EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb ook niet heel veel geld nazife. Maar zoiets staat zeker op het lijstje.

Vandag eet ik wraps.
Liever elitair dan een pauper!
Ga lekker bij mijn mama eten zo...friet met hamburgers!!!
@kalliope, ik ook niet maar ben wel gezegend met buren die veel bij de container zetten hahaha. Nazman is er niet zo blij mee, die is een beetje verwend en wil alles het beste van het beste en nieuw. jammer voor hem
Aardappelkoek met tomaat, veel ui, rode en groene paprika, salami en kaas.
Ik heb soep op en eet nu wat toastjes(vanmiddag een verjaardag gehad en daar ook stokbrood met beleg etc gegeten)
Ik ga vanavond uit eten met een vriendinnetje, dus weet 't nog niet precies maar vast heel lekker!

Ik heb nog nooit sucuk gegeten maar wordt er wel heeeeeel benieuwd naar

Wij eten vanavond gewoon makkelijk het kliekje zalm/spinazie-lasagne van vrijdag, want mijn lief viert z'n verjaardag, dus het wordt een drukke dag.

Ga nu lekkertaarten bakken. Kom er alleen achter dat ik m'n deegroller nergens kan vinden. Ga de buuf zometeen maar lief aankijken.
Ik eet vanavond bij mijn moedertje. En ik vind haar eten altijd zo lekker. Objectief gezien kan ze wel lekker koken maar niet wereldschokkend. Maar omdat het toch ook wel de manier is uit je kindertijd is het altijd zo lekker (haar aardappelpuree bijvoorbeeld is altijd bijna een zalfje, zo zacht.......

En haar geraspte wortelsalade is zo lekker retro.)

Als ik dat thuis maak is het altijd niets. Beetje armoedige bende. Maar bij mijn mamma is het hemels!
Gister hebben we braadstoom-kip gegeten van maggi ( Waarom is vriend zijn smaak soms zó niet de mijne??) met erbij opgebakken aardappels en doperwt/wortel.

Ik ben nu bezig met gevulde eieren maken en een quiche voor de paasbrunch bij mijn mams straks. Is vriend gister vergeten walnoten te halen Dus nu wordt het een quiche met geitenkaas, zontomaatjes en prei, zónder walnoten

Verder is ie wel lief hoor

Oh en vanavond op werk: gebakken krieltjes, doperwten, een simpele salade en een roomschijf (?).
ik mag werken en eet iets onderweg...neem brood mee en zal nog wel iets lekkers (=ongezondezooi) halen.

ik eet straks alvast wat compensatiesla.
Vanavond eten bij schoonouders. Koken is bepaald niet de hobby van schoonmama dus ik denk dat ik wel weet wat er ongeveer op tafel zal staan: aardappelkroketjes, twee soorten groente (meestal sperziebonen en broccoli), bakje cherrytomaatjes en een stukje vlees (meestal gehaktbal of kipfilet). Aangezien ik thuis nooit gehaktballen en aardappelkrokketjes eet, vind ik het altijd wel lekker! Oh en als toetje komen er standaard drie bakken ijs op tafel. Ik houd normaliter nooit van ijs maar sinds ik zwanger ben kan ik zo nu en dan een bakje ijs wel waarderen
Salade, gefrituurde aardappelschijfjes met broodjes shoarma en kipshoarma, natuurlijk met enorme ladingen knoflooksaus en veel gezelligheid (alle boodschappen zijn aanwezig, nu maar hopen dat het laatste ook aanwezig zal zijn..)
Recept van de appie: zuurkoolschotel met aardappelpuree, appel en geitenkaas. Ben benieuwd!
Soep met broodjes
ik eet bij mijn mams, en omdat het pasen is wordt het lam

(die katholieken ook altijd )

ik maak het voorgerecht, zit nog beetje te twijfelen maar waarschijnlijk worden het kleine tortillaatjes met een soort van zelf in mekaar geflanste kruiden mayo (ik mag geen roomkaas dus verzin ik er altijd anders op) met sla en gerookte zalm)

d8 eerst aan een soort van tonijnmousse op een plakkie kipfilet en ciabatta, maar ik vind die wraps toch een leuker idee denk ik...

wat zouden jullie doen??

toetje geen idee, maar heb gister voor de zekerheid al brownies gemaakt, alleen dat weet mams nog niet...
Lamslampjes voor man, biefje voor mij (vind lam niet lekker) en gewokte spruitjes met champignons en rode ui.

Fijne Paasdagen allemaal!
Gisteren bij mijn ouders gegeten, maar zelf gekookt, was een rosbief, met aardappeltjes uit de oven en peultjes en worteltjes. En toe ijs met aardbeien en slagroom, niets orgineels maar wel erg lekker allemaal.

Vanavond eten we een eenpans gerecht met gehakt, beetje spek, groente en rijst, ik moet werken en dit is goed op te warmen in de magnetron.
De kinderen mochten hier kiezen, dus we gaan gourmetten
@ zoomix recept van zuurkool klinkt lekker, laat weten hoe het was!

@ missphoebe: de vuling van tonijn en kipfilet past ook prima in een wrap, heb je van allebei wat!?!
quote:Zoomix schreef op 04 april 2010 @ 11:01:

Recept van de appie: zuurkoolschotel met aardappelpuree, appel en geitenkaas. Ben benieuwd!

Oh, dat recept ken ik, dat is erg lekker! Ook met wat tijm eroverheen, hmmmm. Eet smakelijk!

Vanavond wordt het hier een mosterdhammetje uit de oven, met rozemarijn-zeezout aardappeltjes en gekookte verse sperziebonen.

@Sartan en AgentL: heb gisteren best wel moeten grinniken om jullie sucuk-verhalen. Maar echt hard moest ik lachen toen mijn vriend thuiskwam van de markt en sucuk had meegenomen (ik had het er niet met hem over gehad). Dus misschien zometeen, als lunch, met wat Turks brood erbij, ook hier sucuk met eieren! En hoewel ik sucuk wel ken en ook al eerder had gegeten, heb ik het nog nooit met eieren gemaakt. Maar het lijkt me erg lekker.
Vanmorgen eieren met hollandaisesaus gemaakt, lekker! Vanavond eten we bij mijn ouders: paaslam:)
Suusz: dat klinkt net zoals mijn schoonmoeder. Liefste schoonmoeder van de wereld, maar echt koken kan ze niet.
wat ik ook vaak doe is gewoon plakjes sucuk bakken en dan een paar eieren eroverheen. zonder de tomaat/uien/knoflook/peterselie dus. Op smaak brengen met peper en zout en tussen geroosterd, met boter ingesmeerd turks brood.

@de rest, ik heb dus 5 pangasius filet's in de vriezer liggen, lekkere recepten zijn erg welkom.
quote:Teigera schreef op 04 april 2010 @ 12:35:

[...] @Sartan en AgentL: heb gisteren best wel moeten grinniken om jullie sucuk-verhalen. Maar echt hard moest ik lachen toen mijn vriend thuiskwam van de markt en sucuk had meegenomen (ik had het er niet met hem over gehad). Dus misschien zometeen, als lunch, met wat Turks brood erbij, ook hier sucuk met eieren! En hoewel ik sucuk wel ken en ook al eerder had gegeten, heb ik het nog nooit met eieren gemaakt. Maar het lijkt me erg lekker.

Echt té grappig. Oh eh, sucuk met eieren is een klassieke combi! Sucuk in dikke plakken snijden, hapjespan op het vuur, sucuk aan een kant aanbakken, plakjes omdraaien, eieren erboven breken (dooier kapot maken of heel laten, wat jij wil) en vuur omlaag. Deksel erop tot het ei gestold is zover als je lekker vindt. NB ik maak vaak tevoren een ui-paprika-tomatenprutje met wat komijn dat ik als ik de sucuk omgedraaid heb eerst in de pan gooi en dán de eieren erover. Heb je meteen ook wat groentes binnen. Maar alleen eieren en sucuk is ook heerlijk hoor.
Enn... mosterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven