Geliefde groente?
zaterdag 23 januari 2010 om 21:06
Wie weet er een groentegerecht dat niet te moeilijk te maken is en bij een brede groep in de smaak valt? Ik ga over een tijdje voor een groep koken, en ik dacht aan witlof. Nou hoorde ik dat veel mensen daar toch niet om zitten te springen. Nou weet ik dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken, maar zou toch de meerderheid wel groente die ze lusten voor willen zetten. Hoeft niet superculinair, de witlof was ook gewoon met ham en kaas in de oven gegaan... (maar een pan gekookte sperziebonen is dan wel weer te simpel) Iemand een leuk idee?
zaterdag 23 januari 2010 om 21:20
quote:Vinyl schreef op 23 januari 2010 @ 21:10:
Hahaha, allemaal dezelfde tips op dezelfde tijd!
Sperzieboden met spek it will be
Sperzieboden? Jullie zijn niet lekker , dat moeten haricots verts zijn natuurlijk. Afgelopen dinsdag met een etentje hier thuis gemaakt.
Hahaha, allemaal dezelfde tips op dezelfde tijd!
Sperzieboden met spek it will be
Sperzieboden? Jullie zijn niet lekker , dat moeten haricots verts zijn natuurlijk. Afgelopen dinsdag met een etentje hier thuis gemaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 23 januari 2010 om 21:20
quote:mylenevalerie schreef op 23 januari 2010 @ 21:15:
[...]
Nouuu dat vind ik ook toevallig lekker, misschien dus geen goed voorbeeld, maar ik maak mijn gerechten wel met dingen die qua smaak bij elkaar passen. Dus zonder dat ik weet of ze vis of vlees en welk soort erbij wil serveren, vind ik het moeilijk om 1 groente zo op te noemen.
Ja dat heb ik ook wel idd
bij wortelen vind ik vis lekker
bij bloemkool verse worst
[...]
Nouuu dat vind ik ook toevallig lekker, misschien dus geen goed voorbeeld, maar ik maak mijn gerechten wel met dingen die qua smaak bij elkaar passen. Dus zonder dat ik weet of ze vis of vlees en welk soort erbij wil serveren, vind ik het moeilijk om 1 groente zo op te noemen.
Ja dat heb ik ook wel idd
bij wortelen vind ik vis lekker
bij bloemkool verse worst
zaterdag 23 januari 2010 om 21:22
Ja, die sperziebonen zijn in trek he? Had ik ook al aan gedacht, maar ik maak kip met ham erom gewikkeld en mozzarella, pesto en tomaat erin (die heb ik in het succesreceptentopic staan). Ik vroeg me af of het dan niet teveel gewikkel wordt? En ook wat zoutig, én kip in ham én sperziebonen in spek? Ik maak trouwens sowieso een salade. Eigenlijk is het vooral voor de mannen, de warme groente:-) De vrouwen lusten de salade ook wel. En die zijn verder ook voor meer in dan de mannen (die willen dus zelfs geen witlof). Culinaire barbaren hier:-( Dus eigenlijk is de vraag: Wat is nou een echte ("lompe") mannengroente?

zaterdag 23 januari 2010 om 21:22
zaterdag 23 januari 2010 om 21:30
zaterdag 23 januari 2010 om 21:48
Wat zou ik moeten zien na die klik Zamirah? Zie geen groenterecept?
Verder staan hier veeeel lekkere recepten om eens te proberen! Ik heb nooit zoveel inspiratie om groente als groente te maken, gooi het vaak door saus bij pasta of rijst, en anders zijn het toch vaak de geijkte gekookte prutjes of gewoon sla. Dus keep em coming! Voor het etentje twijfel ik nu tussen sperziebonen of toch peertjes. Of toch nog wat anders?...
Verder staan hier veeeel lekkere recepten om eens te proberen! Ik heb nooit zoveel inspiratie om groente als groente te maken, gooi het vaak door saus bij pasta of rijst, en anders zijn het toch vaak de geijkte gekookte prutjes of gewoon sla. Dus keep em coming! Voor het etentje twijfel ik nu tussen sperziebonen of toch peertjes. Of toch nog wat anders?...
zaterdag 23 januari 2010 om 21:51
zaterdag 23 januari 2010 om 21:53
http://www.iensrecepten.nl/recept/groenten/
Misschien heb je iets aan bovenstaande link.
Bij elke groentesoort staat een korte uitleg over de groente zelf.
witlof-honing-tijm
Zelf vind ik witlof met honing en tijm erg lekker.
Sperzieboontjes met ui, knoflook en tomaat, natte deel eruit laten en op laatst toevoegen.
Prei heeft ook veel mogelijkheden: Prei met mosterd.
Misschien heb je iets aan bovenstaande link.
Bij elke groentesoort staat een korte uitleg over de groente zelf.
witlof-honing-tijm
Zelf vind ik witlof met honing en tijm erg lekker.
Sperzieboontjes met ui, knoflook en tomaat, natte deel eruit laten en op laatst toevoegen.
Prei heeft ook veel mogelijkheden: Prei met mosterd.
zaterdag 23 januari 2010 om 21:57
quote:Zooboo schreef op 23 januari 2010 @ 21:23:
Oe, ik zie peertjes op je foto, DAT vinden ze lekker!! Dat vind ik niet echt tellen als groente, maar ach, er is ook sla. Dat ik daar niet aan gedacht heb! Maar ik blijf benieuwd naar lekkere groente:-)
Ik heb een heel lekker recept, als je het wilt hebben dan type ik het wel over morgen.
Het is 1 tot 3 dagen ervoor in wijn koken (30 min) met kruiden en dan laten marineren in de koelkast. En voor het diner het vocht laten inkoken en dat dan nog 20 min in de oven.
Wil je het hebben dan schrijf ik het voor je uit.
Oe, ik zie peertjes op je foto, DAT vinden ze lekker!! Dat vind ik niet echt tellen als groente, maar ach, er is ook sla. Dat ik daar niet aan gedacht heb! Maar ik blijf benieuwd naar lekkere groente:-)
Ik heb een heel lekker recept, als je het wilt hebben dan type ik het wel over morgen.
Het is 1 tot 3 dagen ervoor in wijn koken (30 min) met kruiden en dan laten marineren in de koelkast. En voor het diner het vocht laten inkoken en dat dan nog 20 min in de oven.
Wil je het hebben dan schrijf ik het voor je uit.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 23 januari 2010 om 22:04
Tegenwoordig blancheer ik de broccoli altijd en jeetje wat is dat lekker. Pannetje water koken broccoli erin voor 1 min. afgieten beetje zout en peper en smullen maar.
Wat ik ook erg lekker vind is spruitjes met zure room. Spruitjes door de midden en de buitenste schil eraf. 10 min. koken.
Afgieten en heel klein hakken. terug in de pan. Beetje citroensap, zure room ( 1 flinke schep voor half net spruitjes) peper, zout en wat andere kruiden. dan gas aan en nog even verwarmen.
Wat ik ook erg lekker vind is spruitjes met zure room. Spruitjes door de midden en de buitenste schil eraf. 10 min. koken.
Afgieten en heel klein hakken. terug in de pan. Beetje citroensap, zure room ( 1 flinke schep voor half net spruitjes) peper, zout en wat andere kruiden. dan gas aan en nog even verwarmen.
zaterdag 23 januari 2010 om 22:07
quote:Zooboo schreef op 23 januari 2010 @ 21:50:
O ja, Quinty, ziet er lekker uit die taart. Maar ik eet nooit geitenkaas, en dat trekt me ook niet echt. Lijkt dat qua smaak op bijv feta?
Hmm... nee. Ik vind geitenkaas echt totaal anders smaken dan feta.
Totaal anders in de zin van veel lekkerder!
Vooral geitenkaas met honing! Mjam!
Kun je ook nog doen:
Witlof gevuld met geitenkaas
Witlof in de lengte doorsnijden en vullen met geitenkaas.
In een ovenschaal leggen. Honing eroverheen gieten en verse tijm erboven klein knippen. Dan even paar minuten onder de grill.
Supersnel, supereenvoudig en: Alweer zalig!
O ja, Quinty, ziet er lekker uit die taart. Maar ik eet nooit geitenkaas, en dat trekt me ook niet echt. Lijkt dat qua smaak op bijv feta?
Hmm... nee. Ik vind geitenkaas echt totaal anders smaken dan feta.
Totaal anders in de zin van veel lekkerder!
Vooral geitenkaas met honing! Mjam!
Kun je ook nog doen:
Witlof gevuld met geitenkaas
Witlof in de lengte doorsnijden en vullen met geitenkaas.
In een ovenschaal leggen. Honing eroverheen gieten en verse tijm erboven klein knippen. Dan even paar minuten onder de grill.
Supersnel, supereenvoudig en: Alweer zalig!
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 23-01-2010 22:12
Reden: Foutje
Reden: Foutje
% gewijzigd