En, wat eten we vandaag?

05-10-2011 08:29 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel tig alweer, van het topic dat Heus Wel hoofdzakelijk over eten gaat. Lekker eten, dan vooral. Alleen dwalen we nog weleens een heel klein beetje af...

Dat dit topic maar weer net zoveel inspiratie moge opleveren als het vorige!
@SeptemberGirl: sluit me bij Moos aan, heb het idee dat krieltjes meestal vastkokers zijn.

@Moos: hmm, heerlijk, charmante mannen EN goed eten!

Vanavond maakt lief spanakopita (die zijn kant en klaar gekocht hoor, maar ik vind dat altijd erg lekker dus verheug me erop), dolma's en een uitgebreide Griekse salade. Voor mij zonder olijven, voor hemzelf met. En natuurlijk een fikse schep tzatziki. Lekkerrrr!

@GB: klinkt als een leuk restaurantje, maar inderdaad jammer van de droge vis en het toetje. Ik hou erg van zoet, maar helemaal niet van witte chocolade. Ik eet het nooit, vind het echt niet lekker, rare vettige bende zonder enige smaak. Er zit niet eens echt chocolade in! *moppert nog even verder *
haaaaai ben zojuist thuis aangekomen na een hele lange reisdag, nog niet bijgelezen maar één ding MOET ik even doen:

Winnie, happy birthday!
Ahhhh Sart, wat ben je ook een lieverd!!! Thanks!!!

Hoop dat je een paar fijne dagen hebt gehad in de UK!
Teig, wbt witte chocolade zitten we op een lijn.

Moos, wbt kappertjes zitten we ook op een lijn.

Ik heb toch gekookt. Vanwege mijn goede voornemen. Bestellen is duur en valt altijd tegen. Bij nadere (betere) inspectie van mijn voorraad had ik nog wat champignons & tomaten. Heb een sausje gemaakt met ui, ansjovis, peperoncini, champignons, ui en verse salie. Had nog zelfgemaakte (maar gedroogde) pasta. Parmezaan eroverheen. Was lekker.

Sart, veel plezier!
Ik at dus op werk: Aardappels, witlof ham/kaas uit de oven en een kipcordonbleu. Morgen weer op werk: zelfgemaakte pizza. Mmmmmmmmmmm.
Goedemorgen allen!

Nou ja goed.... Moet straks naar Rotterdam voor cursus en heb echt geen zin. Ben ontzettend moe en begin ook verkouden te worden. Zou het liefst mijn bed weer inkruipen.

Sorry moest even klagen.

Wat ik vanavond eet weet ik nog niet. Vanmiddag op de terugweg nog genoeg tijd om dat te bedenken.

Fijne dag allemaal!
Aaah Win wat vervelend joh sterkte....

Ben een beetje bijgetrokken lekker vroeg naar bed gegaan (zelfs voor mijn doen) en nu pas op..

Even snel een update over mijn culinaire uitspattingen in de UK

1e dag fish & chips, 2e dag 's ochtends gestart met bacon sarnies (oftewel witbrood met dik boter, brown sauce en gebakken bacon.....) tussen de middag een ploughman's lunch (oftewel witbrood met een flink stuk mature cheddar, vergezeld van wat rauwkost en pickle) en 's avonds een steak met salade.

3e dag iets normaler qua ontbijt en lunch en 's avonds in een pub gegeten ik had fishcakes en toe een enorm stuk sticky toffee pudding met custard en butterscotch sauce. Wooooh wat was dat lekker en er zat meer suiker en vet in dan ik normaal in een jaar naar binnen werk denk ik.

Al met al denk ik dat ik zomaar een paar kilo aangekomen ben en mijn vleesquotum voor de komende 2 maanden is ook opgebruikt. Maar 't was wel erg gezellig!

Over eten vandaag heb ik nog niet nagedacht. Naar alle waarschijnlijkheid iets van salade of roerbak of zo. Veel groente iig denk ik ik zie wel.....

(vanaf morgen lees ik weer normaal mee, promise )
Goedemorgen allemaal,dadelijk werken en daarna even naar de stad met mijn moeder en wat we gaan eten weten dus ik niet dat ligt eraan hoe het vanmiddag loopt of ik nog zin heb om boodschappen te doen of in de stad eet of we gaan friet halen oid.

En het regent hier weer,bah ik haat het op de fiets moeten stappen nu zo...
Goedemorgen! Allemachtig wat een wind, regen, hagel, onweer gisteravond en eigenlijk de hele nacht door. Schrok me kapot af en toe!

Vervelend dat die trippelstoel meer een sta-in-de-weg dan een hulpstuk is, Kaat.

Klinkt goed, je etentje van eergisteren, GB! Leuk vooral die hapjes, wel jammer van de vis. Eens wat betreft witte chocolade. Chocolade kan voor mij niet donker genoeg zijn.

Jouw lunch (incl. Vlamingen) klinkt ook goed, Moos...

Welkom terug, Sartan! Fijn dat je het gezellig hebt gehad! Kan me voorstellen dat je vooral aan de groente gaat na het menu van de afgelopen dagen gezien te hebben.

Vervelend dat je zo aan je cursusdag moet beginnen, Winnie. Sterkte vandaag!

Veel plezier vanmiddag, Dolf.

Gisteravond penne met sausje van grote garnalen, knof, tomaatjes, slokje witte wijn en peterselie gegeten. Vandaag nog even zien.
@Sartan, welkom terug. Je menu de afgelopen dagen is dan wel heel anders geweest dan je normaal eet, maar het is wel echt Engels, toch? En dat sticky toffee-toetje klinkt echt goddelijk.

@Lampje: hier ging het gisteravond ook aardig los, al heb ik in de nacht niets meer gemerkt. Nu is het droog en zelfs een heel klein zonnetje .

@Kaaaaaatje: nee, dat is niet de bedoeling van dat ding, dat ie meer in de weg staat dan dat je er iets mee kunt! Wat onhandig zeg. Zijn er nog andere opties om te lenen zodat je uit de voeten kunt?

Eergisteravond ben ik even de vriezer ingedoken om te kijken wat er allemaal nog stond. Ik kwam een klein bakje met onbestemde inhoud tegen, welke ik in de koelkast heb ontdooid. Het bleek een sausje te zijn met Provencaalse kruiden. Die ga ik dus vanavond gebruiken, ik maak er een kipfiletje bij, geroosterde aardappels uit de oven (olijfolie, zeezout, beetje rozemarijn) en iets van broccoli ofzo denk ik.
Goedemorgen!

Cadeautje voor degenen met een vriezer:

Sart, welkom terug. Hm, je dieet van afgelopen dagen is niets voor mij. Kan me voorstellen dat je groente wil eten vanavond.

Lekker diner gisteren, Lamp.

Nog totaal geen idee wat ik ga eten. Ik heb nu iig echt niets meer in huis, dus het wordt boodschappen doen, of linzensoep uit de vriezer halen. Maar ik ga vanavond op pad, dus ik moet wel een beetje bodem hebben. Wordt vervolgd
Sart, jeetje, wat heb je gegeten in de UK. Goed zeg, die kilo eraan kun je vast gebruiken

Ik heb wel iets tegen het raam horen tikken vannacht, maar verder ben ik overal doorheen geslapen geloof ik. Was met lief en collega naar een concert gisteravond, was heeel erg goed (en extra leuk omdat het van een mevrouw was die collega en mij nu begeleidt bij ons grote project) en leuk, enorm genoten. En daarna viel ik in de auto terug in slaap, dus had bedacht dat ik vandaag wel even een klein beetje mocht uitslapen.

Ik ga vandaag tussen de bedrijven door sucadelappen stoven, alvast voor morgen. Lief had na een verloren weddenschap een echt mooie fles rode wijn gekocht (een Fleurie, van heel laat geplukte druiven, smaakt (althans, de Fleurie die ik eens in een restaurant heb gedronken) heel apart, soort van naar krenten maar niet zoet) dus die gaan we morgenavond met stoofvlees nuttigen. Had ook al bedacht om er misschien geroosterde aardappels bij te maken, doe dat precies hetzelfde als Teig, alleen nog een klein beetje citroensap erover.
Hahaha, GB, ben het met je eens! Vroegah, toen ik nog alleen woonde, deed ik dat stickeren ook altijd braaf. Nu lukt het niet, ik krijg het er bij vriendlief niet in dat zoiets handig is... Er hangt wel een lijst op de buitenkant van de vriezer met wat er allemaal in zit, maar ik hou die lijst beter bij dan lief dus zo af en toe worden we alsnog verrast.
GB

Ik schrijf meestal op de deksel wat erin zit, maar hier inderdaad hetzelfde probleem: Lief doet dat niet altijd.
Dag meiden. Hoe is het hier?

Ik heb een erg emotionele week achter de rug en ben nu vooral heel moe. Mijn vriendin heeft een mooie maar heel verdrietige begrafenis gehad.

Ik ben van plan later dit weekend ergens een beetje bij te gaan lezen om te zien hoe het met jullie is. Is de meet een succes geweest? Vast wel! Ik hoop dat het met jullie goed gaat.

Zie dat ik de verjaardag van Winnie gemist heb, alsnog van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt!

Vanavond wil ik risotto eten, met champignons en erwtjes. Heb ook nog een tomaat die opmoet dus die gaat er op het einde ook doorheen denk ik. Beetje pb pitten en wat parmezaanse kaas erover.
Owwwww Drift dat had ik even gemist. Sterkte meis

Hahaha GB nou ja een verassingsmenu is soms ook wel leuk toch uit de vriezer. ('t klonk althans lekker Teig) En je hebt het in ieder geval allemaal zelf gemaakt en ingevroren dus weinig tot geen kans dat je iets ontdooit dat je niet blijkt te lusten

Pff ik ga zo een enorme salade maken mijn lijf schreeuwt echt om rauwkost!!! Het klopt dat ik de kilo's erbij uit de UK goed kan gebruiken hoor daarom voel ik me ook merkwaardig okee op het moment denk ik maar het is helemáál niet wat ik normaal zou eten inderdaad.
Heee ladies, paar dagen hier niet geweest. Heb me maandag ziek gemeld. Wat er al een tijd aan zat te komen is gebeurd: ik ben overwerkt.

Ik slaap al weken slecht, maar 3-4 uur per nacht en als ik wakker wordt is het malen en lijstjes maken. Had de stille hoop dat het na de beurs over zou zijn, maar helaas.

Ik zat maandagochtend in de auto te bedenken wat de dag zou brengen en het vloog me aan. Ben omgedraaid, ben naar huis gereden en daar kwam het er allemaal uit.

Gelukkig heeft m'n leidinggevende alle begrip (we hebben het al meermalen over de hoge werkdruk gehad). Hij schrok zich wel rot. Ik mag niet worden gebeld en mag m'n telefoon en laptop niet aanraken.

Wel lastig. M'n hoofd zit zo vol en ik sta te tollen op m'n benen. Kan me amper focussen op tv of een boek en staar de meeste tijd maar uit het raam.

Heb slaappillen van de dokter gekregen maar die helpen dus geen bal. Nog teveel stress in m'n lijf zegt-ie. Ik zou zo graag eens lekker willen slapen. Ben zo moe.

Kortom: kommer en kwel en een grote bleeeeeeggggghhh en een grote ego-post. Ga eens kijken of ik vandaag de concentratie kan opbrengen om bij te lezen.
He Koor toch Slecht slapen is wel echt hét symptoom hoor, heel goed dat je bent omgedraaid en naar huis bent gereden. Probeer wel een beetje in een ritme te blijven ook al slaap je slecht (beter een dutje doen ergens overdag dan tot 11 uur in je bed blijven doordat je pas tegen zevenen in slaap viel) en probeer wat buitenlucht mee te pakken. Nog een

En Drift natuurlijk ook Goed dat je eet. Gaat werken wel een beetje in je emotionele toestand?

De meet was een succes inderdaad, erg gezellig en lekker. Ik zal even het topic met de foto's en recepten opsnorren voor je. Maar voel je niet verplicht om bij te lezen he, lekker rustig aan doen
Ow KV da's niet niks, voor mij geen onbekend terrein helaas. Groot verantwoordelijkheidsgevoel en zo, en leuk werk, en wellicht een tikje perfectionistisch misschien (gokje...) bij elkaar kan voor een hoop ellende zorgen.

Het goede nieuws is, hoe gek het ook klinkt, dat je eindelijk in elkaar bent gestort. Vaak kun je je heel lang "op de been houden" maar daar is dan alles mee gezegd. Ik hoop dat je contact kunt krijgen met een goede maatschappelijk werker of therapeut want over het algemeen is het heel fijn om hulp te krijgen bij dit soort zaken. Laat je in ieder geval niet verleiden om met een paar dagen rust en wat halfzachte maatregelen van je werkgever weer te gaan starten...

Oh ja en eten: ik ben eruit. Tussen de middag een salade gehad met sla, tomaat, bosui, bietjes, avocado en alfafa. Vanavond doe ik een noodlesoepje met veel groente en een paar garnalen.
Wat naar, KV. Ik herken het wel, heb het ook eens gehad. Goed dat je naar huis bent gegaan.(hoewel eigenlijk al te laat ) Mijn huisarts raadde me destijds aan veel buiten te zijn, wandelen, fietsen e.d. om goed lichamelijk moe te worden. Het duurde wel een tijd voor het me lukte om los te laten, maar het hielp wèl. Dat van geen concentratie en alleen maar uit het raam willen staren herken ik ook. Doe rustig aan en probeer niet te snel weer te beginnen met rennen.

Drift, goed je te lezen. Kan me voorstellen dat het een zware week was.
gecondoleerd Drift.altijd erg verdrietig zulke dingen.

KV; zorg goed voor jezelf!!!

ik heb een dagje vrij en bezoek gehad.lekkere verse tomatengroentensoep gemaakt als lunch.

vanavond uit eten met vrienden. nog 3 diensten in 48u, dan heb ik 10 dg vrij.........
@Koveveen, zoals al gezegd zorg goed voor jezelf. Proberen elke dag buiten te zijn lijkt me een heel goede tip.

@Drift: ook jij goed voor jezelf zorgen!

Vandaag bij een dietist geweest om eens samen naar mijn eetpatroon te kijken en te kijken of ik stiekem toch nog wat kilo's kwijt kan raken. Ik was heel blij dat ze aangaf dat het gewicht dat bij een BMI van 22,5 hoort voor mij geen haalbare kaart zou zijn en dat ik dan waarschijnlijk toch ongezond mager zou zijn. Stiekem ging ik daar ook vanuit, maar ooit met een vriendin van een vriendin die arts is een discussie gevoerd dat een BMI van 22,5 voor iedereen haalbaar is dus ik ben er soms best onzeker over.

Ik heb wel praktisch handvaten gekregen dus ik ga het de komende 1,5 week maar eens proberen. Ze kwam onderandere met de opmerking dat overal onbeperkt groente bij mag (en met de teleurstelling dat avocado als fruit moet worden gezien in dit verband). En dat augurken met ham een prima hapje zijn alsje zin hebt in iets (af en toe een keer). Moest hier wel om lachen, ze keek heel erg schuldig en gegeneerd. Augurken met ham is natuurlijk ook totaal niet sexy, maar heb net geproefd en het is stiekem toch echt wel lekker.

Vriend is nu naar de supermarkt, hij ging iets leuks bedenken. Dus ik ga het mee maken.
Haha, die diepvriesstickers, GB! Zo te lezen vooral voor alle mannelijke wederhelften...

Fijn je hier weer even te zien, Drift! Kan me voorstellen dat afgelopen week zwaar geweest is. Doe maar lekker rustig aan, hoor!

Och, KV, wat naar! Wat goed dat je bent omgedraaid en naar huis bent gegaan! Neem je tijd.

Succes met je nieuwe dieetrichtlijnen, Kaat. Benieuwd wat vriend voor je gaat maken.

Vanavond op het menu: zalm uit de oven met gekookte spruitjes.
Augurken met ham , lekker Retro, Káááát.

Lekker, zalm en spruitjes.

Ik heb wel zin om iets te eten, maar ik ben net bij de tandarts geweest. De ene kant van mijn mond is altijd verdoofd, nu de andere kant ook. Dus eten zit er niet in tot de verdoving is uitgewerkt. En het regent, dus boodschappen doen gaat 'm ook nog even niet worden.
Vervelend, GB. Bedoel je nou serieus dat de ene kant van je mond structureel verdoofd is, zonder tandartsbehandeling? Da's irritant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven