geen zin in boodschappen, wat maak ik met...

20-08-2009 15:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
diepvries rode kool

2 tomaten

uien

appels

pitabroodjes

aardappelen

spekjes

diepvries hamburgers

braadworsten

ja ik weet het... tis echt geen combinatie, maar ik lees hier soms zulke goede creatieve recepten dat ik eens een poging doe... dit is zo ongeveer de inhoud van mijn voorraadkast/vriezer. Wie biedt??
Een mixed grill?

Kan er echt niet van brouwen, sorry...
Met dit weer zou ik gaan voor een simpel broodje hamburger met tomatensalade oid. Maarja of een broodje hamburger van pitabroodjes nou zo lekker is
Het lijkt me een beetje warm met dit weer misschien...

Ovenschotel van rode kool met appeltjes, spekjes, uitjes en aardappelpuree...
Aardappeltjes bakken met uitjes en spekjes en daar 'n tomaatsalade met uitjes en mayo bij.
- Aardappelen bakken met spekjes erdoor (ik neem aan vleesspekjes en niet die zoete roze snoepspekjes? )

- Hamburgers en uien ook ook bakken.

- Tomaten er los bij (in plakjes of blokjes; als soort van salade)

Zoiets?
www.wijbezorgenlekkeretenthuis.nl ?

of iets in die richting? :D
Ik zou aardappelen bakken met een uitje erdoor, hamburgers en een salade van tomaten met appel maken.
-Pitabroodje hamburger

-Aardappelsalade met spekjes, gebakken ui, tomaat.

- appel als toetje
Ik zou toch even de supermarkt induiken, weet je hoe heeeeerlijk koel het daar is?! Anders zou ik het houden op rode kool met appeltjes, gebakken aardappeltjes en een lekkere worst.

Mijn vader is trouwens wel een creatieve kok. Hij zou hier zonder moeite een 'heerlijk' recept van brouwen. Hij vindt het namelijk logisch om hamburgers in kleine stukjes te snijden en het door de pasta te gooien. Of soep te trekken van de lasagne van eergister. Heus waar, is allemaal al eens voorbij gekomen.
quote:Ann Liv schreef op 20 augustus 2009 @ 15:50:Of soep te trekken van de lasagne van eergister. Heus waar, is allemaal al eens voorbij gekomen.iew...
quote:Ann Liv schreef op 20 augustus 2009 @ 15:50:

Of soep te trekken van de lasagne van eergister.
quote:Tinus1977 schreef op 20 augustus 2009 @ 15:51:

[...]

iew...

Toen mijn neef vroeger kwam logeren zijn wij eens verwend met een pannekoekentaart. Pannenkoek-laagje ketchup met gehakt en champignons-pannekoek-laagje ketchup met gehakt en champignons-pannekoek-etc. Natuurlijk was vaderlief veel te enthousiast en maakte hij veel te veel. Voor mijn gevoel hebben we een week pannekoekentaart gegeten. Braak. Ik houd nu nog steeds niet van pannekoeken, zelfs niet zonder ketchup.

En het allergráppigst is dat mijn moeder het zo fijn vindt dat mijn vader kookt (en het geweldig vindt hoe trots hij is op zijn eigen kook-creaties) dat ze er niks van zegt, behalve 'heerlijk schat'.
Hamburgers en worstjes kunnen prima op pita broodjes, lekker met gesnipperd uitje en wat saus.

Gebakken aardappelpartjes met de spekjes.

Tomaten kunnen op de pita's of je maakt er een aparte salade van, eventueel met de appeltjes als je dat lekker lijkt.

De rode kool zou ik maar bewaren voor een andere keer.

Eet smakelijk!
quote:Ann Liv schreef op 20 augustus 2009 @ 15:50:

Ik zou toch even de supermarkt induiken, weet je hoe heeeeerlijk koel het daar is?! Anders zou ik het houden op rode kool met appeltjes, gebakken aardappeltjes en een lekkere worst.

Klinkt heerlijk, voor als het koeler is, het liefste herfstweer. Ik zou daar met dit weer geen zin in hebben.
ok, denk ik nou veeeel te simpel?

aardappels, rode kool, worstjes?

gewoon, hollandsch?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Koude aardappelsalade? Aardappelen koken, afkoelen en prakken. Doe er uien, kruiden, tomaten, appel, spekjes door. Als je hebt ook augurk. Aanmaken met mayo en wat sap van augurken.

Lekker met warm pitabroodje/toast/ of een hamburger of worst er apart bij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Braadworst ontvellen en rullen in een koekepan, is heerlijk met pasta. (heb je vast wel ergens verstopt liggen)

Maar dan mis je nog groenten... ik maak dit altijd met broccoli en geraspte kaas erover.

Vind het geen weer voor rode kool. Ik zou naar de supermarkt gaan. (kun je meteen ijsjes kopen )
Hamburgers laten ontdooien, met kruiden gehaktballetjes ervan draaien, met gebakken uitjes in de pitabroodjes stoppen? Lekkere tomatensalade erbij en klaar ben je.
Worstjes ontvellen, rullen, ui en spekkies erbij, tomaten in grove stukken en dan de broodjes vullen. Appel toe.

Aardappels koken (in de schil) af laten koelen. Spekkies bakken, hamburgers bakken en in stukjes snijden, ok af laten koelen.

Alles mengen, tomaat, fijn gesneden ui en stukjes appel.

Aardappels, rode kool, worst

Pita broodje hamburger met ui en tomaat
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Neeeee wil niet naar de supermarkt, dan moet ik die hete auto weer in, geen zin.

Ik word wel geïnspireerd door al jullie ideeën. Vooral die koude aardappelsalade met tomaat, appel en spekjes lijkt me wel wat met dit weer. Dat gaat 'm wel worden denk ik! Ik maak zelf wel een sausje voor d'r door. Misschien doe ik er apart dan een worstje bij. (We hebben alleen gisteren ook al worstjes gegeten, want man heeft een Duitse collega die denkt dat man zo van Duitse worst houdt dus die komt regelmatig met familieverpakkingen aanzetten... Best lekker, maar niet 2x in de week.)

Paque-in-pink: die optie heb ik natuurlijk ook overwegen maar ik vind Hollandse pot met deze warmte niet zo lekker.
Pita broodjes met de hamburgers, tomatensla met uitje.

Verder kom ik niet.
braadworst ontvellen , spekjes uitbakken, en braadworst en ui erbij

in ovenschotel, rodekool erop

aardappels pureren en bovenop de rodekool

alles in de oven

gewoon hamburgers met rodekool en aardappelen is ook niks mee trouwens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Paque_in_Pink schreef op 20 augustus 2009 @ 16:01:

ok, denk ik nou veeeel te simpel?

aardappels, rode kool, worstjes?

gewoon, hollandsch?volledig mee eens, zou ik ook doen!
quote:Tinus1977 schreef op 20 augustus 2009 @ 16:11:

Vooral die koude aardappelsalade met tomaat, appel en spekjes lijkt me wel wat met dit weer. Dat gaat 'm wel worden denk ik!Wat ik al zei, ik maak het graag voor lunch, hoop dat het smaakt, zo dus;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven