gegaarde drumsticks

19-01-2012 15:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb net gegaarde drumsticks bij de slager gekocht voor mijn lief. Zelf eet ik het niet en wilde hem eens verrassen...

Vanavond dus kip met ovenfriet en sla! Maar nu heb ik me laten adviseren door de slager om de drumsticks in de oven op te warmen (15 min bij 100 C). Was ik even vergeten dat de friet in de oven zit (op een veel hogere temp natuurlijk)... Ik heb geen magnetron. Kan ik die drumsticks ook in een braadpan opwarmen ofzo? hihi, ik heb nog nooit drumsticks geserveerd, sorry!
In een schaal met alufolie er over gewoon er bij schuiven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kan vast wel in een pan, zijn die voorgegaarde dingen ook niet oorspronkelijk bedoeld voor de BBQ?
Misschien eerst friet in de oven, dan temperatuur lager en drumsticks erbij zetten? Frieten blijven wel warm en knapperig, ik doe ze vaak op die temperatuur in de oven als ik ze gefrituurd heb en nog bezig met met de kroketten.
quote:Fame schreef op 19 januari 2012 @ 15:21:

In een schaal met alufolie er over gewoon er bij schuiven.Dit. Maar in de pan kan ook.
Je kunt dus kiezen. Het lijkt me ook een beetje afhankelijk van de grootte van je oven.
Zo, dat is fijn die snelle reacties!

Ik heb een grote oven, dus ik denk dat ik de drumsticks in een schaal erbij zet. Bedankt!
Lekkerrrrr, eet smakelijk, althans je vriend dan. Jij eet toch ook wel?
Ja tuurlijk eet ik ook!

Lekkere salade erbij en samen met mijn dochter eet ik een variantje (gehaktdingetje) erbij. We houden allebei niet zo van vlees en zij is nog klein en eet dus niet zoveel....
Gooi ze even in de frituurpan, dan krijg je 'n lekker knapperig korstje.
Voorgegaarde drumsticks zijn inderdaad voor de barbecue, daarom zegt de slager dat ze in de oven moeten maar ze kunnen net zo goed in een (koeken)pan.
verba volant, scripta manent.
Ik denk dat ze van het spit zijn en alleen even opgewarmd moeten worden. Denk niet dat je nu bbq-voorgegaarde kip kan kopen. Dat is meestal voorgegaard door koken en is niet aangebraden of iets dergelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven