gasoven gebruik

26-08-2011 23:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n keukenprinses en ben niet echt handig met keukenapparatuur. Nu heb ik sinds kort voor het eerst een gasoven (zo eentje die je zelf moet aansteken met nummering van 0 tot 9 en nog zo'n tekentje met 3 driehoekjes). Ik heb altijd een elektrische oven gebruikt waar de graden opstaan. Dat is hierbij niet en ik doe het nu maar vanuit de losse pols. Nu is het echter steeds zo dat de onderkant van de gerechten aanbrand. Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Moet ik de oven op dat tekentje met 3 driehoekjes zetten? Of langer voorverwarmen? Ik kan niet echt een gebruiksaanwijzing vinden op internet (is een oudje van Hollandia).
Kun je nog ergens het type nummer zien?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je rooster misschien wat hoger plaatsen?
Oventemperaturen en -standen

Elektrische oven 250-260° C/Gasoven 7-8

Bruin korstje geven. Schaal of schotel zo hoog mogelijk in oven plaatsen.

Elektrische oven 220° C/Gasoven 5-6

Opwarmen van kant-en-klare ovenschotels. Stoven van b.v. dikke vis.

Middenin oven plaatsen.

Eelektrische oven 200° C/Gasoven 4-5

Garen van ovenschotels en bakrecepten.

Middenin oven plaatsen.

Elektrische oven 180° C/Gasoven 3

Diverse bakrecepten. Middenin oven plaatsen

Misschien een oventhermometer kopen?
Tabel
Oh wat fijn die tips en die tabel, bedankt! Ik ga het uitprinten en uitproberen. Ik deed nu maar wat en dat is al een paar keer niet goed afgelopen
Onze gasoven is ook een ouwetje, en wat wij hebben gemerkt is dat een oventhermometer in combinatie met trial and error het beste gaat..

Onze 5 is bv. Ongeveer 160 op de thermometer, maar als k mn afbakstokbrood er 10 min indoe is het zwart.. Ik vond het heel erg wennen en leren, maar het gaat nu goed!!
quote:Tinks schreef op 27 augustus 2011 @ 00:26:

Onze gasoven is ook een ouwetje, en wat wij hebben gemerkt is dat een oventhermometer in combinatie met trial and error het beste gaat..

Onze 5 is bv. Ongeveer 160 op de thermometer, maar als k mn afbakstokbrood er 10 min indoe is het zwart.. Ik vond het heel erg wennen en leren, maar het gaat nu goed!!Hm ja thermometer kopen dus, denk dat ze die bij blokker wel hebben he. En dan maar blijven proberen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven