Gepofte aardappelen - oven
zondag 23 januari 2011 om 16:59
zondag 23 januari 2011 om 17:02
Ik doe het meestal zo als ik grote aardappelen heb. Bij kleine aardappelen kort ik de oventijd in.
-Oven voorverwarmen op 225oC.
-Was de ongeschilde aardappelen goed en dep ze droog.
Snijd de aardappelen kruisgewijs iets in. Leg elke aardappel met de insnijding naar boven op een stuk aluminiumfolie. Vouw de folie zorgvuldig dicht.
-Pof de aardappelen in de hete oven in ca. 40 tot 50 minuten gaar.
-Oven voorverwarmen op 225oC.
-Was de ongeschilde aardappelen goed en dep ze droog.
Snijd de aardappelen kruisgewijs iets in. Leg elke aardappel met de insnijding naar boven op een stuk aluminiumfolie. Vouw de folie zorgvuldig dicht.
-Pof de aardappelen in de hete oven in ca. 40 tot 50 minuten gaar.
zondag 23 januari 2011 om 18:24
zondag 23 januari 2011 om 18:40
zondag 23 januari 2011 om 20:14
Ik heb een lekkere variatie:
- aardappels schoon boenen
- aardappels 90 minuten in de oven (200c)
- in de lengte doormidden snijden, kruim eruit lepelen, schil heel laten
- aardappelkruim mengen met beetje creme fraiche, mosterd, geraspte (oude) kaas, bieslook
- vulling weer in de aardappel scheppen, beetje zeezout erover sprenkelen, en nog een kwartiertje in de oven.
- aardappels schoon boenen
- aardappels 90 minuten in de oven (200c)
- in de lengte doormidden snijden, kruim eruit lepelen, schil heel laten
- aardappelkruim mengen met beetje creme fraiche, mosterd, geraspte (oude) kaas, bieslook
- vulling weer in de aardappel scheppen, beetje zeezout erover sprenkelen, en nog een kwartiertje in de oven.
maandag 24 januari 2011 om 21:07
Even over dat schoonboenen.... ik zag bij de kookwinkel DURE srubhandschoenen met daarop een plaatje van een wortel, en een andere met een plaatje van een aardappel. Bedoeld om je wortels / aardappel mee te boenen.
Maarrr.... dat hoeft natuurlijk geen 10 euro te kosten alleen omdat er een plaatje van een wortel op staat. Dus ik heb scrubhandschoentjes gekocht bij de Action (2 voor 60 cent, zoiets?) en dat is perfect (en hetzelfde als de dure bij de kookwinkel) om je aardappels mee te boenen!
Maarrr.... dat hoeft natuurlijk geen 10 euro te kosten alleen omdat er een plaatje van een wortel op staat. Dus ik heb scrubhandschoentjes gekocht bij de Action (2 voor 60 cent, zoiets?) en dat is perfect (en hetzelfde als de dure bij de kookwinkel) om je aardappels mee te boenen!
maandag 24 januari 2011 om 21:14
Ik citeer mezelf!quote:SeptemberGirl schreef op 11 oktober 2010 @ 17:50:
ik heb ze gezien, voor aardappeltjes en voor worteltjes. ze lagen bij de kookwinkel, met een plaatje erop, voor 9 euro. ze liggen ook bij de Action, bij afdeling lichaamsverzorging, voor 59 cent. precies hetzelfde!Uit dit topic.
ik heb ze gezien, voor aardappeltjes en voor worteltjes. ze lagen bij de kookwinkel, met een plaatje erop, voor 9 euro. ze liggen ook bij de Action, bij afdeling lichaamsverzorging, voor 59 cent. precies hetzelfde!Uit dit topic.