdeling. Jammer van de vis.

Ik moest even op en neer naar Antwerpen vandaag, bij een theater kijken. En we mochten daar meelunchen. Ik heb maar meteen gevraagd of er geen vacatures waren Jongensjongens, echt zulk goed eten! Er was ook echt warm eten, maar ik ben gegaan voor een kom soep, paar stukjes brood, wat kaas en flink wat scheppen uit de saladebar (zalige witlofsalade, een griekse salade, bietjessalade, hmmm). Echt goed. En al die Vlaamse kerels zijn ook nog ns zo charmant, ik denk dat het toch echt tijd wordt voor emigratie

Zo maar weer de keuken in om saus te maken voor bij de verse ravioli die in de aanbieding was. t Wordt een prutje van aubergine, prei, paprika en tomaat, met zwarte olijven, ansjovis en wat feta en pijnboompitten erover. Vast niet vies.
Ha, Moosman mag wel uitkijken dus. Klinkt goed, zowel lunch als charmante vlamingen.

Ik weet nog steeds niet wat ik ga eten. Heb niet zo veel zin om te koken en al helemaal niet om boodschappen te doen...
Vraagje: zijn krieltjes kruimige aardappelen?
Ik heb een bakje bolognese saus uit de diepvries gehaald en die ga ik zo warm maken. Ondertussen even wat pasta koken.
SG, nee, volgens mij meestal niet. Hoewel je in theorie wel kruimige krieltjes zou moeten kunnen hebben (want van elk ras kun je krieltjes hebben, als je ze vroeg genog oogst) zijn ze het meestal niet. Aan de andere kant kun je van elke aardappel puree of stamppot maken, als je m maar lang genoeg kookt

Ach, alleen om naar te kijken en te luisteren hoor GB, die Vlamingen. En Moosman mag mee emigreren hoor, graag zelfs Ik kwam eigenlijk alleen maar even tussendoor melden dat kappertjes de uitvinding van de eeuw zijn. Nu gauw de ravioli koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven