Fantasieloos voor vanavond..

02-06-2010 15:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ben even fantasieloos voor vanavond..

Er liggen dingen die op moeten,en zelf kom ik niet verder dan een standaard maaltijd..

Wellicht weet iemand hier,iets verrassends???Voor 2 personen?Heb verder een wok,oven etc allemaal om te gebruiken.

De ingedienten die ik sowieso heb en gebruikt moeten zijn (van de groente een beetje hoor) :

2 stuks kipfilet

aardappels

champignons

sperziebonen

broccoli

geitenkaas

spekjes

Kom maar op
Wraps met kipfilet, geitenkaas, spekjes en champignons.

Kip in stukjes snijden en marineren in ketjap, allemaal in de pan gooien, aanbakken geitenkaasje dr overeen zodat het een beetje gaat smelten, in een wrap en eten maar(:

daar zou ik voor gaan denk ik!
Op de geitenkaas na, alles in de wok en er een lekkere saus bij maken.

Evt. een toast maken met geitenkaas, spekjes, en honing in de oven als voorgerecht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Aardappelen gaar koken in de schil. Schil verwijderen, in blokjes snijden.

Broccoli en sperziebonen beetgaar koken en afkoelen, dressing maken van gebakken uitje, spekjes olie en azijn.

Afgekoelde aardappelen mengen met de groente en de dressing, proeven, op smaak maken met peper en zout.

Voor het serveren de geitenkaas in stukjes snijden en eroverheen doen

Kipfiletjes grillen of bakken.

Champignons ook grillen of bakken, en die over de kipfilet.

eet smakelijk

JOjanneke, die een pavlova als toetje in de oven heeft staan voor vanavond
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik zou de geitenkaas en spek bewaren voor een ander gerecht, en een gele thaise curry maken met de rest van de ingredienten, mmm! Moet je nog wel wat boodschappen doen trouwens, als dat een probleem is zou ik doen wat MV aanraadt.
Je kunt ook een quiche maken, met de geitenkaas, spekjes, champignons en broccoli. Een sausje erover van creme fraiche en eieren, misschien wat pijnboompitjes of walnoter erdoor en je hebt een heerlijke maaltijd!
Alles behalve broccoli en kaas in de wok tjoepen met knoflook, uitjes en een beetje rode pepertjes.
Kom ik aan met mijn macaronietje voor vanavond.....
quote:Xander68 schreef op 02 juni 2010 @ 16:19:

Kom ik aan met mijn macaronietje voor vanavond..... Same here Xander! :D
Poelepoelepoelepoes!
Mocht je een kruidenkaasje in huis hebben ( boursin, paturain) en creme fraich, hoeft niet mag wel, dit om het zoute van de kaas wat weg te nemen, dan daar een lekker kaas sausje van maken.

Groenten beet gaar maken..dan de kaas en de creme fraiche erdoorheen of apart en klaar! Kipfiletje kan je er naast doen, maar kan er ook door heen, wel even in stukjes snijden en de aardappeltjes poffen of bakken.

Succes! wij eten ook een beetje van alles wat
Ik zou een pasta maken met de kip er in stukjes doorheen, verder de champignons, broccoli en sperziebonen in kleine stukjes. Evt. wat spekjes voor het zout en afmaken met de geitenkaas erdoorheen laten smelten.

Hier trouwens asperges.
Ik zou de kipfilet in stukjes snijden en even marineren. Dat bakken met champignons en spekjes, en sperziebonen (die je van te voren even kort kookt). Voor het opdienen wat geitenkaas over dat kip-prutje brokkelen, en eten met gekookte / gebakken aardappels.

En de brocolli aan het konijn geven
En wat is het geworden?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bedankt voor jullie reacties!

Het is geworden een soort wok maaltijd van aardappeltjes,broccoli,sperzieboontjes,champignons,een uitje en wat lekkere kruiden (geen idee meer wat precies,mik altijd vanalles erdoorheen en als het lekker smaakt vooruit!)

En een kipfiletje gevuld met geitenkaas,en in de oven laten garen!

en het was lekker!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven