Favoriete toastsmeersels chips-dips-tips?

10-04-2012 15:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dat dus.

Helaas heb ik geen 10.000 euro voor de beste chips-dips-tips, maar ik zal héél positief aan je denken tijdens het snacken...

Dippen van chips heb ik nooit gesnapt. Op toastjes het liefst brie.
Zelfgemaakte tomatentapenade bij naturel chips. Van Croky.
Momenteel Cambozola en Blue Stilton.
Lekkere kaas eet ik het liefst op een vers (af)gebakken broodje. Of uit het vuistje. Toastjes ben ik niet zo dol op. Zo'n droge hap.
Ben niet zo'n liefhebber van chips maar met een lekkere dipsaus krijg ik wel een handje weg. Dipsausjes maak ik zelf, die uit pakjes en zakjes zijn niet te pruimen.
verba volant, scripta manent.
Hier ook Cambozola en dan op die geruitte haust toastjes.

Zoute chips dip ik het liefst in de pepersaus van Bénédicta (frans merk, weet niet of die hier te koop is)
quote:leentjedb schreef op 10 april 2012 @ 15:57:

Lekkere kaas eet ik het liefst op een vers (af)gebakken broodje. Of uit het vuistje. Toastjes ben ik niet zo dol op. Zo'n droge hap.Dan moet je er meer bij drinken!
Toastje ordinaire Paturain met mosterd dille saus erop!
Oh ja en zalm of gerookte makreel met een honing-mosterd-dille-sausje...
Ik vind heel veel lekker, vrees ik, waaronder zo'n beetje alle kazen op toast, hoe harder het stinkt hoe lekkerder ik het vind.

Maar ook chips e.d. lust ik (veel te) graag. Mijn meest recente verslaving: zoute stokjes met humus (bij de AH, de variant met knoflook/paprika). Als je 2 stokjes naast elkaar houdt, kun je ze als een soort schepje gebruiken. Yammie!

Wat ik echt niet lekker vind chips met kaassmaak, zoals chipito's of, nog erger, Buggles. Gevuld of ongevuld, de chemische kaaspoeder ruikt/smaakt zo ranzig......
De enige k.k. salade die ik lekker vind op toast is kip-pesto van AH, andere salades maak ik altijd zelf.
quote:yette schreef op 10 april 2012 @ 16:00:

[...]

Dan moet je er meer bij drinken!
quote:yette schreef op 10 april 2012 @ 15:59:

Hier ook Cambozola en dan op die geruitte haust toastjes.

Ik op zongedroogde tomaat en basilicum crackers van LU.
toastjes; zachte (franse) kaas, tomatentapenade.

Chips; dippen in zelfgemaakt mayo-ketchup mengsel (met eventueel wat oregano erdoor).
Mjam, bugles met koksmuts smeerkaas! Maar volgens mij mag ik die sinds enkele minuten alleen nog maar verplicht heel smerig vinden;)

Eigenlijk eet ik ze ook nooit meer, vroeger wel. Nu het liefste talloze soorten lekkere kaas en het maakt me niet uit waar het op zit, zonder iets er onder is ook prima :D

Mijn eigengemaakte tonijnsalade vind ik ook erg lekker op een toastje. En allerlei andere soorten vis. En tapenades.
Bij de bugles kun je niet meer reageren. Je kunt er een kleine garnaal inproppen, afdekken met wasabi.
Superzachte gorgonzola. Ook lekker.
Mengsel van artisjok en spinazie. Erg lekker! Heb het ooit geproefd in een winkel. Ben verder geen keukenprinses, dus geen idee hoe je het moet maken. Uiteraard zijn er online genoeg recepten te vinden
Ik ben gek op sausjes, heel slecht vind ik veel niet meer lekker zonder. Van kaassausjes, guacamole, tsatziki, satesaus, mayo/mierikswortel, cranberry saus, mangochutney, kerrie-ananas, barbeque of salsasaus, honing-mosterd, zoetzuresaus, bij grieks eten auberginedip, mayo/wasabisaus.

Ik vergeet er zeker nog heel veel, ik maak meestal alle sausen zelf. Niet erg fijn dat ik zo gek op sausen ben.

Vroeger maakte ik ook mayo en ketchup en dat soort sausen ook maar nu soms minder merk ik. Vooral de ketchup vind ik vervelend om te maken, de andere sausen hierboven vind ik niet erg te maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Guaqamole, die maak ik heel simpel met een gepureerde advocado, twee flinke lepels crème fraîche, knoflook en fijngehakte olijven, drupje citroensap. Lekker veel calorietjes ook. ;)
quote:yette schreef op 10 april 2012 @ 16:00:

[...]

Dan moet je er meer bij drinken!

Ik ben Française en hoef derhalve zelden gemotiveerd te worden genoeg te drinken. Leendert heeft net al een lekker flesje wijn ontkurkt. Even langzaam afkicken van ons lang weekend Frankrijk hoor.

Vanochtend rond 7.30 uur terug gekomen en ik kan de hele dag al nergens anders aan denken dan al het lekkers dat we meegenomen hebben.

Daarstraks lekkere meergranenbroodjes belegd met lekker stevig, pittig smakend Frans geitenkaasje, honing en walnoten. Lekker warm en zacht laten worden in de oven, gaat hij nog meer stinken HEERLIJK! Die combinatie van sterke/pittige (geiten)kaas met honing en walnoten/pijnboompitjes blijf ik lekker vinden. Al eet ik ze 100000000000000000000000000000000 keer.
quote:Star schreef op 10 april 2012 @ 16:07:

Superzachte gorgonzola. Ook lekker.Als je van hartig met zoet houdt, gooi eens een pitloze witte druif achter dat blokje Gorgonzola aan je mond in. < insert kwijl smiley >
quote:zazu_ schreef op 10 april 2012 @ 16:05:

Mijn eigengemaakte tonijnsalade vind ik ook erg lekker op een toastje. En allerlei andere soorten vis. En tapenades.Toch wel met een bosuitje hè?
chips dippen doe ik niet. vind ik niks aan.

toastjes vind ik lekker met salades uit bakjes zoals kip-kerrie, pittige kip, vleessalade (volgens mij heet dat in elke winkel weer anders), etc., etc.

En stokbroodjes vind ik lekker met brie!!! tonijn (met beetje mayo o.i.d.), roomkaas/zalm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven