geen zin in boodschappen, wat maak ik met...

20-08-2009 15:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
diepvries rode kool

2 tomaten

uien

appels

pitabroodjes

aardappelen

spekjes

diepvries hamburgers

braadworsten

ja ik weet het... tis echt geen combinatie, maar ik lees hier soms zulke goede creatieve recepten dat ik eens een poging doe... dit is zo ongeveer de inhoud van mijn voorraadkast/vriezer. Wie biedt??
We hebben heerlijk gegeten hoor! Ik heb uiteindelijk gemaakt:

aardappelsalade met stukjes appel, tomaat, gebakken spekjes en uitje en daarover een honingmosterddressing met een beetje mayo.

Hartelijk dank voor al jullie ideeën!
haha begrijp echt niet waarom iedereen zo moeilijk zit te denken en waarom uberhaupt dit topic is geopend. Hollands eten is toch groente, vlees en aardappels:

Groente: rode kool

Vlees: braadworst

Aardappels: ja, aanwezig

Dan heb je toch al genoeg? Eventueel nog appeltjes door de rode kool. Dit zou gewoon een menu zijn wat ik zo zou kunnen eten hoor.
kan iemand me helpen:

heb brocolli, aardappellen, ei en rijst in huis. Wat kan ik hiervan breien/maken
Een omelet met daarin broccoli en plakjes aardappel?(rijst zou ik voor de volgende keer bewaren)

of broccoli stamp
Ha dolfje, bedankt voor het (snelle) meedenken!

Zou jij broccoli en aardappelen prakken en meebakken of gewoon brokken erin rollen? a la een wrap?

Of bedoelde je eerder meebakken met het eitje?
Ja wat dolfje al zegt, frittata dus die omelet, daar meteen alle ingredienten erin doen en een soort "pannenkoek" van maken.

Wat ook lekker is een soort "foe yong hai" ervan te maken. Ei met broccoli, ui, kruiden (ham, kaas, en wat je nog meer evt. hebt), daar een sausje bij maken (lekkerste is een zoetzuresaus, en heb je dat niet een sausje van tomaat/tomatenketchup/tomatenpuree, wat gembersiroop erbij en dan heb je al snel een zoetzuresaus.

Mocht je annanas hebben in blik is dat er ook lekker bij, en van het sap maak ik zelf altijd mijn zoetzuresaus. Ik heb altijd een pak ananassap staan voor die saus. Als je die echte wilt maken dan hoor ik het wel. denk dat mijn reactie telaat komt sowieso.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven