EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26
vrijdag 9 april 2010 om 11:57
vrijdag 9 april 2010 om 12:53
quote:mrscaricos schreef op 09 april 2010 @ 11:18:
De winter mag dan wel officieel voorbij zijn, ik ben nu toch bezig aan een stoofschotel en wel van rendiervlees.
Ik had nog een voorpot en een schouder in de diepvries liggen en mijn man heeft het graag, dus maakt niet uit he, zo warm is het nog niet.
Het ruikt al lekker in elk geval!
Dat wilde ik laatst ook maken. Op internet een recept gezocht. Want het rendiervlees was in de aanbieding bij de Lidl. Maar dan was ik nog 20 euro kwijt. Vond ik te veel want ik heb het nog nooit gegeten dus weet ook niet of ik het lust. Jammer hoor dat het zo duur is.
Maar eetsmakelijk alvast, eten jullie het vaker of woon je in een scandinavisch land?
De winter mag dan wel officieel voorbij zijn, ik ben nu toch bezig aan een stoofschotel en wel van rendiervlees.
Ik had nog een voorpot en een schouder in de diepvries liggen en mijn man heeft het graag, dus maakt niet uit he, zo warm is het nog niet.
Het ruikt al lekker in elk geval!
Dat wilde ik laatst ook maken. Op internet een recept gezocht. Want het rendiervlees was in de aanbieding bij de Lidl. Maar dan was ik nog 20 euro kwijt. Vond ik te veel want ik heb het nog nooit gegeten dus weet ook niet of ik het lust. Jammer hoor dat het zo duur is.
Maar eetsmakelijk alvast, eten jullie het vaker of woon je in een scandinavisch land?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 9 april 2010 om 13:19
quote:mylenevalerie schreef op 09 april 2010 @ 12:53:
[...]
Ik woon in Noorwegen, hier is rendiervlees 'normaler'
Ik vind het lekker, het heeft niet een hele sterke smaak hoor.
Het smaakt een beetje tussen rundsvlees en ree of hertenvlees in.
Je maakt het ook klaar als hert.
Het is heel lekker met bosbessen of veenbessen en rode bieten.
Maar ¤20! is wel erg duur om het te proberen als je niet weet hoe het smaakt!
Hebben ze bij Ikea geen rendiervlees?
[...]
Ik woon in Noorwegen, hier is rendiervlees 'normaler'
Ik vind het lekker, het heeft niet een hele sterke smaak hoor.
Het smaakt een beetje tussen rundsvlees en ree of hertenvlees in.
Je maakt het ook klaar als hert.
Het is heel lekker met bosbessen of veenbessen en rode bieten.
vrijdag 9 april 2010 om 13:46
vrijdag 9 april 2010 om 13:47
vrijdag 9 april 2010 om 13:48
@suuz. opvoeding heet dat. Bedankt schoonouders. Je vrouw kookt, dus zij beslist wat ze kookt en jij als man eet wat de pot schaft hij mag van mij best een verzoekje indienen hoor. Maar hij doet het gewoon niet, behalve als ik 3x met een zeikstemmetje vraag: wat wil je nou eten? (lees: ik kan zelf niks bedenken dus zeg jij het maar)

vrijdag 9 april 2010 om 14:55
Haha Nazife! Soms is het gewoon heel fijn om vrouw te zijn.
Ik kies ook altijd zelf. Soms vraag ik 't mrG, maar als hij iets kiest waar ik geen zin in heb drijf ik lekker mijn eigen zin door. En hij lust toch alles. Bovendien eten we niet zo heel vaak samen, omdat we LAT-ten en hij bovendien in de horeca werkt en soms daar eet.
Kalliope, gefeliciteerd met je oven! Ovens zijn fijn. Geniet van je pizza.
Ben een beetje jaloers op twijfelmeid. Hmmm sushi.
Vanavond eet ik hetzelfde als gisteren, want had expres meer gemaakt. Lekker makkelijk dus vandaag.
Ik kies ook altijd zelf. Soms vraag ik 't mrG, maar als hij iets kiest waar ik geen zin in heb drijf ik lekker mijn eigen zin door. En hij lust toch alles. Bovendien eten we niet zo heel vaak samen, omdat we LAT-ten en hij bovendien in de horeca werkt en soms daar eet.
Kalliope, gefeliciteerd met je oven! Ovens zijn fijn. Geniet van je pizza.
Ben een beetje jaloers op twijfelmeid. Hmmm sushi.
Vanavond eet ik hetzelfde als gisteren, want had expres meer gemaakt. Lekker makkelijk dus vandaag.
vrijdag 9 april 2010 om 18:43

vrijdag 9 april 2010 om 20:18
@Kalliope: wat een goede reden om pizza te "moeten" eten, die oven moet natuurlijk uitgeprobeerd worden!! Geniet ervan, een oven is zo handig.
Vanavond (na een niet zo erg grote high tea) een tosti gemaakt met een salade van verse bladspinazie, pinda's en aardbei-zwarte peper vinaigrette. In mijn hoofd leek dat een lekkere combinatie en het werkte ook nog prima.
Vanavond (na een niet zo erg grote high tea) een tosti gemaakt met een salade van verse bladspinazie, pinda's en aardbei-zwarte peper vinaigrette. In mijn hoofd leek dat een lekkere combinatie en het werkte ook nog prima.
vrijdag 9 april 2010 om 20:40
quote:mrscaricos schreef op 09 april 2010 @ 13:19:
[...]
Ja ik had een heerlijke stoofschotel op een site gevonden, ook opgeslagen.
Een tijdje geleden was ik bij de Ikea en daar hadden ze rendiervlees/broodbeleg. Gewoon rendiervlees zag ik niet of ik heb niet goed gekeken.
[...]
Ja ik had een heerlijke stoofschotel op een site gevonden, ook opgeslagen.
Een tijdje geleden was ik bij de Ikea en daar hadden ze rendiervlees/broodbeleg. Gewoon rendiervlees zag ik niet of ik heb niet goed gekeken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 9 april 2010 om 21:01
Met dank aan Mittens:
Yoie...omdat GB over een nacho-schotel begint bedenk ik me ineens ook nog een makkelijk ovengerecht dat ik hier pasgeleden van het forum heb geplukt en bij ons een grote hit is:
Voor 2 pers:
- 300 gram gehakt
- paprika, champignons, ui (of wat je zelf lekker vindt)
- geraspte kaas
- tortillachips
- taco kruidenmix
- groente in stukjes snijden
- gehakt rullen, kruidenmix (en water) erbij, even doorkoken
- bodem van ovenschaal bedekken met tortillachips
- gehaktmengsel erop
- afdekken met geraspte kaas en wat kapotgeknepen tortillachips
- in oven tot kaas gesmolten is
- lekker met sla, tomaatjes, paprika, creme fraiche, chilisaus etc.
Yoie...omdat GB over een nacho-schotel begint bedenk ik me ineens ook nog een makkelijk ovengerecht dat ik hier pasgeleden van het forum heb geplukt en bij ons een grote hit is:
Voor 2 pers:
- 300 gram gehakt
- paprika, champignons, ui (of wat je zelf lekker vindt)
- geraspte kaas
- tortillachips
- taco kruidenmix
- groente in stukjes snijden
- gehakt rullen, kruidenmix (en water) erbij, even doorkoken
- bodem van ovenschaal bedekken met tortillachips
- gehaktmengsel erop
- afdekken met geraspte kaas en wat kapotgeknepen tortillachips
- in oven tot kaas gesmolten is
- lekker met sla, tomaatjes, paprika, creme fraiche, chilisaus etc.