Genoeg van aspartaam!

18-02-2011 13:16 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben tot de conclusie gekomen dat ik veel te veel zoetstoffen binnen krijg. Dat is iets wat ik al jaren doe en zo gewend ben.

Suiker? No way, daar wordt je dik van!

Maar nu wil ik er toch echt vanaf.

Hoe? Geen idee. Ik drink koffie met één zoetje en ik lust het echt niet zonder. Thee gaat nog wel.

In de kroeg of in een restaurant neem ik altijd cola light. (natuurlijk voor de lijn)

En yogurt lust ik ook echt niet zonder suiker.(fruit is geen optie)

Hoe ga ik dit doen? iemand een tip voor mij. Vooral de koffie is belangrijk.
Oh, en dan vergeet ik voor het gemak ook even, dat suiker ziektes als ADHD, Diabetes, reuma, obesitas, depressies, en ga zo maar door.

Suiker: het witte gif.

Aspartaam = ook gif.
Alle reacties Link kopieren
quote:jann schreef op 19 februari 2011 @ 09:09:

Kijk eens op suikerwijzer.nl of lekkerlevenzondersuiker.nl

Op deze sites kun je lezen wat suiker met je lichaam doet. Het komt er heel kort gezegd op neer dat je lichaam helemaal geen suikers nodig heeft. Op de sites kun je ook gezonde alternatieven lezen voor suikers. Want een eetpatroon zonder suikers is helemaal niet eenzijdig.

Je yoghurt opleuken kun je doen met agavesiroop of biologische diksap van de AH. Een verkruimelde Vitalu cracker en/of gedroogd fruit zoals abrikozen, rozijnen of verkruimelde noten. Zo maak je heel eenvoudig je eigen muesli en heel gezond!

Vooral producten uit de natuurvoedingwinkels zijn goed. Maarja die zijn duur, en er zijn gelukkig ook genoeg producten in de gewone supermarkten te vinden zonder suikers. Lees maar op de sites (op levenzonderuiker,nl staat een hele productenlijst)

Ik eet zoveel mogelijk suikervrij. Maar af en toe echt nog wel eens een glas cola zero. Gewoon omdat het lekker is af en toe toch een zoetje te eten. Af en toe kan geen kwaad, wat wel kwaad kan is als je bij alles een zoetje neemt of een hele fles cola per dag drinkt. Suikerverslaving ligt al snel op de loer. Het is beter om cold turkey af te kicken en anders in stappen. Volhouden en je zult merken dat je lichaam op den duur niet meer om suikers 'vraagt'. Leven zonder suiker is gezond en je kan er ook nog mee afvallen (mocht je dat willen).

Hallo Jann,

Veel mensen houden van zoet. Toch is het zeker niet zo dat suiker verslavend is, zoals soms wordt beweerd. Het kan wél zo zijn dat snoepen uit de hand loopt en een ongezonde gewoonte wordt. Dan is het zaak die slechte gewoonte aan te pakken!

In je reactie schrijf je dat je ook agavesiroop of biologisch diksap kunt gebruiken. Dit zijn zeker lekkere alternatieven maar wat betreft de suikers die erin zitten maakt ons lichaam geen verschil tussen deze suikers. Ook wat betreft de hoeveelheid calorieën maakt dit niks uit, ze leveren beide evenveel energie.

Je schrijft in je stuk dat je met een leven zonder suiker kunt afvallen; ik wil hier graag een nuance in aanbrengen omdat je niet dik wordt van suiker; je wordt dik van een overschot aan calorieën. Zo’n overschot ontstaat door teveel eten of te weinig bewegen. Het maakt dan niet uit waar dat overschot aan energie vandaan komt, of dat nu van vetten, eiwitten of koolhydraten is.

Waar het in een gezonde voeding om draait, is de balans. De balans tussen genieten en gezond eten, tussen de energie-inname en het energiegebruik (bewegen/sporten).Te veel is natuurlijk nooit goed, maar dat geldt ook voor andere voedingsmiddelen.

Groet,

Kathelijne

Suikerstichting Nederland, Kenniscentrum Suiker & Gezondheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven