Eten in het openbaar... brr...

09-09-2010 18:14 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in de trein met tegenover mij een vrouw die zeer luidruchtig een peer eet. Inclusief hard geschraap, luid gesmak en ranzig geslurp. Zoo goor! Ogenschijnlijk stoort niemand zich er verder aan en ik moet mezelf ook dwingen om te blijven zitten omdat mijn irritatiesensor wellicht wat overgevoelig is. Maar jemig, wat heb ik een hekel aan luid in het openbaar etende mensen. Doe het zelf nooit, juist omdat ik het zo vies vind.

Dit topic heeft verder totaal geen doel. Mevrouw kluift vrolijk verder en ik heb wat afleiding. Per ongeluk keek ik haar net aan. Zat ze met haar tong te spelen met een schil die zichtbaar tussen haar tanden zat. Brr...
Schorpioentje, nummer 2, 3 en 4 van jouw lijstje storen mij dan weer totaal niet. Heb het echt alleen met eten, drinken en nagelbijten. Nieteens de geur maar puur het geluid.

Overigens stopte ik vanochtend vol goede moed de dopjes van mn iPod in mn oren: batterij leeg. Grr...
Ik heb geen moeite met mensen die eten in mijn nabije omgeving. Wel wil ik dat ze netjes eten en dat het voedsel niet stinkt.
Ik heb een collega die met haar tanden op elkaar klapt tijdens het kauwen, maar dan echt hard gewoon! Ik eet dus niet meer in dat kantoor omdat ik er gewoon kippenvel van krijg! Brrrrr
quote:schorpioentje29 schreef op 13 september 2010 @ 19:24:

Eensch, sterk ruikend eten of drinken hoort niet in de trein thuis. Al erger ik me minstens zo erg aan mensen die:

1- met lange kunstnagels iets aan het typen zijn op een laptop waardoor je in het tiktiktiktiktikgeef jetoetsenbordnogeenslekkervanjetje geluid zit.

2- met een mp3-speler opzitten te die te hard staat, bij voorkeur muziek die me niet aanspreekt waarvan je alleen basklanken hoort. Die meeneurien/zingen.

3- spelletjes spelen, sms typen of wat dan ook en het geluid van hun telefoontoetsen nog aan hebben staan.

4- echt heel domme (telefoon)gesprekken voeren, niveau Oh Oh Cherso.owww dat was ikke!
ow nee, ik reis niet met de trein, ik was het niet
quote:Kipstra schreef op 09 september 2010 @ 18:16:

Ik kan daar zeer geboeid naar kijken

Maar ik werk dan ook in de gehandicaptenzorg, dan ben je wel wat gewend hahahaha

Werk ook in de gehandicaptenzorg en tijdens mijn werk kan ik er prima tegen. Eet met smaak mijn bord leeg terwijl om mij heen wordt gesmakt, met open mond gegeten, stukjes eten terugvallen in het bord vanuit de mond en ga zo maar door.

Buiten mijn werk, gruwel. Mijn vader is ook een ontzettende smakker en jemig wat heb ik me daaraan geërgerd. Hij deed ook altijd ontzettend lang over het eten terwijl ik snel klaar was. Zat dan vaak met mijn vingers in mijn oren aan tafel toen ik jong was. Waar hij dan weer boos om werd natuurlijk.

Mijn zwager is ook een zwijn aan tafel, gelukkig dineer ik daar niet vaak mee want het eten smaakt mij dan niet meer.

Toch raar dat ik dit blijkbaar uit kan schakelen tijdens mijn werk, kon ik dit altijd maar. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem .
quote:Jazzme schreef op 13 september 2010 @ 21:32:

[...]Werk ook in de gehandicaptenzorg en tijdens mijn werk kan ik er prima tegen. Eet met smaak mijn bord leeg terwijl om mij heen wordt gesmakt, met open mond gegeten, stukjes eten terugvallen in het bord vanuit de mond en ga zo maar door.

Buiten mijn werk, gruwel. Mijn vader is ook een ontzettende smakker en jemig wat heb ik me daaraan geërgerd. Hij deed ook altijd ontzettend lang over het eten terwijl ik snel klaar was. Zat dan vaak met mijn vingers in mijn oren aan tafel toen ik jong was. Waar hij dan weer boos om werd natuurlijk.

Mijn zwager is ook een zwijn aan tafel, gelukkig dineer ik daar niet vaak mee want het eten smaakt mij dan niet meer.

Toch raar dat ik dit blijkbaar uit kan schakelen tijdens mijn werk, kon ik dit altijd maar. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem .Jezus, dat vind ik dan weer te vies voor woorden, vooral dat laatste wat je schrijft. Ik vind het echt heel knap van je dat je je daarvoor kunt afsluiten en niets van aantrekt en gewoon erbij gaat zitten eten. Mijn eetlust zou spontaan verdwenen zijn.
quote:keedy schreef op 13 september 2010 @ 21:41:

[...]

Jezus, dat vind ik dan weer te vies voor woorden, vooral dat laatste wat je schrijft. Ik vind het echt heel knap van je dat je je daarvoor kunt afsluiten en niets van aantrekt en gewoon erbij gaat zitten eten. Mijn eetlust zou spontaan verdwenen zijn.Eigenlijk snap ik het zelf ook niet helemaal :-). Kan wel vragen of ze alstublieft wat netter willen eten maar 2 happen later vervallen ze weer in hun oude patroon en smakken rustig verder. Bij mensen zonder beperking denk ik: 'kom op zeg, eet normaal en hou rekening met een ander'.
Ik begrijp dat ze in dit geval niet netter kunnen eten, maar of ze zich er nu zelf wel of niet bewust van zijn. Het aangezicht blijft voor jou toch hetzelfde? Maar goed eigenlijk wel fijn dat je het niet erg vindt, want tja jij moet toch ook lunchen tijdens 't werk :-)
Als ik bij mijn ouders ga eten en mijn broer en zijn vrouw zijn daar ook, dan heb ik de eer om tegen over mijn schoonzus te zitten. Die eet ook altijd zo onsmakelijk met de tong uit haar mond.. juk juk. Tijdens het mbo had ik een chinees meisje in de klas zitten, maar als die ging eten was het sjjjlllllllllllllllllllurp sjjjmak. Ze at als een koe die aan het herkauwen was.

Wat ik vies vind, is dat mensen niet voelen dat er snot uit hun neus hangt. Of na het snuiten in de zakdoek kijken babababaa
Dubbel
quote:dutchsuzanne schreef op 09 september 2010 @ 18:34:

Ik vind eten in een openbare ruimte sowieso geen gezicht.

En als je nou hele erge honger hebt?

Ik neem gewoon mijn Whopper mee de trein in hoor, als ik nog een stuk over heb. En die is niet zo netjes te eten met een kleine mond als ik heb.
JJ80, dus jij denk enkel aan jezelf en alle mensen moeten maar in die patat lucht zitten. En als je daar niet tegen kunt moet je maar met de auto gaan? Lekker egocentrisch ben jij zeg. Echt, ik snap best dat je honger hebt, maar patat of pizza in de trein vind ik echt niet kunnen.
Je mag in de trein eten... verder zeg ik niks.
Ooh, heel herkenbaar! Het ergste vind ik mensen die een appel eten. Dat afhapgeluid, echt vreselijk. Patat e.d. vind ik dan eigenlijk nog minder erg, omdat ik de geur niet echt vies vind, maar er eerder zelf honger van krijg.

Mensen die naast of achter je in de tram/trein/bus heel hoorbaar kauwgom kauwen zijn ook een verschrikking.

Sowieso eetgeluiden, ook thuis, ik kan er niet tegen. Ook mensen die ik te hoorbaar vind drinken en slikken vind ik vreselijk, erg ben ik he.

Ik had een paar jaar geleden een huisgenootje die sowieso al heel vies at, maar ook haar lepel of vork tegen haar tanden liet klappen, ook vreselijk!
Eensch met JJ80, als je honger hebt, lekker eten! Groot gelijk!
Ik krijg er een punthoofd van!
niet openbaar maar toch, mijn schoonfamilie eet zo ontzettend vies. Ze smakken en echt met alles, zelfs met een pinda smakken ze nog (met name mijn schoonvader) ze slurpen en schoonzus laat gerust een boer tijdens het eten. Zonder pardon te zeggen ofzo. Mijn schoonmoeder hangt ook altijd helemaal over haar bord heen met haar vork in haar knuist geklemd. Alsof iemand haar eten afpakt. Ze schrokken het echt naar binnen. Behalve schoonpa die doet er juist heel lang over en dan kan je dus extra lang genieten van het smakken.

ik vind het echt vreselijk om met hun samen te eten. Ik doe het wel hoor maar ik heb me in het begin echt verbaasd dat je zoveel geluid kan maken tijdens het eten. Soms word ik echt een beetje onpasselijk. Ik ben altijd blij als er veel gepraat wordt, dan hoor ik het wat minder.

ach ja we moeten het er maar mee doen..
Gelukkig ga ik meestal met de auto naar mijn werk, dus heb ik er onderweg geen last van.

Zolang er niet gesmakt wordt vind ik eten in het openbaar niet zo erg. Moet ook eerlijk zeggen dat het eraan ligt in wat voor bui ik ben hoeveel ik kan hebben van anderen
Geen van jullie heeft het unieke genoegen gesmaakt mijn schoonmoeder een sinaasappel te zien en horen eten...

Die pelt ze boven de gootsteen, en begint dan als een wilde het ding naar binnen te schrokken, volgens mij in een stuk, niet in partjes. Het is ook zo voorbij, en ik kan alleen maar zeggen dat ze het kreng heel terecht boven de gootsteen eet. Echt vermakelijk.

Dat dat aan de kinderen wordt doorgegeven, zag ik toen mijn man ook zoiets ging doen. De zweep er overheen, dacht ik gelijk, en nu eet hij hem netjes in partjes. Als hij heel lief is, pel ik hem voor hem.

Ik vind echt alle smakgeluiden verschrikkelijk.

Wat vinden jullie dan van iemand, die recht tegenover je zit, je aankijkt, en gewoon in zijn neus gaan zitten peuren?
quote:keedy schreef op 13 september 2010 @ 23:05:

Ik begrijp dat ze in dit geval niet netter kunnen eten, maar of ze zich er nu zelf wel of niet bewust van zijn. Het aangezicht blijft voor jou toch hetzelfde? Maar goed eigenlijk wel fijn dat je het niet erg vindt, want tja jij moet toch ook lunchen tijdens 't werk :-)

Het gaat volgens mij niet om het aanzicht an sich, wat dat betreft kunnen we heel wat hebben lijkt me. De meeste mensen ergeren zich denk ik zo omdat ze het gevoel hebben miskend te worden, dat er geen rekening met hen gehouden wordt. Heeft dan dus alles met je ego te maken en niet zo veel met het aanzicht.

Als je je in de trein realiseert dat jij ook maar een van de velen bent op de aardkloot, net als alle anderen om je heen, en je je voorstelt waar je wel gezien wordt, wie er allemaal wel rekening met je houdt, dan erger je je niet zo snel.

Daarom zijn voor mij gore geluiden en nare dingen om te zien van beesten en mensen waarvan ik weet dat ze er niets aan kunnen doen niet zo irritant als van mensen zoals ikzelf.

Ik kan me zelf overigens rotergeren aan neusophalen, na de 10e keer ga ik zakdoeken aanbieden. Appels eten enzo vind ik niet zo erg, daar komt snel een einde aan. Behalve bij 1 smakkende collega die de hele dag doorvreet en smakt, ik ga gewoon niet bij 'm in de buurt zitten.
quote:Melpomene schreef op 15 september 2010 @ 11:24:

Die pelt ze boven de gootsteen, en begint dan als een wilde het ding naar binnen te schrokken, volgens mij in een stuk, niet in partjes. Het is ook zo voorbij, en ik kan alleen maar zeggen dat ze het kreng heel terecht boven de gootsteen eet. Echt vermakelijk.

Geweldig beschreven!
Echt, de eerste keer dacht ik: wat doet ze nou dan toch? Ik heb een sleutel en ze vindt het geen probleem dat ik zo naar binnen loop. Ik verraste haar dus al sinaasappel etend. Ze is trouwens een echte schat hoor, en ondanks haar 85 jaar zeer bij de tijd.
Gewist.

Het modereerbeleid1van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Mensen....

Waar maken jullie je druk om??

Houd je liever met jezelf bezig...

Voor zover ik weet is het gewoon toegestaan te eten in de trein, daarbuiten wordt er bij mij op het station (Amsterdam CS) genoeg verkocht wat daar ook aanleiding toe geeft.

En dan? Een trein later pakken (met een lange reis voor de boeg)? Eet ik niet gaan er allemaal mensen natuurlijk weer forummen dat ze tegenover iemand zaten waar de maag zo van knorde en dat ze daar zich zooooooo aan iriteerde!!
Ach, druk maken...Het is gewoon een topic, niets meer, niets minder. Dat druk maken valt allemaal wel mee, vind ik. Ik vind de meeste berichten wel humoristisch eigenlijk.

Het is overigens 'ergeren aan', niet 'irriteren aan'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven